FeE Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Hey! Har nå fått tak i et ledningsnett til min Honda scoopy, etter at jeg tok å kuttet av det gamle. (Det er leeenge siden ) Nå skal jeg hvertfall til å koble til det jeg har fått tak i, men møtte på et lite problem og med mine elektro skills trur jeg det er best å spørre før jeg gjør no. Ledningene som går fra motoren har altså blitt kuttet tvert av, å er ikke lange nok til å komme opp til resten av ledningsnettet. Så jeg lurte på om det hadde gått å bare kjøpt noen ledninger å bare loddet på der, så de hadde kommet opp til de andre ledningene? Er det noen andre måter det kunne gått på, i og med at det er veldig trangt der og det er 4 ledninger. Dette er 12v ledningsnett forresten. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Skal ikke være noe problem det nei, lodd på og krymp en krympestrømte over skjøten. Lenke til kommentar
FeE Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Ok, det er bra. Hva er krympestrømpe? Har det noe å si hvor stor tykkelsen er på loddetinnet? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 En krympestrømpe er et slags gummirør som du trekker over to ledningsender og varmer med for eksempel en varmlufts pistol. Da vil krympestrømpen som navnet tilsier, krympe. Da er det ommrådet som er loddet beskyttet. Correct me if I'm wrong Lenke til kommentar
Patz Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Det stemmer som Thor sier ja, bruk normalt tykt loddetinn, ca 1,5mm - 2mm. Husk at når du lodder så skal du varme opp ledningene, og føre loddetinnet til ledningen. Loddetinnet skal ikke være i direkte kontakt med loddebolten. Lenke til kommentar
FeE Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Ok, da får jeg prøve det! Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå