roberts83 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 prøvd funksjonen i steam som heter "verify integrity of game cache" ?? my games->cs:c->properties->local files->"verify integrity of game cache" dette hjalp ihvertfall meg da jeg hadde et grafikkproblem tildligere. cache-filene som cs:s bruker kan få "skader" eller mangler ved bruk av alt+tabbing til/fra os lykke til Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Prøv å reinstaller CS:S da... jeg har tror at det er noe spes. med instillingene der.. Endret 20. november 2006 av vargaz Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Et intel-basert 3,2Ghz dual-core system, med 1GB ram (vannkjølt - men ikke klokket) Tidligere hadde jeg et X800XL kort som jeg mente var modent for utskifting, så jeg byttet det inn i et XFX Geforce 7950GT 570M 512MB kort. Et kort som teoretisk burde kjøre fletta av X800 kortet. Endret ikke noe annet på systemet. Kun kortbytte og driverbytte (seff.) Men i CS:S får jeg nå helt BAD performance.... tidligere hadde jeg glatt 90-100fps konstant, kanskje en svipptur nedom 80-85 fps i hektiske øyeblikk men det funket bra og smooth. Nå (på akkurat samme settings) med det nye kortet ligger jeg på 30-50fps i snitt, ofte svippturer nedom 20-30 fps og veldig sjelden litt overraskelser på 70-80fps Hmm, du har siste versjon av chipsetdrivere? En annen ting, er at det nye kortet jo drar mer strøm og kanskje lager mer varme i kabinettet ditt. Bør vel ikke lage problem siden du har vannkjøling, ellers kunne jo throttling være et problem. Reinstall av CS er vel en mulighet? Ellers- gi oss en detaljert rapport fra 3dmark 06? Kan kanskje også være en sak med måten nvidiadriverene bruker flertrådet kjøring på din dobbeltkjerne CPU. Test med å sette affinitet til en av kjernene for CS. Dette har vært et probl. for mange AMD X2 eiere, og for deg kan det kanskje være en kombinasjon av CS med HW og drivere som er problemet? CD Lenke til kommentar
An10Bill Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Da MÅ det jo nesten være noe med CS:S da! 7320946[/snapback] Jeps - kommet fram til den konklusjonen selv også (eller en driver som bugger med cs:S eller noe slikt) - men så var det og finne dette "noe" da... hadde yteslen vært ræva i 3dmark 06, og virket bad i alle spill så hadde det enda værtnoe hjelp, men det ser ut til å kun påvirke cs:s (iallefall av det jeg foreløpig har oppdaget) -- An10bill Lenke til kommentar
An10Bill Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 prøvd funksjonen i steam som heter "verify integrity of game cache" ?? my games->cs:c->properties->local files->"verify integrity of game cache" dette hjalp ihvertfall meg da jeg hadde et grafikkproblem tildligere. cache-filene som cs:s bruker kan få "skader" eller mangler ved bruk av alt+tabbing til/fra os lykke til 7320956[/snapback] Dette har jeg ikke forsøkt - må teste det når jeg kommer hjem. poster resulatet så fort jeg har testet. -- An10bill Lenke til kommentar
An10Bill Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Prøv å reinstaller CS:S da... jeg har tror at det er noe spes. med instillingene der.. 7320963[/snapback] Ja, kan jo alltids prøve dette også i kveld....... er jo bare å laste ned fra steam på nytt - bare synd det tar så veldig lang tid..... -- An10bill Lenke til kommentar
An10Bill Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Et intel-basert 3,2Ghz dual-core system, med 1GB ram (vannkjølt - men ikke klokket) Tidligere hadde jeg et X800XL kort som jeg mente var modent for utskifting, så jeg byttet det inn i et XFX Geforce 7950GT 570M 512MB kort. Et kort som teoretisk burde kjøre fletta av X800 kortet. Endret ikke noe annet på systemet. Kun kortbytte og driverbytte (seff.) Men i CS:S får jeg nå helt BAD performance.... tidligere hadde jeg glatt 90-100fps konstant, kanskje en svipptur nedom 80-85 fps i hektiske øyeblikk men det funket bra og smooth. Nå (på akkurat samme settings) med det nye kortet ligger jeg på 30-50fps i snitt, ofte svippturer nedom 20-30 fps og veldig sjelden litt overraskelser på 70-80fps Hmm, du har siste versjon av chipsetdrivere? En annen ting, er at det nye kortet jo drar mer strøm og kanskje lager mer varme i kabinettet ditt. Bør vel ikke lage problem siden du har vannkjøling, ellers kunne jo throttling være et problem. Reinstall av CS er vel en mulighet? Ellers- gi oss en detaljert rapport fra 3dmark 06? Kan kanskje også være en sak med måten nvidiadriverene bruker flertrådet kjøring på din dobbeltkjerne CPU. Test med å sette affinitet til en av kjernene for CS. Dette har vært et probl. for mange AMD X2 eiere, og for deg kan det kanskje være en kombinasjon av CS med HW og drivere som er problemet? CD 7320965[/snapback] Usikker på om jeg har siste chipsett-drivere, men de er iallefall forholdsvis nye, men kan oppdatere disse senere. CPu temp er ikke noe issue, den koser seg på 39grader under full load, og temp på gfx-kortet ligger på 45-48 grader etter flere runder i 3dmark så tror ikke det er noe her heller (har lest på div. nettsteder at det ikke er uvanlig at disse kortene ligger på ver 70 grader på gpu så hos meg er det jo bare "pusetemp" - tror ikke jeg klarer å presse kortet til så heftig bruk at varme blir noe problem.... Dette med flertråding var interessant - var ikke noe issue på ATI for da hadde jeg jo fått dette problemet tidligere, men kan selvsagt være at nvidia håndterer dette anderledes..... Veldig interesant, skal prøve å endre affinitet til en av kjernene når jeg kommer hjem. Prøver det i kombinasjon med nye chipsett-drivere før evt. andre nvidia drivere, fiksing av cs-cache, reinstallasjon av CS og andre forslag. Poster resultater fortløpende i løpet av kvelden - men bah - blir først etter 21 jeg får tid til å teste dette...... -- An10bill Lenke til kommentar
Intern Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Får håpe det ordner seg da! Lenke til kommentar
breathe Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Prøv å reinstaller CS:S da... jeg har tror at det er noe spes. med instillingene der.. 7320963[/snapback] Ja, kan jo alltids prøve dette også i kveld....... er jo bare å laste ned fra steam på nytt - bare synd det tar så veldig lang tid..... -- An10bill 7320988[/snapback] Merker du noen forskjell på Direct3d vs Opengl? Lenke til kommentar
An10Bill Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Prøv å reinstaller CS:S da... jeg har tror at det er noe spes. med instillingene der.. 7320963[/snapback] Ja, kan jo alltids prøve dette også i kveld....... er jo bare å laste ned fra steam på nytt - bare synd det tar så veldig lang tid..... -- An10bill 7320988[/snapback] Merker du noen forskjell på Direct3d vs Opengl? 7321027[/snapback] Har ikke forsøkt - hvor kan jeg evt. endre dette ? -- An10bill Lenke til kommentar
Intern Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Det endrer du ingame, rett ved ved oppløsningen Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Selv om du har kjørt DriverCleaner, kan det være en ide å endre navn på exe-fila til CS, slik at ingen driver hooker den og kjører sine egne sære innstillinger utenfor din kontroll. (Husk å endre i snarveien også) Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Trådstarter og andre minnes om at det er mulig å svare på flere innlegg på en gang. Trykk på knappen "SITAT" under hvert av innleggene du vil svare på, og så trykker du på "SVAR NÅ"-knappen nederst på siden. (Altså ikke en av svarknappene under hvert innlegg, da svarer du bare på det innlegget.) Bruker dere SITAT + SVAR NÅ vil dere få en svarpost med alle de siterte innleggene i, og kan svare på hver enkelt under sitatet fra den. Dermed blir det litt mindre arbeid for dere, og litt færre poster å forholde seg til for de som skal lese tråden. Et innlegg som var ren spam er fjernet. Geir Lenke til kommentar
An10Bill Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Trådstarter og andre minnes om at det er mulig å svare på flere innlegg på en gang. Trykk på knappen "SITAT" under hvert av innleggene du vil svare på, og så trykker du på "SVAR NÅ"-knappen nederst på siden. (Altså ikke en av svarknappene under hvert innlegg, da svarer du bare på det innlegget.) Bruker dere SITAT + SVAR NÅ vil dere få en svarpost med alle de siterte innleggene i, og kan svare på hver enkelt under sitatet fra den. Dermed blir det litt mindre arbeid for dere, og litt færre poster å forholde seg til for de som skal lese tråden. Et innlegg som var ren spam er fjernet. Geir 7321105[/snapback] Beklager - var ikke klar over dette. Da har jeg jammen lært noe idag også! Skal huske dette fremover :-) -- An10bill Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Dersom du installerte CS med det forrige kortet i, så kan det være at spillet installeres optimalisert for den maskinvaren du har. Jeg vet dette er tilfelle i andre spill. bla. BFII får du aldri på nett hvis du installerer den uten å ha nettverkskort i maskina. Forsøk derfor reinstall av spillet. jeg tror det hjelper. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Du An10Bill - jeg må nesten spørre deg: Hvilken strømforsyning har du i maskina di? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 har akkurat samme problemet! men jeg dette skjedde muligens etter at jeg testet ett annet skjermkort i min maskin.. Men har prøvd å instalere driverene på nytt flere ganger, og det hjelper ikke.. men skal prøve det med catch'en.. Lenke til kommentar
An10Bill Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Du An10Bill - jeg må nesten spørre deg: Hvilken strømforsyning har du i maskina di? 7321218[/snapback] Har en Fortron Source 350W...... ja jeg vet det er i minste laget, men ihht. til brukermanual til gfx kortet bør du ha minimum 350W og det funker stabilt slik jeg ser det i 3dmark og andre spill.... rart om cs plutselig krever mere strøm. Har heller ikke så veldig mye dill i kassa, og vannpumpa går rett på 230v. Eneste enheter jeg har som drar strøm er: Hovedkort og CPU 1 harddisk 1 brenner Gfx-kort Lydkort (Xfi) og 3 stk 120mm vifter (samt en Sunbeam viftekontroller) Har kikket på en 550w brukt (en kompis som skal skifte), men han har ikke bytta enda, så dermed sitter jeg fortsatt med 350 watter'n. Men burde ikke power-problemer gitt seg utslag i andre ting også, og ikke bare CS:S ? -- An10bill Lenke til kommentar
An10Bill Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 har akkurat samme problemet! men jeg dette skjedde muligens etter at jeg testet ett annet skjermkort i min maskin.. Men har prøvd å instalere driverene på nytt flere ganger, og det hjelper ikke.. men skal prøve det med catch'en.. 7321269[/snapback] Si ifra hvis du finner en løsning!! -- An10bill Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Jeg vil nok tro at ditt X800XL kort dro atskillig mindre strøm enn ditt nåværende 7950- kort, og ja - man skulle tro at det hadde utslag i mer enn kun CS - men, jeg har opplevd merkmystiske utslag før, så dette hadde evnt. ikke blitt første gangen for det.....:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå