m0g1e Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Skal kjøre LAMP i Ubuntu Server (6.06.1 eller 6.10 - hvilken er mest stabil for øyeblikket?) og har da et vrakgods på 128MB RAM som jeg gjerne skulle brukt denne til. Noen som har fått det til? Desktop versjonen kommer ikke langt uten 256 MB RAM har jeg testet, men Server da? Har for øvrig en meget bedre PC om håpet var ute... Lenke til kommentar
Borf Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Om du instalerer den server utgaven av Ubuntu, altså den uten GUI. Med den klarer du deg med 128mb ram. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Tviler på at MySQL vil klare å håndtere lesing i større mengder data særlig effektivt med 128 MB RAM. De fleste RDBMS systemer vil cache så mye av databasen som mulig til RAM for mer effektive SELECTS. Min leveregel er å ha minst like mye minne som størrelse på alle indexer og data som brukes daglig. I tillegg krever operativsystemet og webserveren minne. Jeg vil tørre å påstå at 128 MB ikke vil fungere. Greit nok at det sikkert vil starte opp, men noe særlig ytelse vil du nok ikke få ut av systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå