Gå til innhold

Sunbeam Lightbus "sound"

trulsmoen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er dette en spøk?

Det er en lys-styring... ikke vifte styring...

Sound fungerer på den måten at lys blinker i takt med musikken...

7359033[/snapback]

Her uttaler vi oss om ting vi ikke har peiling på ja. Den kontrollerer både katoder og vifter.

Lys tilkoblet en kanal blinker i takt med musikken, hvis du kobler ting riktig.

Lenke til kommentar
Her uttaler vi oss om ting vi ikke har peiling på ja. Den kontrollerer både katoder og vifter.

Lys tilkoblet en kanal blinker i takt med musikken, hvis du kobler ting riktig.

7367998[/snapback]

En viftestyring kan styre katoder... og en lysstyring kan styre vifter... Men det er lite tvil om at denne er beregnet på lys... Ligger litt i navnet også... lightbus...

Har denne selv. Men hadde ikke fallt meg inn å bruke denne til vifter... har en egen styring som er beregnet for det....

Men.... hvis en f.eks har 2 vifter og 2 par katoder, kunne det vært praktisk å kun bruke denne for å spare litt plass i fronten. Men til kun vifter syns jeg det er litt bortkasta, fordi det er en del funksjoner her som en betaler for men ikke får bruke...

Min mening...

Lenke til kommentar
Men det er nettopp det, med 10watt på hver kanal, og 4 kanaler, kan en kjøre 2 lys på en kanal og masse vifter på de tre andre.

7368118[/snapback]

Det er helt sant. Men har en misstanke om at trådstarter ikke var helt sikker på hva han kjøpte...

PS: det er ikke bare "sound" som ikke vil fungere... "HDD", "ALT1" og "ALT2" vil heller ikke fungere med vifter... dvs de virker sporadisk.

Lenke til kommentar

Nei hør nå her! jeg var helt sikkert på hva jeg kjøpte, nemmlig en Sunbeam Lightbus som går under kategorien viftestyring der jeg kjøpte den. så dette er også en viftestyring.

men det jeg lurte på, var om noen visste hva problemet kunnet være? alle andre funskjoner fungerer helt fint uten om "sound" funksjonen. og bare for å ha sagt det, så skal jeg liksom ha katodene til å gå etter musikken, ikke viftene som ble nevnt som en kjempe morsom spøk som ingen lo av :hrm:

Endret av trulsmoen
Lenke til kommentar
jepp, ganske sikker på det ;)

7418403[/snapback]

Er lydkortet kobla til Lightbus? Når du spiller av musikk og har satt kanalen(e) som er tilkoblet katoder på "sound", må du også være obs på "sense" bryteren nede til høyre.... Er ganske følsom.

edit: leif

Endret av goli4th
Lenke til kommentar
jeg har koblet til lydkortet på lightbus'n ja. Men vis jeg trykker på sound på kanalene med katodene og vrir sense bryteren på fult står de bare og lyser, vrir jeg den litt tilbake blinker de akkurat som de vil.

7418551[/snapback]

hm.... hvilken type musikk er det snakk om her? På techno og sånt funker det fint ihvertfall... Og så er det litt artig å bruke sound i skytespill som cs eller BF... Blinker hver gang du skyter f.eks...

Lenke til kommentar
jeg hører på alt av musikk ;) men må jeg ha på såpass med lyd at jeg hører musikken godt for at sound funksjonen skal virke?

7418599[/snapback]

Bruker du headsett eller høyttaler? Kan hjelpe om du skrur opp lyden i windows og heller demper i høytalerene/headsettet. Regner med har en forgrening ut fra lydkortet? En til lightbus og en til høyttaler/headsett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...