Gå til innhold

Dimmu Borgir - la oss diskutere!

H4ngm4N

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er faktisk endel clean vokal (Vortex)på nye skiva, men ikke for mye :thumbup:

Men det er jo ikke han som er hovedvokalisten, så det er lite clean i forhold til death.

8582771[/snapback]

Cum again?

8582811[/snapback]

Han mente sikkert "death" som i en generell motsetning til rene vokalstiler, ikke at Shagrath brummer som en deathmetalbamse. Håper jeg.

Lenke til kommentar

Havnet ikke Mayhem på VG-listen da Chimera kom ut? Jeg synes det er hakket verre.

Dimmu Borgir ble for øvrig bannlyst fra den britiske hitlisten fordi albumet inneholdt den speil-greien og det mente britene ga albumet et forskudd.

Lenke til kommentar

Til og med Mayhem var innom VG-lista. Om de kommer på VG-lista eller ikke har ikke noe med sell-out å gjøre uansett. Det er tross alt album-lista det er snakk om, og det er en enkel grunn til at den lista inneholder en del metal. De som hører på metal er ofte mer trofaste og kjøper en del plater. De som hører på Botten Anna og Grandiosa-sangen (slik musikk som topper hit-lista), kjøper ikke disse cd'ene i samme grad.

Lenke til kommentar
Til og med Mayhem var innom VG-lista. Om de kommer på VG-lista eller ikke har ikke noe med sell-out å gjøre uansett. Det er tross alt album-lista det er snakk om, og det er en enkel grunn til at den lista inneholder en del metal. De som hører på metal er ofte mer trofaste og kjøper en del plater.

8584287[/snapback]

Jepp, det er det jeg også regnet med.

Det som bekymrer meg, derimot, er at lysten på større suksess(og cash) vil få de til å lage musikk som er mer appellerende til den store masse. Syns de har utviklet seg i den retningen etter Puritanical Euphoric Misanthropia, og jeg vil ikke at det skal fortsette :)

Lenke til kommentar

Som en fyr sa. "I don't fucking care if my favourite band suddenly got popular. I just like the music."

Ble overraska jeg =P #1 liksom. Uansett liker jeg den nye skiva. Uansett... Er ikke så rart med tanke på at Grandiosa-sangen ligger på topp 20 liksom <_<

Endret av TheMaister
Lenke til kommentar
Som en fyr sa. "I don't fucking care if my favourite band suddenly got popular. I just like the music."

8585497[/snapback]

Det blir litt vel korttenkt å si det da. Om et lite band går fra å være lite, men ha gode fans, til å bli kjempepopulært med masse "fans" kan det ha invirkning på musikken deres. Da vil de kanskje følge samme oppskriften som gjorde dem populær i mange år, noe som er negativt for min del. (Så skal det sies at jeg liker progressiv musikk..)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...