trulsmoen Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 morn. jeg har en Sunbeam lightbus viftestyring.. Sunbeam Lightbus: Alt funker helt fint uten om "sound" 99% sikker på at jeg har koblet alt riktig Noen som veit hva problemet kan være? Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 er dette en spøk? Det er en lys-styring... ikke vifte styring... Sound fungerer på den måten at lys blinker i takt med musikken... Lenke til kommentar
Winnetou Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) blæ.. never mind me.. Endret 25. november 2006 av Winnetou Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 haha.... stygt å le, men kanskje han vil ha viftene til å gå når bassen slår, så han ikke hører viftene Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 haha.... stygt å le, men kanskje han vil ha viftene til å gå når bassen slår, så han ikke hører viftene 7359335[/snapback] enten det... eller så har han et ekstremt strømtrekkende lydkort... sånn at viftene må gå når musikk spilles Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 er dette en spøk? Det er en lys-styring... ikke vifte styring... Sound fungerer på den måten at lys blinker i takt med musikken... 7359033[/snapback] Her uttaler vi oss om ting vi ikke har peiling på ja. Den kontrollerer både katoder og vifter. Lys tilkoblet en kanal blinker i takt med musikken, hvis du kobler ting riktig. Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Her uttaler vi oss om ting vi ikke har peiling på ja. Den kontrollerer både katoder og vifter. Lys tilkoblet en kanal blinker i takt med musikken, hvis du kobler ting riktig. 7367998[/snapback] En viftestyring kan styre katoder... og en lysstyring kan styre vifter... Men det er lite tvil om at denne er beregnet på lys... Ligger litt i navnet også... lightbus... Har denne selv. Men hadde ikke fallt meg inn å bruke denne til vifter... har en egen styring som er beregnet for det.... Men.... hvis en f.eks har 2 vifter og 2 par katoder, kunne det vært praktisk å kun bruke denne for å spare litt plass i fronten. Men til kun vifter syns jeg det er litt bortkasta, fordi det er en del funksjoner her som en betaler for men ikke får bruke... Min mening... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Men det er nettopp det, med 10watt på hver kanal, og 4 kanaler, kan en kjøre 2 lys på en kanal og masse vifter på de tre andre. Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Men det er nettopp det, med 10watt på hver kanal, og 4 kanaler, kan en kjøre 2 lys på en kanal og masse vifter på de tre andre. 7368118[/snapback] Det er helt sant. Men har en misstanke om at trådstarter ikke var helt sikker på hva han kjøpte... PS: det er ikke bare "sound" som ikke vil fungere... "HDD", "ALT1" og "ALT2" vil heller ikke fungere med vifter... dvs de virker sporadisk. Lenke til kommentar
trulsmoen Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Nei hør nå her! jeg var helt sikkert på hva jeg kjøpte, nemmlig en Sunbeam Lightbus som går under kategorien viftestyring der jeg kjøpte den. så dette er også en viftestyring. men det jeg lurte på, var om noen visste hva problemet kunnet være? alle andre funskjoner fungerer helt fint uten om "sound" funksjonen. og bare for å ha sagt det, så skal jeg liksom ha katodene til å gå etter musikken, ikke viftene som ble nevnt som en kjempe morsom spøk som ingen lo av Endret 3. desember 2006 av trulsmoen Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Er alt koblet riktig? Lenke til kommentar
trulsmoen Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 jepp, ganske sikker på det Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) jepp, ganske sikker på det 7418403[/snapback] Er lydkortet kobla til Lightbus? Når du spiller av musikk og har satt kanalen(e) som er tilkoblet katoder på "sound", må du også være obs på "sense" bryteren nede til høyre.... Er ganske følsom. edit: leif Endret 3. desember 2006 av goli4th Lenke til kommentar
trulsmoen Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 jeg har koblet til lydkortet på lightbus'n ja. Men vis jeg trykker på sound på kanalene med katodene og vrir sense bryteren på fult står de bare og lyser, vrir jeg den litt tilbake blinker de akkurat som de vil. Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 jeg har koblet til lydkortet på lightbus'n ja. Men vis jeg trykker på sound på kanalene med katodene og vrir sense bryteren på fult står de bare og lyser, vrir jeg den litt tilbake blinker de akkurat som de vil. 7418551[/snapback] hm.... hvilken type musikk er det snakk om her? På techno og sånt funker det fint ihvertfall... Og så er det litt artig å bruke sound i skytespill som cs eller BF... Blinker hver gang du skyter f.eks... Lenke til kommentar
trulsmoen Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 jeg hører på alt av musikk men må jeg ha på såpass med lyd at jeg hører musikken godt for at sound funksjonen skal virke? Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 jeg hører på alt av musikk men må jeg ha på såpass med lyd at jeg hører musikken godt for at sound funksjonen skal virke? 7418599[/snapback] Bruker du headsett eller høyttaler? Kan hjelpe om du skrur opp lyden i windows og heller demper i høytalerene/headsettet. Regner med har en forgrening ut fra lydkortet? En til lightbus og en til høyttaler/headsett? Lenke til kommentar
trulsmoen Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 jeg bruker høytallere, har en forgrening som er kobla til og alt av volum står på fult i windows. Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 jeg bruker høytallere, har en forgrening som er kobla til og alt av volum står på fult i windows. 7418636[/snapback] Var merkelig... har du prøvd å skifte kanal? Lenke til kommentar
trulsmoen Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 prøvde å skifte kanal, men det funket ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå