Anterialis Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Altså, om dere vet om bøker som ligger i samme gate som "Kon tiki ekspedisjonen", "Jorden rundt med HO-HO" og "Fangsthytta på 79 grader"? Vet ikke hvorfor, men er så fasinert av slike bøker. Det at det faktisk har skjedd, og er nedskrevet i historien, gjør noe med min interesse. Leser egentlig ikke bøker (bortsett fra fantasy som HarryPotter), men Kon tiki, Jorden rundt med HO-HO, og "Fangsthytta på 79 grader"? Håper dere skjønner hva jeg mener med "i samme gate", og hvilke bøker som passer! For jeg har nemlig ikke peiling enda, annet enn at jeg digga de bøkene! Og hva slags sjanger snakker vi her om? På forhånd takk =) Endret 19. november 2006 av w3p Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) først vil jeg ambefale L av Erlend Loe. det det er riktig nok en roman, men den handler om en fantastisk (idiotisk) ekspedisjon utført i beste Thor Heierdal ånd. kanskje ikke akkurat hva du sikter til, men den er så morsom at alle burde lese den. en annen bok jeg vil anbefale er "Last Chance to See" det er eb genuin reiseberetning skrevet av Douglas Adams (forfateren av The Hitchhiker's Guide to the Galaxy). i boken reiser han rundt i værden for å se truede dyrearter før det er foresent. kanskje ikke like spennende som de bøkene du nevner, men den er også fryktlig morsom. kanskje ikke akkurat det du leter etter, men begge er veldig bra bøker Endret 21. november 2006 av cyberPanda Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Takk for tipset! Nei, er ikke helt det jeg leter etter. Nære, men ikke helt. Andre forslag? Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg vil foreslå at du tar en titt på Jules Vernes bøker, veldig fascinerende reiseskildringer selv om det er skjønnlitteratur. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg vil foreslå at du tar en titt på Jules Vernes bøker, veldig fascinerende reiseskildringer selv om det er skjønnlitteratur. 7333653[/snapback] Støttes. Om du får tak i Wilfred Skrede - Over verdens tak, er den knall. Vil også anbefale forfatteren Jack London, kanskje mest kjent for romanen "Når villdyret våkner" (som er veldig bra). Han har skrevet mange bøker om eventyrlig reising rundt på den nordlige delen av det amerikanske kontinent, noe som var en utfordring en gang i tida. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Høres bra ut! Jeg har fått tak i andre reiseskildringer av Thor Heyerdal, bla. "Fatuhiva" og "aku-aku". Om det gjør det enklere å forstå hva jeg mener =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå