WingDude Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Tenkte på en av disse nedenfor, tips til valg mottas. wlansupply wlanfactory psdata Noe som favoriserer den ene fremfor den andre ? Endret 20. november 2006 av WingDude Lenke til kommentar
WingDude Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Ingen som kan anbefale den ene fremfor den andre ? Leser at antennene har vertikal 5 grader og en annen 20 grader, hva er mest optimalt ? Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Ingen som kan anbefale den ene fremfor den andre ? Leser at antennene har vertikal 5 grader og en annen 20 grader, hva er mest optimalt ? 7321102[/snapback] Hva som er mest optimalt vil avhenge av bruken. Er dette til et aksesspunkt? Kanskje det er best med 20 graders åpningsvinkel hvis det er stor vertikal forskjell i plasseringene på klientene? Lenke til kommentar
WingDude Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Tenkte sette denne oppå taket på en ca 6m høy bygning, for å koble seg til linja til en kamerat et stykke unna. Bygningene ligger på ca samme høyde. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Tenkte sette denne oppå taket på en ca 6m høy bygning, for å koble seg til linja til en kamerat et stykke unna. Bygningene ligger på ca samme høyde. 7323012[/snapback] Om det bare er den ene kameraten, så vil en retningsantenne som f.eks. denne være et mye bedre valg. Men for å svare på spørsmålet: av rundstråleantennene vil den med 5 grader åpningsvinkel gi best signal, når begge antennene ligger på samme høyde. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Tenkte sette denne oppå taket på en ca 6m høy bygning, for å koble seg til linja til en kamerat et stykke unna. Bygningene ligger på ca samme høyde. 7323012[/snapback] Om det bare er den ene kameraten, så vil en retningsantenne som f.eks. denne være et mye bedre valg. Men for å svare på spørsmålet: av rundstråleantennene vil den med 5 grader åpningsvinkel gi best signal, når begge antennene ligger på samme høyde. 7325160[/snapback] Enig, en retningsbestemt antenne er vel mer det du trenger. Lenke til kommentar
WingDude Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Forstår hva dere sier, men da det eneste stedet der jeg kan sette opp antenna er ekstremt utilgjengelig, ønsker jeg ikke ta jobben med å stille inn ei slik antenne, da dette vel krever litt mere jobb. Går nok for d-link antenna da jeg. Takker for svara uansett Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Forstår hva dere sier, men da det eneste stedet der jeg kan sette opp antenna er ekstremt utilgjengelig, ønsker jeg ikke ta jobben med å stille inn ei slik antenne, da dette vel krever litt mere jobb. Går nok for d-link antenna da jeg. Takker for svara uansett 7331409[/snapback] Du skal opp i en ekstremt lang stige uansett, så fem minutter ekstra er vel ikke så mye? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå