Crex Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 dimmu har mye bra på death cult ja.. Den nye stårmblåst er veldig grom :!: mine favoritter er "Vredensbyrd" og "allhelgens død i helvetes rike" Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Vredesbyrd er en knalltøff sang. Liker blackmetal sanger med norske tekster. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Et av de bandene jeg var full av fordommer mot. "Dimmu, det MÅ jo være bare skrik og bråk". Så...jeg husker ikke hvorfor jeg kjøpte Death Cult, men det kan ha hatt noe å gjøre med sekseryatzy i media + at den var på billigsalg. Hvertfall, jeg er glad jeg kjøpte den. Er det noe som slett ikke er skrik og bråk, så er det dette. Eller, greit, noen av låtene er litt i overkant av hva jeg makter å interessere meg for, men de mest pompøse og orkestrerte låtene (Progenies...anyone?) er helt enormt bra. Definitivt verdt femtilappen jeg ga for den! Godt Norsk. Dog, jeg sliter litt med imagen til gutta. Oppnedkors og nagler og svart, svart, svart. "Ooooh, vi er tøffegutta som hater Gud, lizm". Grow up. Du trenger ikke se ut som en nisse selv om du spiller mørk musikk, vett.. Endret 20. november 2006 av JLa Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 I den sjangeren (ja, jeg kaller det svart metall) er bekledningen en del av hele greien. Hadde (for min del) ikke hatt samme effekten om de stod kledd i rosa genser og pyjamasbukse, for å sette det litt på spissen. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Dimmu Borgir.... Et av mine absolutt største BM band og mest sansynlig det bandet som jeg har hørt mest på og som jeg fortsatt gjør pr i dag. Husker ikke når jeg først hørte dem,men det var ikke så lenge etter at "For All Tid" kom ut. Husker jeg kjørte Live & plugged vol.2 VHS kasetten så ofte at det til slutt ble bare flimmer og krøll på DB delen av båndet. (Forresten noen som vet om den finnes på DVD?) Etter Enthrone Darkness Triumphant albumet som jeg imidlertid anser for å være et av DB beste album,så forandret musikk-stilen seg litt med Spiritual Black Dimensions albumet. Jeg likte ikke det spranget til å begynne med,da jeg syntes mye av atmosfæren sammenlignet med foregående utgivelser ble borte. Men det tok imidlertid ikke lang tid før jeg fant den igjen,den hadde bare utviklet seg som resten av bandet,jeg hadde bare satt meg litt fast i det gamle... Ble litt betenkt når jeg hørte at Stormblåst skulle ny-innspilles,"hvorfor?" var vel det første jeg tenkte,men i ettertid etter å ha lest DB forklaring på akkurat dette og selv sitter med albumet så har jeg fått svar på akkurat det spørsmålet. Ikke alle liker ny-innspillingen av de gamle låtene,jeg gjør imidlertid det. De gamle vs de nye er alle bra...på hver sin måte. Sånn helt til slutt..Bonus DVD'n på Stormblåst har riktinok ikke gått like ofte som Live & plugged vol.2 gjorde,men den spinner godt. Kings Of The Carnival Creation er utrolig bra..nesten så nakkehårene reiser seg når Vortex " skuer inn i mørket......." Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Det var dimmu borgir og sangen burn in hell som introduserte med til bm. Takk Dimmu! Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg synes nesten den Originale Burn In Hell er bedre enn Dimmu sin. Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Men det var deres versjon som fikk meg hekta . Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Var vel Dimmu som introduserte meg også til Black Metal, husker jeg hørte Stien og Puritania aller først. Etter det så har det bare blitt mer og mer Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 I den sjangeren (ja, jeg kaller det svart metall) er bekledningen en del av hele greien. Hadde (for min del) ikke hatt samme effekten om de stod kledd i rosa genser og pyjamasbukse, for å sette det litt på spissen. 7327090[/snapback] Så jeg er nesten den eneste som finner dette skummelt og forstyrrende? Men det var Dimmu som fikk meg til å høre ordentlig på Black Metal, men når jeg var mindre og så Dimmu for første gang på Svisj så var det nesten skummelt. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 den reklamen der er jo han fra Enslaved, er det ikke? Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Er det hovedpersonen du mener? Er rimelig sikker på at han ikke er fra Enslaved... Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Han ene er hvertfall Lande tror jeg. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jørn Lande fra Masterplan? Ikke akkurat black metal det men... Lenke til kommentar
gimme Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg synes nesten den Originale Burn In Hell er bedre enn Dimmu sin. 7327969[/snapback] Nei ! Twisted Sister's burn in hell er tam og utrolig kjedelig ! Dimmu Borgir sin er utrolig bra.... Mange tøffe partier og greier Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Dimmu er pop Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Dimmu er pop 7333825[/snapback] Ja, de er populære. Jeg har sansen for Dimmu Borgir, men fikk brekninger av nyinnspillingen av Stormblåst. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jørn Lande fra Masterplan? Ikke akkurat black metal det men... 7333135[/snapback] Skal jo då sies at det ikke skal være black-metallere. Langt hår og litt skinn er ikke det samme som black metal. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg har sansen for Dimmu Borgir, men fikk brekninger av nyinnspillingen av Stormblåst. 7334041[/snapback] You and me both. Personlig synes jeg det er et ganske rått band. Den beste plata må være Stormblåst etter min mening, men de har sine gullkorn her og der ellers og. Jeg nevner i fleng Kings of the Carnival Creation, Allehelgens Død i Helveds Rike, Puritania osv. Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 For All Tid er jævla bra, og den eneste musikken jeg har blitt redd av. Satt i vinter med For All Tid med headset på og musikken på full guffe, plutselig skriker Shagrath ut all sin kraft og jeg holdt på å pisse på meg. Albumet inneholder også den beste Dimmu-sangen; Den Gjemte Sannhets Hersker. Ellers liker jeg ikke noe av det nye de har gjort, med unntak av Kings of the Carnival Creation. 7318808[/snapback] Huh? For All Tid sangen, eller albumet? Sangen er jo rolig og trivelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg