Gå til innhold

For høg CPU-temperatur

ponnien

Anbefalte innlegg

Ei av dei mange datamaskinene mine, skrur seg av heile tida. Spesielt då eg skrur ho på når det er lenge sidan eg har brukt ho. Det kom opp ei melding om at CPU'en var overoppheta, kva kan eg gjer for å få ho til å virke normalt?

Endret av ponnien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Svar meg då, for faen.

7319289[/snapback]

Fært så hissig du var da....

(du får ikke et svar på 10min, og du banner allerede. Det lyder ikke bra. :innocent:

Fikk ikke så mye lyst til å hjelpe akkurat....

7319316[/snapback]

Ok, sorry, eg såg litt feil.. Trudde antal visningar på dei andre var svara, men dar tok eg feil.

Lenke til kommentar
Ta av cpu-vifta, fjærn støv, sett på ny kjølepasta, sett vifta på riktig, ha sidekabinettet åpent. noen tips

annet alternativ kan være å kjøpe ny kjøler

7319427[/snapback]

Ok, men maskina er heilt ny, eg tok av vifta, den virka fin og støvfri, kjølepasta seier du; korleis får eg tak i det?

takk for hjelp

Lenke til kommentar

:!: :!: Tenkte jeg skulle hjelpe deg, men ble så sjokkert av språkbruken din at jeg gidder ikke :!: :!:

:p Men men...kjølepasta kan du kjøpe på de fleste butikker som selger datadeler.

Men kjøpte du pc´en ferdig montert, eller bygde du selv? Hvis du kjøpte ferdigpc skal det være pasta på den, hvis du bygde den selv må du ha på selv...

Ps: Hvis du kjøper cpu og kjøler sammen, altså boxed, er det kjølepasta under kjøleren...

Lenke til kommentar
:!:  :!: Tenkte jeg skulle hjelpe deg, men ble så sjokkert av språkbruken din at jeg gidder ikke :!:  :!:

:p Men men...kjølepasta kan du kjøpe på de fleste butikker som selger datadeler.

Men kjøpte du pc´en ferdig montert, eller bygde du selv? Hvis du kjøpte ferdigpc skal det være pasta på den, hvis du bygde den selv må du ha på selv...

Ps: Hvis du kjøper cpu og kjøler sammen, altså boxed, er det kjølepasta under kjøleren...

7321056[/snapback]

He eg valde kanskje litt feil ord i stad, men eg bygde dataen opp sjøl og da e kjølepasta under kjølaren, so eg fatta ikkje ka so skjer. Eg veit heller ikkje om det er CPU'en som har klikka eller om det er noko anna. Det kom og opp ei melding om at det var noko gale med nylig installerte programvarer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...