Gå til innhold

Dimmu Borgir - la oss diskutere!

H4ngm4N

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva synes dere _egentlig_ om dette omstridte, forhatte, men også elskede bandet?

7318736[/snapback]

Jeg liker dem ikke. Får vondt i hodet av å høre på dem. Finner rett og slett ikke det musikalske i sangene deres. Kan høre på Cradle of Filth, Children of Bodom o.l, men ikke Dimmu Borgir.

Coverlåta de har av Twistet Sisters' "Burn in Hell" er imidlerid fengende..

Lenke til kommentar
Synes det låter fett til tross for dårlig lyd, hva synes folket?

7372682[/snapback]

Det avhenger VELDIG på hvordan produksjonen av CDn er. Låta høres kul ut den, får faktisk litt oldschool Dimmu-vibber, men det hjelper lite om de overproduserer hele skiten som de gjorde på Stormblåst-remaken.

Lenke til kommentar

Jeg hører aldri på svartmetall og sånn, men det er EN Dimmu Borgir sang jeg har på PCn. det er coveren til Powerslav med Iron Maiden :)

...eller.. nå ble jeg litt usikker her.Er det Dimmu Borgir som gir cover av den? jeg husker ikke hvilket band. for meg er alle slike band like :S

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Svarer herved på mitt tdligere innlegg og sp. mål. Det nye albumet kommer i begynnelsen av mai, nærmere bestemt rundt den 7. i tyskland, for så den 8. eller 9. her i norge...Hmmm... Uff....Jeg klarer ikke bare sitte å vente... trodde juleaften i år skulle bli noe stort men....den gang ei....Genser er fint :)

Lenke til kommentar
Jeg hører aldri på svartmetall og sånn, men det er EN Dimmu Borgir sang jeg har på PCn. det er coveren til Powerslav med Iron Maiden :)

...eller.. nå ble jeg litt usikker her.Er det Dimmu Borgir som gir cover av den? jeg husker ikke hvilket band. for meg er alle slike band like :S

7373883[/snapback]

Dimmu har covret Powerslave ja. Hvis du liker den, sjekk ut Metal Heart, som er et anna bra cover :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dimmu Borgir er ikke noe for meg, det vil si, de nyere utgivelsene.. Stormblåst og For All Tid er to av de flotteste album jeg har, men Dimmu forandrer seg mye, og slik jeg ser det beveger de seg lengre og lengre bort fra det gode utgangspunktet de hadde. Jeg mener den nye musikken deres er for mye fokusert på popularitet og samtid(og fremtid..) Skal man høre på Svartmetall kan man høre på noe som representerer musikken/sjangeren på en bedre måte enn det Dimmu Borgir klarer.

Lenke til kommentar

Dog, jeg sliter litt med imagen til gutta. Oppnedkors og nagler og svart, svart, svart. "Ooooh, vi er tøffegutta som hater Gud, lizm". Grow up. Du trenger ikke se ut som en nisse selv om du spiller mørk musikk, vett..

7326937[/snapback]

Akkurat på det punktet, er jeg helt enig. Dimmu er sweet, men imaget deres får det til å klø i bakhodet når jeg hører på dem. Får en konstant påminnelse om hvor jævlig teit det egentlig er. Imaget, altså.

Lenke til kommentar
Dimmu Borgir er ikke noe for meg, det vil si, de nyere utgivelsene.. Stormblåst og For All Tid er to av de flotteste album jeg har, men Dimmu forandrer seg mye, og slik jeg ser det beveger de seg lengre og lengre bort fra det gode utgangspunktet de hadde. Jeg mener den nye musikken deres er for mye fokusert på popularitet og samtid(og fremtid..) Skal man høre på Svartmetall kan man høre på noe som representerer musikken/sjangeren på en bedre måte enn det Dimmu Borgir klarer.

7828586[/snapback]

Kan jo tenkes at noen hører på Dimmu fordi de liker det, ikke fordi de må høre på svartmetall.

Endret av Loerand
Lenke til kommentar

7828586[/snapback]

Kan jo tenkes at noen hører på Dimmu fordi de liker det, ikke fordi de må høre på svartmetall.

7832691[/snapback]

Jaja, det er jo klart.. Hm. Jeg mente ikke at det skulle tolkes slik jeg antar du tolket det, formulerte meg litt feil i forhold til poenget mitt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Synes det låter fett til tross for dårlig lyd, hva synes folket?

7372682[/snapback]

Digger den låten. Desverre blir den Nord Amerika eksklusivt på kommende album, så en må kjøpe Europa og Nord Amerika versjonen om en skal få med seg begge bonus sangene. Helt latterlig, spesielt siden det er et konsept album :hrm:

Heretic Hammer blir i så fall lastet ned for min del. Gidder ikke kjøpe 2 x In Sorte Diaboli for å få begge bonus sangene.

Lenke til kommentar
Hva synes dere _egentlig_ om dette omstridte, forhatte, men også elskede bandet?

7318736[/snapback]

Jeg liker dem ikke. Får vondt i hodet av å høre på dem. Finner rett og slett ikke det musikalske i sangene deres. Kan høre på Cradle of Filth, Children of Bodom o.l, men ikke Dimmu Borgir.

Coverlåta de har av Twistet Sisters' "Burn in Hell" er imidlerid fengende..

7353524[/snapback]

Undskyld meg. Men du klarer altså ikke og finne det musikalske i sangene til Dimmu, men i Cradle of Filth? Synes jeg er latterlig, spess siden Cradle of Filth er bare Dimmu rip off. Dimmu har også den beste vokalen i BM synes nå jeg, Dimmu er et av de beste banda nå for tiden.

Lenke til kommentar

Dimmu Borgir er et flott band. Jeg liker veldig godt de gamle platene, men jeg har ikke noe imot de nye. Selv om de har mistet en del av svartmetallen de en gang hadde, synes jeg at de forstatt klarer seg fint.

Favorittlåten er helt klart Raabjørn Speiler Seg I Draugheimens Skodde. Fantastisk låt!

Kanskje vi skulle lagd en albumguide?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...