An10Bill Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Jada, det ligger der det! Både CS:S og HL2! Ligger hvertfall hos meg... 7320625[/snapback] Kan det være noe du har lastet ned ? -- An10Bill Lenke til kommentar
Intern Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Har ikke lastet ned noe annet enn forcewaren... Syns dette høres meget rart ut! Du sier det kanskje er FPS måleren som er "defekt". Når du spiller ser du at spillet går ned til 40 FPS da? Altså hakker det...? Lenke til kommentar
An10Bill Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Har ikke lastet ned noe annet enn forcewaren... Syns dette høres meget rart ut! Du sier det kanskje er FPS måleren som er "defekt". Når du spiller ser du at spillet går ned til 40 FPS da? Altså hakker det...? 7320661[/snapback] Når runden starter så står fps counter på 101, 99 eller dromkring, og så spawner alle og fps dropper til 27-30 også går den opp til 40-45 når vi løper avgårde..... ting beveger seg forholdsvis smooth, men når jeg strafer virker det ut som grafikken "lagger" og innimellom blir ting merkbart tregere (da er ogsp fps vesentlig lavere), og har på ingen måte samme "følelse av flyt" som tidligere..... ting virker tregere selv om det er mulig å spille. Men fps flyr opp og ned hele tiden, er plutselig 70, så er den 20, så er den 40, så er den 30, så er den 40 osv...... Men som svar til deg - det hakker ikke, kun innemellom og da er det ikke akkurat hakking, men mere som om skjermen sliter med å oppdatere seg fort nok - føles mere som en ørliten "lag"..... -- An10bill Lenke til kommentar
Intern Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Kanskje det har noe med skjermen å gjøre? Men tviler sterk! Hvilken skjerm har du? Kan ikke tenke meg noe annet egentlig! Lenke til kommentar
An10Bill Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Har ikke lastet ned noe annet enn forcewaren... Syns dette høres meget rart ut! Du sier det kanskje er FPS måleren som er "defekt". Når du spiller ser du at spillet går ned til 40 FPS da? Altså hakker det...? 7320661[/snapback] Du som har rundt 200 i fps - hvor mye får du i score på 3dmark 06 ? - Kunne vært greit å sammenlikne siden scoren min i 3dmark 06 ikke er så way off i forhold til hva jeg kan forvente med mitt kort og min cpu. Hvis du har omtrent i samme leia (eller ikke sååååå mye bedre) så understreker det enda mere mitt problem, og bidrar om ikke annet til å tydeliggjøre at det evt. kun gjelder CS dette problemet..... For det virker ikke ut til å være problemer andre steder - flightsim x hakker litt på max settings, men måtte ikke så mye ned på noen områder før det var bra, og da var jeg langt over settingene på gamlekortet..... og bf2142 har jeg ikke testa enda - men cs:s burde jo definitivt være "planke" for mitt oppsett.... -- An10bill Lenke til kommentar
An10Bill Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Kanskje det har noe med skjermen å gjøre? Men tviler sterk! Hvilken skjerm har du? Kan ikke tenke meg noe annet egentlig! 7320725[/snapback] En Fujitsu Siemens T19 (19" LCD - 8ms respons). Er jo rart om skjermen skal mislike cs nå når den kjørte det helt fint på ati..... så jeg tror ikke det er problemet..... -- An10bill Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Prøv å måle fps med et eksternt program, Fraps f.eks, og se om du får like tall der, så du kan evt utelukke at det er fps telleren i cs:s som er tullete. (Noe jeg tviler på den er^^) Lenke til kommentar
tommy007 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Istede for og bruke 12 timer på å finne feilen, instaler windows på nytt.. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Får 10761p i 3DMark 06 med 2 kort. Med ett fikk jeg 6777, med liten overklokk. Nei, tror ikke det er skjermen jeg heller... Jeg har verken BF 2142 eller FSX så kan ikke samenligne med deg der... Lenke til kommentar
Intern Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Istede for og bruke 12 timer på å finne feilen, instaler windows på nytt.. 7320793[/snapback] Hva skal det være godt for? Ville da heller foreslått å installere CS:S på nytt... Lenke til kommentar
An10Bill Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Istede for og bruke 12 timer på å finne feilen, instaler windows på nytt.. 7320793[/snapback] Nah - backup og installasjon av hele maskina tar fort 2-3 dager før jeg er 100% klar igjen så det er ikke aktuelt før alle andre forsøk er utprøvd og testet. For ikke å snakke om at det alltid er et eller annet pi** som skjer hver gang man resinstallerer - glemmer å backe opp noe, så man kan ergre seg grønn over det i evigheter etterpå...... Nei - reinstall er siste utvei. Hva om feilen er der like herlig etter reinstall ? Da har jeg kastet bort en masse tid på en omfattende prosess som er helt waste. Vil heller bruke masse tid på feilsøke FØRST slik at reinstall er eneste uprøvde alternativ, for feiler det etterpå da, så er det sementtøfler og oslofjorden neste.... Reinstallerer jeg nå, må jeg evt. bruke ytterligere tid på feilsøk senere..... gjør heller det først, så kanskje jeg slipper reinstallere. -- An10bill Lenke til kommentar
An10Bill Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Prøv å måle fps med et eksternt program, Fraps f.eks, og se om du får like tall der, så du kan evt utelukke at det er fps telleren i cs:s som er tullete. (Noe jeg tviler på den er^^) 7320768[/snapback] grunnen til at jeg mistenker den for å være sprø er at jeg kjører video-stress test fra menyen så starter fpstelleren på 99 så dropper den til 33 konstant gjennom hele testen og gir meg resultat på 118fps i snitt etterpå . (og hele testen går smooth som silke) - Mulig den fps counteren ikke er helt kompatibel med stress-testen da. For i min barnelærdom så lærte jeg at hvis man har 10 frames med 90fps, 30 frames hvor fps faller fra 90 til 33 og deretter tusenvisvis av frames med fps på 33 så blir iallefall ikke resulatet 118fps..... det er helt umulig. -- An10bill Lenke til kommentar
An10Bill Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Får 10761p i 3DMark 06 med 2 kort. Med ett fikk jeg 6777, med liten overklokk. Nei, tror ikke det er skjermen jeg heller... Jeg har verken BF 2142 eller FSX så kan ikke samenligne med deg der... 7320794[/snapback] Jeg har bare ett kort, men får 5200 i 3dmark 06..... (ingen overklokk) Burde ligget høyere, men tror cpu drar meg noe ned. Burde uansett være nok til å rocke cs:s skikkelig. -- An10bill Lenke til kommentar
An10Bill Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Istede for og bruke 12 timer på å finne feilen, instaler windows på nytt.. 7320793[/snapback] Hva skal det være godt for? Ville da heller foreslått å installere CS:S på nytt... 7320796[/snapback] Hva kan det hjelpe ? - Installasjonen funket jo helt perfekt før jeg byttet grafikkort - har hverken lastet ned oppdateringer eller noe annet etter dette. Har ikke mekket om i hverken configer eller noe heller, annet enn å mikse med div. video-settings under options i spillet.... Hvis det er noen god forklaring til hvorfor dette evt. skulle bidra med noe så kan jeg alltids teste det, men ser liksom ikke helt poenget. -- An10bill Endret 20. november 2006 av An10Bill Lenke til kommentar
Intern Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Mente ikke du skulle re-installere CS:S, men ville gjort det FØR jeg formaterte hvertfall!! Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Du er fullstendig klar over at du har en edit knapp? at du ikke trenger å lage et nytt inlegg for hver gang du skal fylle på noe du skal skrive... Lenke til kommentar
An10Bill Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Kan jo også legge til en tilleggsinfo om at kortet er testet tidligere i en annen maskin og her rocket det skikkelig - ingen problemer, så det er ikke defekt kort heller.... (er ingen som har forslått det heller, men tenkte bare å nevne det) I den andre maskinen, med litt bedre cpu enn min, dro kortet meget respektable verdier i 3dmark 05 og 06, samt pene fps tall i de spillene som ble testet, inbefattet CS:S..... -- An10bill Lenke til kommentar
Intern Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hvilken CPU har du nå, og hvilken har du i den andre maskinen? Lenke til kommentar
An10Bill Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Hvilken CPU har du nå, og hvilken har du i den andre maskinen? 7320907[/snapback] I min maskin er det en 3,2Ghz dual core (Intel Pentium D sak LGA775 socket)...... Kompisen min har en Core 2 Duo, men usikker på ghz..... veldig ny, trolig en av de råeste modellene....2,4ghz eller noe. Så han har jo vesentlig bedre cpu - men fikk da også vesentlig bedre scores og fps også...... har ingen forventning om i det hele tatt å være i nærheten av hans målinger, men hadde i det minste forventet en kraftig forbedring fra x800xl kortet. (3dmark scores er jo mer enn doblet siden x800xl så forandringen er jo der - men slår ut negativt i cs:s dessverre) -- An10bill Lenke til kommentar
Intern Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Da MÅ det jo nesten være noe med CS:S da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå