d_stenvig Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Jeg fikk stjaalet min norske Laptop "over there" hvor jeg studerer. Det jeg lurer paa er om det gaar ann aa kj0pe en amerikansk laptop og gj0re om paa noen innstillinger slik at man faar ae, O og aa. F.eks dedikere disse til noen "ubrukelige" knapper som er paa dette oppsettet. Er dette mulig i Windows (og Mac for den del om noen vet..)? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Kjører du norsk tegnsett på et amerikansk tastatur er ÆØÅ på de samme tastene som på et norsk tastatur. I Windows legger du bare inn begge tegnsettene og bruker ALT-SHIFT for å bytte mellom de to når du trenger ÆØÅ eller :, ', ^ osv. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Eneste forskjell på tastaturer er tegnene som er trykt på tastene. Hvilken bokstav som fremkommer bestemmes bare av innstilling i kontrollpanel for tastatur. Du kan ha både US og norsk oppsett, og enkelt skifte mellom dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå