HippiKiller Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Jeg har fått meg et nytt hovedkort, men når jeg prøve å plugge i ledningen fra startknapen som har ser slik ut: --------- | o o o | | o o x | --------- Altså 6 hull, tre på hver rekke og ett som er tettet igjen. Men på det nye hovedkortet er det kun 3 sånne pinner og 2 av dem er koblet sammen med en grønn plast sak man kan dra av og under står det: JBAT1 (?, litt vanskelig å se de to siste). Finner også samme kontakten på det gamle hovedkortet, men der er det en kontakt med 5 pinner som passer under. Begge kortene er av typen MSI, det ene et ræva fra en ferdig elkjøp-pc av typen i845g eller noe sånt. Og det nye er MSi MS-7010 VER:1 (Litt usikker igjen, men det er det som står på kortet). Noen som vet hva jeg kan gjøre? Endret 19. november 2006 av HippiKiller Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Regner med at kabinettet ditt er et "merke" kabinett som f.eks HP, Fujitsu siemens, osv.. disse bruker spesial koblinger til hovedkortet.. og passer sjelden på andre hovedkort. Det du må gjøre er enten å bytte kabinett.. eller lage koblinger som passer til det nye hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
HippiKiller Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Takk for hjelpen, det stemmer sikkert. Begge to i og for seg. Det nye hovedkortet kommer fra en medion, en ferdig-pc fra coop. Og kabinettet er noe ferdig møkk fra Compaq. Må kanskje ha et medion kabinett da? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Problemet er at hverken hovedkortet eller kabinett er under noen standard som egner seg for hjemmemekk. Så eneste løsningen er i såfall å skaffe deg et medion kabinett. Men da kan det være like så interessant å skaffe seg nytt hk og kabinett (eller brukt) som er i atx standard. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå