Gå til innhold

Batteritid og lavt støy

DrRogn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da gir du jo dellen veldig gode specs siden prisen starter på under 7000,-

7346752[/snapback]

Dersom du går til www.dell.no, så vil du se at Inspiron 6400 nå starter på 7.800,-

Dersom jeg skal oppgradere til batteri med 9 celler og bedre skjerm, så vil prisen tippe 9.000 kroner.

Det jeg liker med Acer Aspire er Bluetooth, DVD-brenner, flott skjerm (den er like bra som den beste hos Dell Inspiron 6400, eller tar jeg feil?), og 1024MB RAM.

Dersom Acer Aspire 5611 og 5612 har over 4 timer batteritid og er like stille som 5610, så er dette noe jeg vurderer...

Lenke til kommentar

7346752[/snapback]

Dersom du går til www.dell.no, så vil du se at Inspiron 6400 nå starter på 7.800,-

Dersom jeg skal oppgradere til batteri med 9 celler og bedre skjerm, så vil prisen tippe 9.000 kroner.

Det jeg liker med Acer Aspire er Bluetooth, DVD-brenner, flott skjerm (den er like bra som den beste hos Dell Inspiron 6400, eller tar jeg feil?), og 1024MB RAM.

Dersom Acer Aspire 5611 og 5612 har over 4 timer batteritid og er like stille som 5610, så er dette noe jeg vurderer...

7346898[/snapback]

http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_6400_3

Skjermene er ganske like, samme oppløsning, den beste du kan å hos dell har høyere oppløsning. Når jeg setter i 1024 minne og 9-cellers batteri ligger prisen hos dell på 7909,- inkludert frakt, dvs 800,- dyrere enn acer 5610. Da har aceren litt større hdd og dvd-brenner som fordeler, mens dellen har over 2 timer bedre batterilevetid. Om du velger engelsk windows hos dell (da må du ringe) så får du gratis vista-oppgradering, bare spør om det på tlf. Du må nesten vurdere hva som er viktigst. Gode maskiner begge :)

Lenke til kommentar

7346752[/snapback]

7346898[/snapback]

http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_6400_3

Skjermene er ganske like, samme oppløsning, den beste du kan å hos dell har høyere oppløsning. Når jeg setter i 1024 minne og 9-cellers batteri ligger prisen hos dell på 7909,- inkludert frakt, dvs 800,- dyrere enn acer 5610. Da har aceren litt større hdd og dvd-brenner som fordeler, mens dellen har over 2 timer bedre batterilevetid. Om du velger engelsk windows hos dell (da må du ringe) så får du gratis vista-oppgradering, bare spør om det på tlf. Du må nesten vurdere hva som er viktigst. Gode maskiner begge :)

7346974[/snapback]

Sorry at jeg bruker så mye tid på dette, men jeg klarer ikke å få prisen på Dell Inspiron til å gå under 8000, uansett hva jeg gjør på nettsiden. Men jeg har mer eller mindre slått den fra meg.

Dette kommer til å bli siste tingen jeg maser om:

Jeg leser utallige nettsider, som sier at batteritiden til Acer Aspire 5610 er under tre timer. Men disse er alle "estimat".

Til dere som har Acer Aspire 5610: Må dere gjøre noe spesielt for å få batteriet til å vare lenger?

Dersom jeg er sikker på å få over 4 timer batteritid ut av Acer Aspire 5610, så går jeg for den. Det er denne jeg snakker om.

Jeg er bare redd for å kjøpe Acer'n og så ende opp med 2,5 timer batteritid, og dermed angre at jeg ikke tynet lommeboken og gikk for en Dell....

Jeg ser at det er en håndfull trofaste som svarer på veldig mange forespørsler på denne delen av forumet. Tusen takk til alle sammen!

Lenke til kommentar

Gå inn på linken jeg gav deg da, da starter prisen på 6790,- Husk at batterilevetid er veldig avhengig av bruk, bruker du den lett, f.eks høre på mp3 (på lavt volum)mens du skriver i word vil du få opptil maks batterilevetid, men om du f.eks surfer trådløst, laster ned, hører musikk, pakker ut filer, brenner cder osv på en gang blir batterilevetiden mye kortere. Hvor mye lysstyrke du har på skjermen har også endel å si. Jada-jada har vell fått aceren opp i 4 timer og 45 minutter, noe jeg vil anta er ved lett bruk og noe redusert lysstyrke. Har ikke denne selv så de som kjenner den best kan vell gi deg de beste svarene og ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...