vivastar Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Jeg har internett gjennom trådløst nettverk, og jeg deler denne tilkoblingen med en bærbar gjennom en nettverkskabel. Men så kommer det jeg lurer på, kan jeg ved hjelp av et program eller windows blokkere porter ut til den bærbare maskinen?? Kom med forslag til programmer. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Henger meg på her jeg Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Ikke for å ødelegge tråden din her, men hvordan fiksa du slik at du får delt inet igjennom pc'n din? altså jeg har en PS2 her og den har nettverkskontakt, jeg skulle hatt kobla til den til pc for å få internett på den... Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Ikke for å ødelegge tråden din her, men hvordan fiksa du slik at du får delt inet igjennom pc'n din? altså jeg har en PS2 her og den har nettverkskontakt, jeg skulle hatt kobla til den til pc for å få internett på den... 7317646[/snapback] Hvis du går innpå nettverkskoblinger så høyreklikker du på den tilkoblingen du får internett ifra så trykker du egenskaper---Avansert---"Tillat at andre kobler gjennom deg, bla bla bla" Men trenger fortsatt svar på mitt spørsmål! Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Ingen som vet da? Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 (endret) en liten bump, trenger å vite dette Endret 21. november 2006 av vivastar Lenke til kommentar
Sti9nsky Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Har du gjort søk på nettet da? Skal finnes programmer som ordner dette, jeg husker jeg så et for en del år siden, men klarer bare ikke å huske hva det het... Kan hende det er noe han som brukte det hadde laga selv, skal høre med han. Kunne tenke meg selv å ha en oversikt over alle portene og manuelt styre de hvis mulig. Si i fra hvis du finner noe i mellomtiden. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 du må vel ha en maskin mellom routeren og maskinen elns for å blokkere porter... Og når jeg tenker litt kan du ikke gjøre noe ala det med en brannmur på maskinen som deler nett? Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 (endret) du må vel ha en maskin mellom routeren og maskinen elns for å blokkere porter...Og når jeg tenker litt kan du ikke gjøre noe ala det med en brannmur på maskinen som deler nett? 7328788[/snapback] Jeg er jo maskinen mellom den trådløse routeren og den bærbare maskinen! Og det skulle vell finnes et program som gjør at JEG kan blokkere de portene jeg vil ut til den bærbare maskinen! Å jeg har prøvd å søke på nettet, men har ikke funnet noe enda. Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal formulere setningen på google! Endret 22. november 2006 av vivastar Lenke til kommentar
Sti9nsky Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) du må vel ha en maskin mellom routeren og maskinen elns for å blokkere porter...Og når jeg tenker litt kan du ikke gjøre noe ala det med en brannmur på maskinen som deler nett? 7328788[/snapback] Jeg er jo maskinen mellom den trådløse routeren og den bærbare maskinen! Og det skulle vell finnes et program som gjør at JEG kan blokkere de portene jeg vil ut til den bærbare maskinen! Å jeg har prøvd å søke på nettet, men har ikke funnet noe enda. Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal formulere setningen på google! 7334936[/snapback] Sjekk her, og sjekk ut NIDS... Har ikke lasta ned selv og sjekka, men den overvåker i det minste alle portene virker det som. Det gjør jo progz som ZoneAlarm o.l. også, men det kan jo være verdt en titt? Virker som kanskje det er en fra forumet her som har noe med denne siden å gjøre, for jeg kom fram til denne siden gjennom en annen tråd ... Endret 23. november 2006 av Sti9nsky Lenke til kommentar
eppis Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hvis du går innpå nettverkskoblinger så høyreklikker du på den tilkoblingen du får internett ifra så trykker du egenskaper---Avansert---"Tillat at andre kobler gjennom deg, bla bla bla" når du har gjort alt det der så fungerer maskinen din som en gateway... hvis du skal blokke porter så gjør du bare enklet nok og instalerer en firewall på gatewayen... windows firewall kan brukes menne andre alterantiver er jo seff bedre.. det man gjør er at man blokker for eks port 80 på det kortet som går ut til laptop/PS2/PDA whatever.. så kan ikke den uniten lengere surfe på nett. erko man trenger altså en firewall hvor man kan stenge porter på det enkelte interface/koret. så lenge du har et kort med internet in på gateway og et som vidresender til alle andre maskiner. man definerer hva maskiner bak gatewayen kan gjøre på nett ved hjelp av firewallen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå