Iyon Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Heisann Har idag følgende system Athlon64 FX-53 2048 MB DDR DFI NF4 SLI INFINITY 7800GTX 256MB Liker å spille, og det er stort sett det jeg bruker denne maskinen til. Vurderer som sagt en liten oppgradering. CPU-en er litt over 3 år, men skal jeg bytte denne, må jeg bytte hovedkort og minne. Trenger litt hjelp til å finne veien i jungelen av kjerner og instruksjonssett. I prisguiden finner jeg cpuer med to kjerner og rating på 5000+ som er billigere enn enkeltkjerner med lavere rating. Da forstår ikke jeg så mye. Jeg lurer på forslag til hvilke(n) AMD-cpu jeg bør velge til mitt bruk. Gjerne også anbefalinger av hovedkort og minne også. Tar også imot kommentarer på om i det hele tatt jeg bør oppgradere. Takk for tida deres! Jørgen Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Du har jo en Ganske så kraftig pc. Dobbeltkjerne cpuer er fremtiden, så å velge noe annet er bare dumt! De cpu ene som gir mest kraft for penga nå for tiden er Intel core 2 duo(conroe). Når det gjelder skjermkort, så ville jeg venta litt til det kommer flere Direct X10 kort. da synker prisene og det blir et større utvalg å velge i. Mvh Mr.Nauz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå