Gå til innhold

Dimmu Borgir - la oss diskutere!


H4ngm4N

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et av de bandene jeg var full av fordommer mot. "Dimmu, det MÅ jo være bare skrik og bråk". Så...jeg husker ikke hvorfor jeg kjøpte Death Cult, men det kan ha hatt noe å gjøre med sekseryatzy i media + at den var på billigsalg. Hvertfall, jeg er glad jeg kjøpte den. Er det noe som slett ikke er skrik og bråk, så er det dette. Eller, greit, noen av låtene er litt i overkant av hva jeg makter å interessere meg for, men de mest pompøse og orkestrerte låtene (Progenies...anyone?) er helt enormt bra.

 

Definitivt verdt femtilappen jeg ga for den! Godt Norsk.

 

Dog, jeg sliter litt med imagen til gutta. Oppnedkors og nagler og svart, svart, svart. "Ooooh, vi er tøffegutta som hater Gud, lizm". Grow up. Du trenger ikke se ut som en nisse selv om du spiller mørk musikk, vett..

Endret av JLa
Lenke til kommentar

Dimmu Borgir.... Et av mine absolutt største BM band og mest sansynlig det bandet som jeg har hørt mest på og som jeg fortsatt gjør pr i dag. Husker ikke når jeg først hørte dem,men det var ikke så lenge etter at "For All Tid" kom ut. Husker jeg kjørte Live & plugged vol.2 VHS kasetten så ofte at det til slutt ble bare flimmer og krøll på DB delen av båndet. (Forresten noen som vet om den finnes på DVD?)

 

Etter Enthrone Darkness Triumphant albumet som jeg imidlertid anser for å være et av DB beste album,så forandret musikk-stilen seg litt med Spiritual Black Dimensions albumet. Jeg likte ikke det spranget til å begynne med,da jeg syntes mye av atmosfæren sammenlignet med foregående utgivelser ble borte. Men det tok imidlertid ikke lang tid før jeg fant den igjen,den hadde bare utviklet seg som resten av bandet,jeg hadde bare satt meg litt fast i det gamle... :)

 

Ble litt betenkt når jeg hørte at Stormblåst skulle ny-innspilles,"hvorfor?" var vel det første jeg tenkte,men i ettertid etter å ha lest DB forklaring på akkurat dette og selv sitter med albumet så har jeg fått svar på akkurat det spørsmålet. Ikke alle liker ny-innspillingen av de gamle låtene,jeg gjør imidlertid det. De gamle vs de nye er alle bra...på hver sin måte.

 

Sånn helt til slutt..Bonus DVD'n på Stormblåst har riktinok ikke gått like ofte som Live & plugged vol.2 gjorde,men den spinner godt. Kings Of The Carnival Creation er utrolig bra..nesten så nakkehårene reiser seg når Vortex " skuer inn i mørket......."

Lenke til kommentar
I den sjangeren (ja, jeg kaller det svart metall) er bekledningen en del av hele greien. Hadde (for min del) ikke hatt samme effekten om de stod kledd i rosa genser og pyjamasbukse, for å sette det litt på spissen.

7327090[/snapback]

Så jeg er nesten den eneste som finner dette skummelt og forstyrrende?

 

Men det var Dimmu som fikk meg til å høre ordentlig på Black Metal, men når jeg var mindre og så Dimmu for første gang på Svisj så var det nesten skummelt. :p

Lenke til kommentar
Jeg har sansen for Dimmu Borgir, men fikk brekninger av nyinnspillingen av Stormblåst.

7334041[/snapback]

 

You and me both.

 

 

Personlig synes jeg det er et ganske rått band. Den beste plata må være Stormblåst etter min mening, men de har sine gullkorn her og der ellers og. Jeg nevner i fleng Kings of the Carnival Creation, Allehelgens Død i Helveds Rike, Puritania osv.

Lenke til kommentar
For All Tid er jævla bra, og den eneste musikken jeg har blitt redd av.

 

Satt i vinter med For All Tid med headset på og musikken på full guffe, plutselig skriker Shagrath ut all sin kraft og jeg holdt på å pisse på meg.

 

Albumet inneholder også den beste Dimmu-sangen; Den Gjemte Sannhets Hersker.

 

Ellers liker jeg ikke noe av det nye de har gjort, med unntak av Kings of the Carnival Creation.

7318808[/snapback]

 

Huh? For All Tid sangen, eller albumet? Sangen er jo rolig og trivelig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...