Gå til innhold

Forslag om ny kategori, mediacenter

Anbefalte innlegg

Nå når kategorien "SFF og stuepc" har blitt flyttet til kjøp og salg kategorien vil jeg herved legge frem et forslag om opprettelse av ny kategori under "Programvare" hierarkiet. Jeg er usikker på navngivelse av en slik kategori med "Mediasenter" kan være dekkende da det kan dekke både "ekte" HTPC, MCE, Mediaportal, TV-kort generellt osv.

Forslaget er herved framlagt. Tilbakemeldinger mottas med glede.

-C-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt hvorfor det skal ligge under "Programvare", heller ikke hvorfor "SFF-barebone og stue-PC" er flyttet til "Hjelp til kjøp/salg av PC".

Burde heller vært en kategori under "Multimedia" som het noe slikt som "Hjemmekino og HTPC", hvor man kunne diskutere ulike løsninger uavhengig av basissystem. Har man ett spørsmål i denne sjangeren (hjemmekino) så finnes det ikke en helt dekkende kategori slik forumet er oppdelt i dag.

Lenke til kommentar

Egentlig har ikke SFF pc'er og stuepc'er noe til felles i det hele tatt. Vil tro at flere bygger sine mediasentre basert på (micro)ATX løsninger enn SFF løsninger. (Har jeg iallefall fått inntrykk av). Og "hjemmekino" generellt har heller ikke noe å gjøre i en ren mediasenter kategori. Er mange som har et mediasenter stående uten å ha et hjemmekinoanlegg koblet til (jeg er en av de. Mitt mediasenter er koblett rett på tv'n, hvor bare venstre audio input virker ;) )

Men å samle det under programvare kan muligens også bli litt feil. Siden det også er en god del diskusjoner som angår hardware.

Forslag #2: ;)

Gjør om navnet på kategorien Multimedia -> HTPC til Multimedia -> Mediasenter og slutt å pek den til SFF-barebone[...] kategorien. La en "arbeidsuke" ansatt ;) få jobben med å sortere ut alle tråder yngre enn 60 dager, som passer bedre i "mediasenter" enn SFF, og flytte de over til den nye. Gjør deretter om navnet på SFF kategorien til "SFF og barebone".

-C-

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...