Gå til innhold

Dimmu Borgir - la oss diskutere!


H4ngm4N

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns det var en tøff video, korstog-riddere og katolske munker som presser kristendommen på våre skandinaviske forfedre. Er jo ikke akkurat slik det virkelig skjedde, men det er en fantastisk 'setting' å ha en film, musikkvideo etc i. Er en norsk tegneserie som heter Blodøks, som har samme settingen. Evig bra stemning i den, og det er her The Serpentine Offering videoen burde ha gjort det mye bedre. De kunne lett ha laget stemningen enda mørkere og hatt mer spennende kamerabruk.

 

Og sangen er jo... Ja... Det er nye Dimmu, og ikke spesielt interessant.

Lenke til kommentar
tja.. synes ikke sangen var noe spesielt. det var liksom ikke noe eget med den, det er ikke en sang jeg vil huske, i forhold til nesten alle andre Dimmu sanger som jeg kjenner igjen med en gang. denne var dessverre for platt. håper bare at resten av platen er bedre! :thumbup:

Er helt enig, og sorry. Har hørt platen, det er ca. det samme. Like uengasjerende.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har nesten alltid trudd at det var Dimmu Borgir som sto under sjangeren "bråk" :innocent: , men jeg tok grundig feil.

 

De er veldig bra. Jeg har hørt Sorgens kammer, Progenies Of The Great Apocalypse(den var det trøkk i!!) og Burn in Hell.

 

Noen flere sanger jeg bør høre? :ermm:

 

Har tenkt å skaffe noen skiver! :thumbup:

Lenke til kommentar
Er Dimmu satanister?

 

Shagrath står i hvertfall under "satanister" på Wikipedia. :hmm:

8521429[/snapback]

ja, regner med det ja. tekstene deres viser ihvertfall til at de har et antikristent livssyn :p

 

du burde også teste ut skiva Enthrone Darkness Triumphant :thumbup:

 

Fikk LE versjonen i posten i dag, hakke fått åpnet den å sniffet folderet på innsiden da.

LE versjonen av hva da? In Sorte Diaboli? :hmm:

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
Er Dimmu satanister?

 

Shagrath står i hvertfall under "satanister" på Wikipedia. :hmm:

8521429[/snapback]

ja, regner med det ja. tekstene deres viser ihvertfall til at de har et antikristent livssyn :p

 

Nåja, bibelsk satanisme er jo kristen tro rent teoretisk sett, og LaVeyansk satanisme har jo overhode ingenting med antikristelighet å gjøre. Jeg vil tro at Dimmu er som alle andre black metal band, - de leker satanister.

 

Ikke at jeg har noe i mot verken Dimmu eller black metal :tease:

Lenke til kommentar

Dimmu folka vil jeg tro er rimelig oppegående normale ateister, med et sunt og fint hat-forhold til alt som heter religion (akkurat som meg selv). De har et image, som de fleste andre metalband. Ser man på f.eks bildene av de enkelte medlemmene i sånn som Death Cult Armageddon coveret så ser man at de har selvinnsikt, humor og glimt i øyet også.

Lenke til kommentar
Dimmu folka vil jeg tro er rimelig oppegående normale ateister, med et sunt og fint hat-forhold til alt som heter religion (akkurat som meg selv).

8522052[/snapback]

Har lest at Shagrath er satanist, som i ekte satanist. De andre er nok kun antikristene såvidt jeg vet.

8522098[/snapback]

 

Har hørt det samme.. Hvor sant det er er vannskelig å si.. Shagrath er jo så pr-kåt man kan bli..

Lenke til kommentar
Har lest at Shagrath er satanist, som i ekte satanist. De andre er nok kun antikristene såvidt jeg vet.

8522098[/snapback]

 

"Selv om satanismen ikke anerkjenner noen guds eksistens, erkjenner den dog at den kristne etikk har mange gode poenger, for eksempel er den gyldne regel et glimrende utgangspunkt for ens oppførsel, men satanismen går sterkt imot tanker som ubetinget kjærlighet, ydmykhet, askese og intoleranse; verdier som i nesten alle andre religioner omfavnes som de helligste dyder."

Det Norske Sataniske Samfunn

 

Hva definerer dere som ekte satanister?

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
Har lest at Shagrath er satanist, som i ekte satanist. De andre er nok kun antikristene såvidt jeg vet.

8522098[/snapback]

 

"Selv om satanismen ikke anerkjenner noen guds eksistens, erkjenner den dog at den kristne etikk har mange gode poenger, for eksempel er den gyldne regel et glimrende utgangspunkt for ens oppførsel, men satanismen går sterkt imot tanker som ubetinget kjærlighet, ydmykhet, askese og intoleranse; verdier som i nesten alle andre religioner omfavnes som de helligste dyder."

Det Norske Sataniske Samfunn

 

Hva definerer dere som ekte satanister?

8522444[/snapback]

 

Lavey-satanister. Kristne satanister er like dumt som resten av kristendommen..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...