Gå til innhold

alt for mye ram på geforce8800gtx/r600?

sykkopat

Anbefalte innlegg

nå som nvidia har kommet ut 8800gtx med 768 mb ram,og ati kommer ut med r600 som sies og ha 1gb ram.

det virker for meg at denne er alt for mye ram i forhold til hva spill krever selv på max oppløsning.

jeg har 512mb ram på mitt x1800xt og det er mere enn hva man har behov for på skjermkort.

nå med dx10 så har du Virtualized memory for skjermkortet slik at minne på skjermkortet og systemminne blir slått sammen til ett felles minne,da faller jo hele poenget med og sette mere minne på skjermkortet bort.

jeg har 512mb ram på skjermkortet og 2gb system minne og det er mere ram enn noen spill vil kreve på lang tid.

er grunnen at de setter mere ram at jo mere ram man har på skjermkortet jo bedre ser det ut,i alle fall på boksen til skjermkortet?.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nå som nvidia har kommet ut 8800gtx med 768 mb ram,og ati kommer ut med r600 som sies og ha 1gb ram.

det virker for meg at denne er alt for mye ram i forhold til hva spill krever selv på max oppløsning.

jeg har 512mb ram på mitt x1800xt og det er mere enn hva man har behov for på skjermkort.

nå med dx10 så har du Virtualized memory for skjermkortet slik at minne på skjermkortet og systemminne blir slått sammen til ett felles minne,da faller jo hele poenget med og sette mere minne på skjermkortet bort.

jeg har 512mb ram på skjermkortet og 2gb system minne og det er mere ram enn noen spill vil kreve på lang tid.

er grunnen at de setter mere ram at jo mere ram man har på skjermkortet jo bedre ser det ut,i alle fall på boksen til skjermkortet?.

7318505[/snapback]

Vel, spill i dag krever over 256 Mb RAM på skjermkortet for å kjøre i oppløsninger som 2560x1600, så minne må man ha i massevis av for å kunne kjøre de aller høyste oppløsningene, og det med at skjermkort nå kan låne fra systemminnet (som jeg forresten aldri har hørt om) så er jo minnet på skjermkortet mye raskere og bedre, så om skjermkortet skulle blandet disse to forskjellige minnene, hadde det ikke blitt så bra tror jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...