Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre for og lage vanneffekter ?

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Har Autodesk Maya 8.0 nå, men synest dette er avansert som fy! Hadde før Adobe PS2 9.0 og det var faktisk lettere!

Men! Mitt spørsmål er; Går det an og få opp maya "bildene" jeg har laget ? Som f.eks ett PB bilde ?

Det andre spm. er; Vannefkter, regndråper osv, er det Adobe Photoshop Cs2 det eller ? Når jeg mener vanneffekt, tenker jeg på f.eks;

123fs431931.gif

Der kan dere sa at det er speilrefleks, og at det er bevegelse, fra vannet..

Lurer nå på hvilket program det der går å lage i ?

Sitter med Maya 8.0, men har snørten ikke peiling, siden jeg har prøvd det i ti minutter.

PS2 derimot er jeg mer erfaren med! :yes:

Ha en fin natt ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg tar feil, men er ikke Maya beregnet for 3d-modellering og animasjon?

I motsetning til Photoshop som bare gjør bildebehandling.

Og ja. 3D-programmer tar laaang tid å sette seg inn i. Har selv leket en del med 3DS Max, og antallet funksjoner er ganske overveldende.

Forstår ikke helt det første spørsmålet, men vanneffekten i bildet under kan du sikkert få til i begge programmene.

Hvis du klarer deg uten bevegelsen i vannet er det en enkel sak i Photoshop.

Skal du ha med bevegelsen er det kanskje lettere å bruke Maya. Da må du lage en animert vannoverflate med refleksjoner som du kan få til å speile bildet over. '

Var sikkert ikke til så mye hjelp, men det er sent på kvelden :)

Lenke til kommentar

Hvis dette er noe som skal legges på nettet vet jeg det lenge har fantes Java-rutiner som gjør dette (dvs lager den vann-effekten) i realtime. Sikkert bare å google.

Ellers høres det ut som en rimelig hårete jobb å animere dette i PS... Du kan antagelig like gjerne bruke den samme tida på å lære deg Maya, og sitte igjen med ny kunnskap etterpå.

Endret av Onkel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...