Speik Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Hva med Hroar? uansett hvis jeg får en sønn skal han hete Ulv, Mørk, Myrk, Falk, Hauk eller Bjørn. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Erik, ikke mer og si i denne tråden. Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Theis er jo et spesiellt navn , hvis man går for navn som ikke er så veldig vanlig. 7407238[/snapback] Theis er litt fett, men dessverre har jeg bare en kjennskap til det, og han er ikke no fet Theis er forresten en avart av Mattis, Mathias +++ (Mathias er så tøft å hete ) Eneste som er synd er at det er kristent og betyr "Herrens Gave"...jeg er ikke kristen. Apart from that mener jeg det låter bra. Theis is teh way to go! Men unger...unger, unger, unger. Mobbinga kan seff gå uoriginalt mot "Teit"...jaja Hva med Hroar? uansett hvis jeg får en sønn skal han hete Ulv, Mørk, Myrk, Falk, Hauk eller Bjørn. 7407651[/snapback] Ulv tror jeg mange mener kan uttales som Ulf, men navna er kongerå. Mine barn skal hete noe spesielt når jeg en eller annen gang får dem. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Det kan jeg dessverre ikke oppdrive. Så jeg skal ikke stå 100% bak påstanden. 7326862[/snapback] Den er nok feilaktig. Den nye loven om personnavn liberaliserte reglene vesentlig i 2002/3. Etter den nye loven kan en velge fornavn som ikke kan bli til "vesentlig ulempe". F.eks. navn som "Tiger" og "Bergart" er nok antakeligvis lovlige. Navn som "Musa", "Fitta" og "Kukka" er neppe tillatt. Ref: http://www.sprakradet.no/Trykksaker/Spraak..._om_personnamn/ Edit: leif was here Endret 2. desember 2006 av klilleng Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Kristian syntes jeg er fint. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Moby Dick *etternavnher* Lenke til kommentar
gwh Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Lawrence William James Oliver/Olivier Scott Andrew Iian Mine forslag Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Jente: Emma, Ingvild, Ingrid og Anja Gutt: Arnulf, Sverre, Arnt og Terje. Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Gutt: Oskar, Grom, Rambo Brynjar, Haral, Loke, Odin, Thor, Fjonliot, Johan. Jente: Petronella, Camilla, Ingrid, Solvår. Styr unna Cato og Thea, asossierer de navnene med arrogante fjortiser, selv om jeg ikke har vært borti noen med de navnene. Cato går an viss han heter "Onde Ridder Cato" Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Cecilie, Monica og Karina syns jeg er fine navn på jenter Kjenner forresten en som heter Alv, det er litt tøft! Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Chloe eller Emilie går an. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Du bør iallefall velge et navn som overhodet ikke egner seg internasjonalt, som feks Odd eller Randi! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Som jentenavn har jeg sett meg ut to alternativer jeg ville brukt... Det ene er Tatiana. Det er kanskje litt rart i noens øyne men jeg synes det er et vakkert navn... Det andre er Emily. Begge navn funker bra internasjonalt. Sønnen min heter forresten Tommy... Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jaja, noen her kjenner visst veldig godt til uttrykket "Navnet skjemmer ingen" Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jaja, noen her kjenner visst veldig godt til uttrykket "Navnet skjemmer ingen" 7512369[/snapback] Smaken er som baken er det noe som heter. I noen tilfeller stinker den Lenke til kommentar
swanky Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Kall ungen for Leif. Det er ingen som kødder med Leif. Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Stuttulf eller Fernanda Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Veit dere om det blir jente eller gutt?Bjørn er et fint guttenavn da. Bjørn er det vel ulovlig og kalle barn fo tiden? Hørt noe om en lov som gjør at man ikke kan kalle barna sine for "dyre-navn" pga mobbing osv. Edit: Btw så heter dattera til "kan-ikke-navnet-på-slektstre-kvist" Arwen Helene Endret 18. desember 2006 av Lakus Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Veit dere om det blir jente eller gutt?Bjørn er et fint guttenavn da. Bjørn er det vel ulovlig og kalle barn fo tiden? Hørt noe om en lov som gjør at man ikke kan kalle barna sine for "dyre-navn" pga mobbing osv. 7526501[/snapback] Det har vært tatt opp før, les tråden. Den nye loven er faktisk mer liberal enn den gamle. Derimot er det uansett ikke et veldig populært navn lengre. http://www.ssb.no/navn/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå