Gå til innhold

Audioscrobbler registrerer ikke musikken min

-Teddy-

Anbefalte innlegg

Denne skulle sikkert vært plassert i programvare, men det er vel her folka som har peiling på det henger.

I august-oktober sluttet audioscrobbler å fungere. Brukte winamp før, men nå bruker jeg foobar2000. Har installert foobar pluginet som ligger under "old school" i downloadlisten på last.fm. Den sluttet å virke mens jeg brukte winamp.

Hvorfor registreres ikke musikken jeg spiller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener at det skal komme en beskjed på last.fm om at du mangler tag'r. Husk også at du må faktisk høre på sangene for at de skal telles. Ikke bare spille 30sek av den. I panelet til plug-in'n kan du se hvor lenge du må høre på en sang før den legges til (tipper den sier at du må høre ut 2/3 eller noe). Det skal også gå ann å se hvorfor ikke fila telte der om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar

Bruker Mediamonkey til å rippe, indeksere, spille og brenne. Den avspilleren gjør alt. Når du ripper en CD, søker den på freedb etter info. Du velger videre hvilken filstruktur den skal lagre sangene dine i. F.eks. kan du skrive argumentene "d:\musikk\<artist>\<år> - <album>\<spor#> - <tittel>". Da får du en meget oversiktelig og grei struktur på musikken. Har du en nedlastet plate som ikke er i samme struktur, høyreklikker du alle filene det gjelder og velger å ordne dem. Da legger Mediamonkey opp ny struktur og du kan bruke de samme argumentene.

Det er også en fordel å ha cover på albumene/låtene dine. Marker alle sanger fra et album, høyreklikk dem og velg "autotag fra Amazon". Nå laster den ned info som låttitler, albumnavn, plateselskap, plateomtale, cover og andre ting. Du kan velge å søke i flere utenlandske amazon-butikker, og det er for eksempel greit å søke i den japanske om du har et japansk album. Til slutt haker du av/bort info du vil ha/ikke ha.

Du har også avanserte manuelle redigeringsmuligheter, og mye annet.

Test ut programmet, det inneholder så mye genialt man ikke finner samlet i noe annet program...

Lenke til kommentar

Du installerer plugin til winamp i pluginmappa til Mediamonkey. Du kan enten benytte old school (den som ikke er for Winamp 5->) eller Last.Fm-programmet. Da velger du manuell plugin-installasjon et sted, og haker av for Winamp. Så blar du frem til plugin-mappa for Mediamonkey. :)

Edit: Mediamonkey kjører de fleste plugins for Winamp.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...