Empire of the Sub Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Hei! Jeg har en YAMAHA svart DVD spiller som sliter med å lese disker. Jeg har fått den av pappa for en stund siden, han har også hatt den noen år før jeg fikk den. Jeg antar at det er en veldig gammel dvd spiller, en som kom på begynnelsen av DVD'generasjonen. Den er helt svart, og har gul-oransje skrift på displayet. ----READ, NO DISC, OPEN og CLOSE. Det står BYE når jeg slår den av og "WELCOME TO DVD WORLD" når jeg slår den på. Skriver slik tåpelig info i tilfelle noen her vet hvilken dvd-spiller jeg snakker om. Uansett, til problemet. Jeg trykker open, slenger inn disken, trykker close. Reading, 1sekunds mellomrom, no disc. Den leser ikke disken engang, den bare closer på no-disc nærmest så fort jeg har satt inn disken. Etter ca 10-300 open-close prøver, så funker det plutselig (Altså jeg må sitte opptil halvetime-time bare å trykke på open/close knappen). Da blir plutselig disken lest og alt er i sin skjønneste orden. Skal jeg slenge inn en ny disk, skjer det samme. Hva kan dette være ? Jeg har også prøvd en sånn laser-reader cleaner greie. En dvd jeg kjøpte på spaceworld som visstnok skal rense laseren. Det hjalp ikke, den klarte aldri å lese den dvd'en i det hele tatt. Hva kan være problemet ? (Det er faktisk noen disker den leser på første forsøk, altså ikke bare på flaks, men filmer den alltid leser på første.) Edit: Det er en YAMAHA S796 DVD Spiller. Endret 19. november 2006 av jhj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå