Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke konfig min nye bridge WET54G


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt Linksys WET54G (ethernet bridge), og kobler den opp i i en ledig port på den trådløse ruteren. Under setup så finner den ikke bridgen.

Jeg har prøvd hos ei veninne og på hennes nett men uten suksess.

 

På bridgen så lyser power lampa,ethernet lampa, mens wireless G blinker.

Jeg kommer ingen vei, så help?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette må du forklare nærmere?

  • Hva er det du ønsker å bruke denne bridgen til?
  • Du har koblet den til en ledig port på den trådløse routeren, hvorfor det? Routeren er jo allerede trådløs.
  • Hvis du skal konfigurere bridgen så er det ikke slik det gjøres.

Fulgte det ikke med en CD (med en pdf-manual) og en quick setup manual?

Lenke til kommentar

Jeg skal bruke bridgen til og koble en bærbar mot nettet for og få mer stabilt nett.

(Sliter med lavt signal )(Og fble anbefalt denne løsningen for og få bedre signal)

Type ruter er D-Link RangeBooster N 650.

Jo det fulgte med installasjons CD og jeg følger setup.

Har kobla ethernetkabelen til spedtouchen, og den stasjonære PC er kobla i den samme.

Under set up så finner den ikke Linksys bridgen.

Den skal konfig mot det nettet den skal ta inn signal mot.

Når det er gjort skal den flyttes til den bærbare 15 m i luftlinje og sikre meg stabilt nett.

Skjønner ikke hva jeg gjør galt?? Har prøvd manuelt og??

Første gang eg sette opp nettverk, og kunne ingenting men no har eg lest masse...

 

Se denne linken også:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=663324

Endret av sigrh
Lenke til kommentar

Fikk tipset i fra denna:

Try a wireless bridge such as Linksys' WET11 or WET54G, which use an Ethernet connection and can be positioned up to 100 meters away from a connecting device. Try to at minimum position these devices in a window that has line-of-sight to the device that you're trying to connect to. You might also have to connect a higher-gain antenna and mount the antenna outside the building to get a successful connection. If you use a higher-gain antenna, keep the cable length as short as possible, since thin consumer-grade antenna cable can attenuate signals much more than you would expect.

Lenke til kommentar

Tror du har feiltolket saken her. Jeg forstår det slik at du må koble ethernetkabelen fra Linksysen inn i PC'n din, og sette Linksysen på et bedre egnet sted med bedre dekning (i vinduet som nevnes f.eks). Dermed er det Linksysen som tar i mot det trådløse signalet fra routeren istedenfor det innebygde kortet i PC'n din.

 

For det er nok PC'n din som er det svake leddet her, ikke routeren som har rangebooster.

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
Tror du har feiltolket saken her. Jeg forstår det slik at du må koble ethernetkabelen fra Linksysen inn i PC'n din, og sette Linksysen på et bedre egnet sted med bedre dekning (i vinduet som nevnes f.eks). Dermed er det Linksysen som tar i mot det trådløse signalet fra routeren istedenfor det innebygde kortet i PC'n din.

 

For det er nok PC'n din som er det svake leddet her, ikke routeren som har rangebooster.

 

Mvh

Kjetil

7320454[/snapback]

 

Ja det er jo det som er meningen.

Men for og konfig den så må den kobles på ethernettet til det nettet den skal ta imot signal i fra. Så når det er gjort så flytter jeg den til den bærbare og kobler den i. Det e det som står i set up...men for all del...har prøvd begge deler men ingen ting funke..

Lenke til kommentar

- Koble Linksys'n til en PC via nettverkskontakten, slik at det kun er Linksys'n og PC'n som snakker sammen.

- På Linksys'n er det en liten bryter som kan velge mellom X eller =, når den er koblet direkte mot PC'n så må bryteren stå på X ("krysset kabel"-funksjon).

- Konfigurer IP-adressen på PC'n manuelt til 192.168.1.225 (255.255.255.0), dette fordi standardadressen på Linksys'n er 192.168.1.226 (en adresse den vil få hver gang du kjører fabrikk-reset).

- Nå skal du få tilgang til Linksys'n via nettleseren din med å skrive inn adressen 192.168.1.226 og trykke enter.

- Passord og brukernavn er begge admin.

- Det første du gjør nå er å endre IP-adressen til en adresse som passer i nettet ditt, evnt. velger DHCP.

 

Alt dette står beskrevet i manualen som fulgte med.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Trådstarter kunne også spart seg litt tid ved søke på WET54G i dette forumet.

Det var nå et lite tips til neste gang! :thumbup:

7323240[/snapback]

 

Takk for tipset...men det gjorde jeg faktisk. En av grunnene til at jeg valgte denna løsningen.

 

Ingen liten bryter på Linksysen X= eller der jeg kan velge. Fulgte oppskriften men fikk ikke kontakt med bridgen.

 

I bruker manualen står det som følger:

In order to config the wireless bridge it must be connected to the same network as this PC. Once the bridge is config, you can strart using it in your wireless net or move it to your ethernet device.

Your PC is already part of a wired network. Connect the Bridge to a network switch or hub using ethernet cabel.

 

Da starter den og søke etter bridgen: Og det kommer opp at den ikke finner den, og at jeg må sjekke kablene. Tydlig at det er noe jeg ikke fatter....men følger oppskrifta til setup...

No gir jeg rett og slett opp.

Endret av sigrh
Lenke til kommentar

Ingen bryter, da har du vel V3 av denne bridgen, tror den har auto-crossover på porten slik at det er likegyldig om den kobles direkte i PC eller router.

 

- Prøvde du å koble den direkte til en PC og endret IP-adressen manuelt?

- Slå av alle brannmurer, Windows sin og andre (f.eks Norton Internet Security).

- Prøv en fabrikk-reset, kan jo være at esken har vært åpnet tidligere og at den er konfigurert med en eller annen IP som du ikke finner.

Lenke til kommentar
Ingen bryter, da har du vel V3 av denne bridgen, tror den har auto-crossover på porten slik at det er likegyldig om den kobles direkte i PC eller router.

 

- Prøvde du å koble den direkte til en PC og endret IP-adressen manuelt?

- Slå av alle brannmurer, Windows sin og andre (f.eks Norton Internet Security).

- Prøv en fabrikk-reset, kan jo være at esken har vært åpnet tidligere og at den er konfigurert med en eller annen IP som du ikke finner.

7323911[/snapback]

 

Har slått av brannmuren i Trend Micro kobla den rett mot PC

-Hvordan endre IP-adressen manuelt

-Har forsøkt reset knappen ja

 

?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...