Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Din tanke om bifile/Lesbiske


Gjest _Gjest_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle burde være bifile, synes jeg. ;)

7322560[/snapback]

Vel det hadde jo kanskje gjort det mye enklere for de som er homofile/lesber/bifile men jeg kunne aldri tenkt meg å kysset en gutt ;)

7322580[/snapback]

.. Pingle :roll:

 

Neida. Men seriøst, hadde alle vært bifile, hadde jo mange dører blitt åpnet.

7322597[/snapback]

Det er vel mye av problemet, ingen hadde noen gang fått åpnet bakdøren min!

Lenke til kommentar

Alle burde være bifile, synes jeg. ;)

7322560[/snapback]

Vel det hadde jo kanskje gjort det mye enklere for de som er homofile/lesber/bifile men jeg kunne aldri tenkt meg å kysset en gutt ;)

7322580[/snapback]

.. Pingle :roll:

 

Neida. Men seriøst, hadde alle vært bifile, hadde jo mange dører blitt åpnet.

7322597[/snapback]

Det er vel mye av problemet, ingen hadde noen gang fått åpnet bakdøren min!

7328479[/snapback]

Den slo ann :!:

Lenke til kommentar
Som gutt skjønner jeg jo veldig godt at jenter kan like jenter. Men at gutter liker gutter er det ikke samme logiken i,men det er sikkert bare fordi jeg ikke liker gutter på den måten selv. Men uansett folk må vell fp like hva de vill for min del. Er bare fint at folk finer en de kan vere glad i. :)

7325679[/snapback]

Haha, noe av det samme for meg. Forstår at gutter kan like jenter, forstår at jenter kan like gutter, forstår at gutter kan like gutter, men at to jenter får ting til å stemme har jeg til gode å forstå.. :p Men det er vel bare fordi jeg ikke kjenner noen lesbiske. Kjenner både bier og homser. :p

 

Det er vel mye av problemet, ingen hadde noen gang fått åpnet bakdøren min!
Hadde du vært bifil, hadde du kanskje følt det annerledes! Det er det som er poenget mitt! ;)
Lenke til kommentar

Personlig så er jeg fullstendig likegyldig for hvilken seksuell legning den enkelte har. Jeg har derimot problemmer med å se hvorfor man skal være stolt over å ha den eller den legningen. Vil dette si at man er bedre enn andre som ikke deler den samme seksuelle legning? Bare tull.

Om man er bifil, homofil eller heterofil så er man i mine øyne fullstendig likestilt, bare ved at man som bifil får litt større jaktområde ;)

Lenke til kommentar
Personlig så er jeg fullstendig likegyldig for hvilken seksuell legning den enkelte har. Jeg har derimot problemmer med å se hvorfor man skal være stolt over å ha den eller den legningen. Vil dette si at man er bedre enn andre som ikke deler den samme seksuelle legning? Bare tull.

Om man er bifil, homofil eller heterofil så er man i mine øyne fullstendig likestilt, bare ved at man som bifil får litt større jaktområde ;)

7329856[/snapback]

Når noen sier de er stolte over sin ikke-heterofile legning, tror jeg de færreste mener at de synes de er bedre enn heterofile. Det er mer i betydning "homo og ikke skamfull/flau av det".

 

Merk at jeg ikke stiller med annen enn egen erfaring.

Lenke til kommentar
Personlig så er jeg fullstendig likegyldig for hvilken seksuell legning den enkelte har. Jeg har derimot problemmer med å se hvorfor man skal være stolt over å ha den eller den legningen. Vil dette si at man er bedre enn andre som ikke deler den samme seksuelle legning? Bare tull.

Om man er bifil, homofil eller heterofil så er man i mine øyne fullstendig likestilt, bare ved at man som bifil får litt større jaktområde ;)

7329856[/snapback]

Det er som med alt annet; stolt av å være nordmann, Brann-supporter, homofil eller forretningsmann. Det er en del av ens identitet som man ikke er flau over, men spesielt med de legninene som tidligere (og selvsagt i en viss grad nå) ikke er aksepterte, så er det viktig å stå frem som en "homofil og stolt" framfor å gi inntrykk for at man er homofil og flau, og gjerne skulle ønske at man var normal. Det man egentlig sier er "uansett hva andre måtte mene om legningen, så har det ingenting å si på hva jeg mener om meg selv og legningen min."

Lenke til kommentar

Er ikke enig med sammenligningen din. Jeg er hetero men det har aldri slått meg å være stolt over det. På samme måte som jeg aldri har tenkt over om jeg skal være stolt over at jeg er hankjønn. Det virker litt merkelig for min del. Men for all del. Folk må få være stolte over den legningen dem har dersom det hjelper dem å motstå eventuelle reaksjoner.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke nødvendig å si at du er heterofil og stolt av det da ingen/svært få heterofile skammer seg over legningen sin. Derimot var det for bare 20-30 år siden stor skam å være homo i Norge.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...