Gå til innhold

Overtredelse av fartsgrense, greit eller idioti?


thamule

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal du kjøre fort egentlig? Få et kick, eller prøve å havne i rullestol resten av livet?

 

Du sier at du "kjenner" forholdene du kjører på, men en dag kan det skje ting du ikke trodde kunne skje og da er det dumt å ligge i 180km/t?

 

Og om du er så "kåt" på å kjøre fort så dra til Tyskland som noen sa i andre tråden, eller meld deg på gatebil.

 

Bedre å være føre var enn ettersnar, tror du hadde hatt et annen mening om fartsgrensene om du krasjet kraftig. Og ikke hatt mulighet til å kjøre mer!

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

En liten tankevekker her..

 

"Her står det 224 par med sko.. Til voksne og små barn!

Så mange har omkommet i trafikken i år og med sånne luringer som deg bak rattet,så blir nok antallet større!!

 

i104968653_69637_3.jpg

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar
kommer an på hvor for fort man kjører da.. Kjører man i 120 i 100-sona når det er flott vær og veigrep ser jeg ikke på det som livsfarlig, og du skal være jævla loka visst du klarer å daue ved å kjøre i 120 i 100-sona..

7320419[/snapback]

 

 

I grunn ikke, alt du trenger er en større dust som kjører i 160 istede.. men men... 120 i 100 er ikke ille, alle ligger stort sett rundt der, som gjør at det blir god flyt i trafikken, som igjen minsker kjansen for kollisjoner.

 

100 i 60 & 80 soner er værre.. her er det dårligere veier, å folk kjører stort sett ikke så fort. Det er her ulykkene skjer..

Lenke til kommentar
kommer an på hvor for fort man kjører da.. Kjører man i 120 i 100-sona når det er flott vær og veigrep ser jeg ikke på det som livsfarlig, og du skal være jævla loka visst du klarer å daue ved å kjøre i 120 i 100-sona..

7320419[/snapback]

 

 

I grunn ikke, alt du trenger er en større dust som kjører i 160 istede.. men men... 120 i 100 er ikke ille, alle ligger stort sett rundt der, som gjør at det blir god flyt i trafikken, som igjen minsker kjansen for kollisjoner.

 

100 i 60 & 80 soner er værre.. her er det dårligere veier, å folk kjører stort sett ikke så fort. Det er her ulykkene skjer..

7320440[/snapback]

Ja, enig i deg der. Jeg kjører sjeldent "for fort" på slike veier.. Ok, det tipper kanskje 5 over grensa her og der, men det er så lite at det er udiskutabelt.

Lenke til kommentar

No wonder at den andre tråden ble steng når du har slik holdning til trafikken!

 

Men nok om det, alt under 80 bryter man ikke! (helst ikke 80 heller)

Holder meg så å si til 80 grensa (vi har her på distriktet ikke veier for høyere grense)

Kjøre meget sjelden over 100, men om så er så 100 i 80 er i grenseland spørr du meg.

Lenke til kommentar
Du sier at du "kjenner" forholdene du kjører på, men en dag kan det skje ting du ikke trodde kunne skje og da er det dumt å ligge i 180km/t?

 

Og om du er så "kåt" på å kjøre fort så dra til Tyskland som noen sa i andre tråden, eller meld deg på gatebil.

7320023[/snapback]

Det er altså ikke greit å kjøre fort i Norge hvis forholdene ligger til rette (i den lille graden de kan gjøre det), men i Tyskland er det ok? Da tenker jeg selvsagt ikke på hva som er fartsgrensen, men på andre ting som kan oppstå som følge av høy hastighet.

Lenke til kommentar

Klart det er bedre å kjøre fort i tyskland på autobahn hvor det er lagt tilrette for høy hastighet.

 

Er verre å kjøre som en svin på norske drittveier.

 

Men som befs sier, 120 i 100 sona går helt fint, da de veiene er gode og forholdene er tilrettelagt for høy(ere) fart(flere filer for de som vil kjøre etter grensene etc).

Lenke til kommentar
No wonder at den andre tråden ble steng når du har slik holdning til trafikken!

 

Men nok om det, alt under 80 bryter man ikke! (helst ikke 80 heller)

 

Vel, dette er jo litt relativt da. På vestlandet (Bergen) har vi flere "motorveistrekninger" (dette begrepet er jo også litt relativt...) som har blitt skiltet om fra 90 til 80 og fra 80 til 70. Personlig ser jeg ikke noe problem med å holde gammel hastighet på disse veiene, som er oversiktlige og gode, og som i et par av tilfellene har 4 felt med midtdeler. Om folk insisterer på å følge de nye fartsgrensene til punkt og prikke så er det greit for meg, men jeg ser rett og slett ikke poenget.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal du kjøre fort egentlig? Få et kick, eller prøve å havne i rullestol resten av livet?

 

Du sier at du "kjenner" forholdene du kjører på, men en dag kan det skje ting du ikke trodde kunne skje og da er det dumt å ligge i 180km/t?

 

Jeg kan ikke se at trådstarter noe sted her forsvarer å kjøre rundt i 180 km/t på norske veier. Faktisk spesifiseres ikke fartsovertredelsen overhodet. Altså kan vi like godt prate om å kjøre i 90 i 80-sonen. Litt saklig debatt er ikke av veien, i stedet for slike umotiverte og ubegrunnede frontalangrep som du kommer med her.

Lenke til kommentar

Vel, dette er jo litt relativt da. På vestlandet (Bergen) har vi flere "motorveistrekninger" (dette begrepet er jo også litt relativt...) som har blitt skiltet om fra 90 til 80 og fra 80 til 70. Personlig ser jeg ikke noe problem med å holde gammel hastighet på disse veiene, som er oversiktlige og gode, og som i et par av tilfellene har 4 felt med midtdeler. Om folk insisterer på å følge de nye fartsgrensene til punkt og prikke så er det greit for meg, men jeg ser rett og slett ikke poenget.

7320610[/snapback]

 

Word!

 

Motorveien til åsane er på noen steder lavere i stander enn den er til Sotra, men her var det 90 grense før. Var folk flinkere å kjøre på 80 tallet? Og motorveien fra oslo til østfoll har minst like bra standar som autobahn, men alikevell er ikke farten høyere enn 100. Hva er det som gjør at vi i Norge er så jevlig mye dårligere å kjøre bil en våre naboer i Danmark, Tyskland og Sverige?

 

Eller er det bare overformynderiet i Norge så er så jævlig redd for oss?

Endret av Aqidon
Lenke til kommentar

Det er noen farts soner en BØR holde. Ser heller ikke faren ved en liten tur opp i 130-150 i en 80sone og ned igjen til vanlig fart etterpå. Det som jeg reagerer mest på er strafferammene for fartsovertredelse, til sammenligning med andre alvorlige lovbrud som narkotika etc.

 

Vi skulle hatt flere baner som folk kunne ha fått kjørt seg på, da og vanlige folk, ikke bare idrettsutøvere.

Lenke til kommentar
Men som befs sier, 120 i 100 sona går helt fint, da de veiene er gode og forholdene er tilrettelagt for høy(ere) fart(flere filer for de som vil kjøre etter grensene etc).

7320542[/snapback]

 

Ja, jeg mener også det. Men jeg har ikke sagt noe i denne tråden enda .. Tankeleser eller? ;)

Lenke til kommentar

Men hva er vitsen? Er det for å komme fortere frem, eller er det fordi det er gøy?

 

 

Selv holder jeg fartsgrensene, mest fordi jeg ikke har penger til å bli tatt, men jeg ville uansett aldri kjørt mer enn 5-10 km/t over grensen (på speedometeret) i 80 sonen, da jeg rett og slett ikke ser noe poeng i det.

 

Hvis du skal ha det gøy så finnes det faktisk masse svingete veier med 80 sone der du må jobbe litt for å greie å holde 80, mye gøyere det enn å kjøre rett frem i 150.

Lenke til kommentar
Men som befs sier, 120 i 100 sona går helt fint, da de veiene er gode og forholdene er tilrettelagt for høy(ere) fart(flere filer for de som vil kjøre etter grensene etc).

7320542[/snapback]

 

Ja, jeg mener også det. Men jeg har ikke sagt noe i denne tråden enda .. Tankeleser eller? ;)

7320692[/snapback]

Å faen :D

 

Din avatar og pc^2004 er så lik :blush:

 

[/ot]

Lenke til kommentar
Men hva er vitsen? Er det for å komme fortere frem, eller er det fordi det er gøy?

 

 

Selv holder jeg fartsgrensene, mest fordi jeg ikke har penger til å bli tatt, men jeg ville uansett aldri kjørt mer enn 5-10 km/t over grensen (på speedometeret) i 80 sonen, da jeg rett og slett ikke ser noe poeng i det.

 

Hvis du skal ha det gøy så finnes det faktisk masse svingete veier med 80 sone der du må jobbe litt for å greie å holde 80, mye gøyere det enn å kjøre rett frem i 150.

7320804[/snapback]

 

Jeg mener at viss du sliter på å holde deg på veien i en 80 sone der det er svinger bryter du veitrafikkloven mer en viss du kører i 100 i en 80 sone på motorveien. Bare synd ikke staten er enig med meg. Det heter seg at men skal tilpasse farten etter forholdene. På motorveien tilsier ofte forholdene at man kna kjøre i 100 men på svingete veier der man knapt klarer å holde seg på veien sier det seg jo selv at man bør senke farten litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...