Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Har Autodesk Maya 8.0 nå, men synest dette er avansert som fy! Hadde før Adobe PS2 9.0 og det var faktisk lettere! Men! Mitt spørsmål er; Går det an og få opp maya "bildene" jeg har laget ? Som f.eks ett PB bilde ? Det andre spm. er; Vannefkter, regndråper osv, er det Adobe Photoshop Cs2 det eller ? Når jeg mener vanneffekt, tenker jeg på f.eks; Der kan dere sa at det er speilrefleks, og at det er bevegelse, fra vannet.. Lurer nå på hvilket program det der går å lage i ? Sitter med Maya 8.0, men har snørten ikke peiling, siden jeg har prøvd det i ti minutter. PS2 derimot er jeg mer erfaren med! Ha en fin natt Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Mulig jeg tar feil, men er ikke Maya beregnet for 3d-modellering og animasjon? I motsetning til Photoshop som bare gjør bildebehandling. Og ja. 3D-programmer tar laaang tid å sette seg inn i. Har selv leket en del med 3DS Max, og antallet funksjoner er ganske overveldende. Forstår ikke helt det første spørsmålet, men vanneffekten i bildet under kan du sikkert få til i begge programmene. Hvis du klarer deg uten bevegelsen i vannet er det en enkel sak i Photoshop. Skal du ha med bevegelsen er det kanskje lettere å bruke Maya. Da må du lage en animert vannoverflate med refleksjoner som du kan få til å speile bildet over. ' Var sikkert ikke til så mye hjelp, men det er sent på kvelden Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Hvis dette er noe som skal legges på nettet vet jeg det lenge har fantes Java-rutiner som gjør dette (dvs lager den vann-effekten) i realtime. Sikkert bare å google. Ellers høres det ut som en rimelig hårete jobb å animere dette i PS... Du kan antagelig like gjerne bruke den samme tida på å lære deg Maya, og sitte igjen med ny kunnskap etterpå. Endret 20. november 2006 av Onkel Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Har en plug som gir deg vanneffekt med kun få tastetrykk i Photoshop. Send meg en PM med din mailadr så sender jeg den hvis du/dere har lyst på Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Takker for all hjelpen Ha en fin dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå