Trusestrikk Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Har en 160gb HD fra Seagate som har kortsluttet. Drev å fikla inni maskina mens den var på og da kom jeg borti strømkontakten til HD. Plutselig stoppa maskina og den slår seg ikke på hvis strømkontakten til HD står i. Tar jeg ut kontakten og starter med bare operativdisken i funker alt. Men nekter å starte hvis jeg har slaven i. Hva gjør jeg? Er filserveren min. ALT av de viktigste filene mine lå på nettopp denne disken! Hjelp? Kan jeg sende denne til noen som kan hente ut data? HJEEEEEELP! Lenke til kommentar
V-by Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 hoy. Du må da ikke drive å fikle inni maskina mens den er på Det virker som om HD-en din har gått på en smell, det kan være den er fucka for godt. men hvis du har noen hundrelapper til overs kan du kjøpe noe slikt noe: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10095 Det funker fint å dra ut data av HD-er som har gått på en smell, (hvis de ikke er helt fucka da)... Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 1. regel, slå alltid av pc'n. Skal sikkert være god sjangs for å hente ut dataene, skal en del til før det ikke går å hente det ut igjen. Lenke til kommentar
Trusestrikk Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 1. regel, slå alltid av pc'n. Skal sikkert være god sjangs for å hente ut dataene, skal en del til før det ikke går å hente det ut igjen. 7318239[/snapback] Med ekstrernt hus eller? Lenke til kommentar
peiper Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Har en 160gb HD fra Seagate som har kortsluttet. Drev å fikla inni maskina mens den var på og da kom jeg borti strømkontakten til HD. Plutselig stoppa maskina og den slår seg ikke på hvis strømkontakten til HD står i. Tar jeg ut kontakten og starter med bare operativdisken i funker alt. Men nekter å starte hvis jeg har slaven i. Hva gjør jeg? Er filserveren min. ALT av de viktigste filene mine lå på nettopp denne disken! Hjelp? Kan jeg sende denne til noen som kan hente ut data? HJEEEEEELP! 7318191[/snapback] Har prøvd dette selv EN gang. Skru av, så mekke Hvis du har en 100% identisk disk, kan du skru av og bytte elektronikkortet på disken, det KAN føre fram. Det spørs bare hva som har røket, elektronikken, eller motorene som driver disken. Lenke til kommentar
janterje Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 www.highedge.no har fikset kaputt harddisk for meg før... noe dritt når det skjer Lenke til kommentar
Trusestrikk Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Har en 160gb HD fra Seagate som har kortsluttet. Drev å fikla inni maskina mens den var på og da kom jeg borti strømkontakten til HD. Plutselig stoppa maskina og den slår seg ikke på hvis strømkontakten til HD står i. Tar jeg ut kontakten og starter med bare operativdisken i funker alt. Men nekter å starte hvis jeg har slaven i. Hva gjør jeg? Er filserveren min. ALT av de viktigste filene mine lå på nettopp denne disken! Hjelp? Kan jeg sende denne til noen som kan hente ut data? HJEEEEEELP! 7318191[/snapback] Har prøvd dette selv EN gang. Skru av, så mekke Hvis du har en 100% identisk disk, kan du skru av og bytte elektronikkortet på disken, det KAN føre fram. Det spørs bare hva som har røket, elektronikken, eller motorene som driver disken. 7318424[/snapback] Er faktisk dette jeg hadde tenkt til å gjøre. Har heldigvis en identisk disk liggende på jobb. Er nemlig elekronikken som er gåen. Drev å testa med 2 PSU der jeg tok halve strømmen fra den ene og resten fra den andre slik at PSU ikke skulle slå seg selv av. Dette resulterte til at datarommet nå lukter brendt. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Forklar saken til http://www.reconsult.no/ og hør hva de tror de kan gjøre med det. Hvis det virkelig er viktige filer bør man ikke prøve ut ting uten å ha full oversikt over hva man gjør. Reconsult er hyggelige og flinke folk. Lenke til kommentar
Trusestrikk Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Forklar saken til http://www.reconsult.no/ og hør hva de tror de kan gjøre med det. Hvis det virkelig er viktige filer bør man ikke prøve ut ting uten å ha full oversikt over hva man gjør. Reconsult er hyggelige og flinke folk. 7318760[/snapback] Nei trur du det.... Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Forklar saken til http://www.reconsult.no/ og hør hva de tror de kan gjøre med det. Hvis det virkelig er viktige filer bør man ikke prøve ut ting uten å ha full oversikt over hva man gjør. Reconsult er hyggelige og flinke folk. 7318760[/snapback] Nei trur du det.... 7318898[/snapback] litt unødvendig? hvertfall... dataen er nok ikke skadet. sender du den inn til noen flinke folk vil de nok klare å hente ut alt... men det koster Endret 19. november 2006 av tobbesen Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Å ha viktige filer på kun ett sted gjør man bare frem til første diskkræsj. Lenke til kommentar
Trusestrikk Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Å ha viktige filer på kun ett sted gjør man bare frem til første diskkræsj. 7319065[/snapback] Hehe.. JEPP!! Skal sette opp to disker i mårra der det blir tatt backup en gang i uka eller no. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Bare sett inkrementell backup av viktige ting fra den ene til den andre disken hver natt. Windowstast+r og skriv ntbackup. Lenke til kommentar
Trusestrikk Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Hell i uhell! For ei uke siden skifta jeg HD fordi den var full. Formaterte den og la den til sides. Har nå satt den inn igjen og tester ett program som heter GetDataBack. Driver å kopiere nå så kansje dataen er reddet! Mister bare det som er lagt inn etter byttet.. Lenke til kommentar
Trusestrikk Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Nåh.... Det var nokk litt for godt til å være sant. Alle filene ser ut til å være på plass men de er bare ca 10 % som funker. Mesteparten får jeg feilmeldinger på... Lenke til kommentar
Francesca_ Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Har også litt problemer med HDen min, filsystem feil, hurra! Har heller ikke vært så smart å ta backup...men det skal bli endret nå! Hadde tenkt å se om jeg kunne redde noe av dataene. Har en SATA disk i min bærbare, det er den som har krasjet, kan jeg sette inn denne i min andre PC uten noen form for overgang? Planen da vår å lage et bilde av disken og se hva som skjer...høres dette ut som en plan som kan virke? Er stort sett bildene mine jeg må redde Lenke til kommentar
Francesca_ Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 *BUMP* Ingen som har noen råd å gi meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå