Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bridge mellom router og routermodem


Anbefalte innlegg

Trenger seriøs hjelp! Nå har jeg prøvd flere forskjellige måter for å bridge routeren (linksys WRT54G) og et routermodem fra telenor(Speedtouch 546T2) har lest alt av guider og har til og med ringt telenor for å få hjelp, men alt dette uten hell. Jeg må få bridge på disse pga. at jeg ikke får forwarda porter på dc++ og xbox live.

 

Jeg har prøvd å sette ST(speedtouch) til bridge og har satt LS(linksys) til pppoe og skriver inn brukernavn og passord. Dette fungerer ikke.

 

Noen som har gjort dette med samme oppsettet eller har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger seriøs hjelp! Nå har jeg prøvd flere forskjellige måter for å bridge routeren (linksys WRT54G) og et routermodem fra telenor(Speedtouch 546T2) har lest alt av guider og har til og med ringt telenor for å få hjelp, men alt dette uten hell. Jeg må få bridge på disse pga. at jeg ikke får forwarda porter på dc++ og xbox live.

 

Jeg har prøvd å sette ST(speedtouch) til bridge og har satt LS(linksys) til pppoe og skriver inn brukernavn og passord. Dette fungerer ikke.

 

Noen som har gjort dette med samme oppsettet eller har noen tips?

7317520[/snapback]

 

Har du prøvd å følge guiden på online.no? Du finner den her:

 

http://www.online.no/kundeservice/veiledni...546-bridge.html

 

Følger du den skal det være greit å få satt opp modemet ditt i bridge modus.

Lenke til kommentar
Har prøvd begge deler faktisk :(  Nå kobler jeg Speedtouchen inn i wlan på linksysen. Har dette noe å si?

7357961[/snapback]

 

Når SpeedTouchen er satt opp i bridge modus så skal du koble kabel fra speedtouchen til WAN porten på Linksys routeren. Sikker på at du bruker riktig passord?

Lenke til kommentar
Det var wan jeg mente :blush: 110% sikker på passord og brukernavn. Jeg har akkurat reset'a router og modem. Skal se om det funker å koble opp nå.

7358146[/snapback]

 

Om du absolutt ikke får det til kan du som en nød-løsning koble en kabel fra modemet til en av LAN portene på Linksysen, og slå av DHCP serveren i Linksysen. Da oppfører Linksysen seg som et accesspunkt. Men om du får til å sette opp Speedtouchen som bridge er det absolutt den beste løsningen.

Lenke til kommentar

Har klart å koble meg igjennom modemet når den var satt til bridge og opp mot internett, men da måtte jeg lage en tilkobling på maskinen min. Da er det bare innstilningene på linksysen som er feile da. Jeg har satt linksysen til pppoe og skrevet inn brukernavn og passord. Er det noen andre ting jeg må gjøre? skal jeg sette speedtouchen med eller uten dhcp server? osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...