Gå til innhold

Hvem kan man kalle nordmann?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nordmenn er født i norge!

7342097[/snapback]

Ja, også melder de seg inn i pakistansk studentersamfunn. Før de velger rollemodeller som Zakir Naik om råd.

Naik vil ha total tildekking av kvinner, polygami, blodpenger, forbud mot all musikk og dødsstraff for frafall fra islam. Han vil ha sharialovgivning i India og forby forkynning av andre religioner i islamske land, men drar selv stor nytte av at ikke-muslimske land tillater forkynning av islam. Han sier at to kvinnelige vitner har samme verdi som én mannlig. Naik mener også at det er forbudt for muslimer å ønske eventuelle kristne venner "god jul".

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article1529481.ece

:!:

Tror nok de fleste i denne gruppen ville svare at de føler seg mer pakistanske enn norske, til tross for at de er født her.

Endret av b0nna
Lenke til kommentar
Jeg kan heller ikke "Ja, vi elsker", er ikke jeg ekte normann, da? Tror kanskje jeg skulle greid første verset, men så stopper det. Synger "Nystemten" her.

7342066[/snapback]

Jeg kan ikke Ja, vi elsker utenat, bare første verset.

7342016[/snapback]

Første (og tredje, er det samme) verset er det suverent mest brukte, og det de fleste kan, så det må vel holde.. Målet er bare at man kan synge den spontant i sammenhenger hvor man kjenner man virkelig elsker landet sitt. Når man sitter rundt bålet på en holme i skjærgården en stille sommernatt, f.eks.. :)

Lenke til kommentar

Første (og tredje, er det samme) verset er det suverent mest brukte, og det de fleste kan, så det må vel holde.. Målet er bare at man kan synge den spontant i sammenhenger hvor man kjenner man virkelig elsker landet sitt. Når man sitter rundt bålet på en holme i skjærgården en stille sommernatt, f.eks..  :)

7342258[/snapback]

Nei, det kunne jeg aldri finne på å gjøre.

Lenke til kommentar

Første (og tredje, er det samme) verset er det suverent mest brukte, og det de fleste kan, så det må vel holde.. Målet er bare at man kan synge den spontant i sammenhenger hvor man kjenner man virkelig elsker landet sitt. Når man sitter rundt bålet på en holme i skjærgården en stille sommernatt, f.eks..  :)

7342258[/snapback]

Nei, det kunne jeg aldri finne på å gjøre.

7342269[/snapback]

Som sagt, det var _ett_ eksempel. Elsker du ikke Norge og dets natur generelt, eller kunne du bare ikke tenke deg å synge? Eller liker du rett og slett ikke skjærgården? :)

Lenke til kommentar
Joda, skjærgård er kjekke saker. Men å spontansynge nasjonalsangen gir meg assosiasjoner til indremisjonske og/eller nynazistiske miljøer. :)

7342325[/snapback]

Det var da et meget trist syn å ha på vår kjære nasjonalsang..! Hvilken kunne du selv tenke deg å synge istedet, om du blir "grepet av ånden"?

Lenke til kommentar

En nordmann er en person som er slik som flertallet i norge er altså hvite og ikke svarte muslimer osv. feks. hvis en neger flytter til norge eller er født her så ser jeg på dem uansett som utenlanske siden dem er ikke like som flertallet her og er ikke etnisk norske og vil heller aldri bli det uansett hva dem liker å tru.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
En nordmann er en person som er slik som flertallet i norge er altså hvite og ikke svarte muslimer osv. feks. hvis en neger flytter til norge eller er født her så ser jeg på dem uansett som utenlanske siden dem er ikke like som flertallet her og er ikke etnisk norske og vil heller aldri bli det uansett hva dem liker å tru.

7342660[/snapback]

Så med en teoretisk enorm oppgang i innvandring, som fører til at 51% av mennesker bosatt i norge er mørkhudede og muslimer, vil du si at

nordmenn=mørkhudede muslimer?

Lenke til kommentar

7342660[/snapback]

Så med en teoretisk enorm oppgang i innvandring, som fører til at 51% av mennesker bosatt i norge er mørkhudede og muslimer, vil du si at

7342825[/snapback]

Vil jo bli det hvis man forsetter å slippe inn så mange muslimer som man gjør nå vil

jo dem ettervært ta over landet. og da taper vi jo landet til dem siden dem er i flertall og dem vil få sine folk på stortinget osv. og pluteslig er ikke norge lengre, sidem dem da kan innføre sitt språk osv. har skjedd med andre små land dette nede i afrika feks.

Men vil ikke akkurat kalle dem nordmenn da siden da er det ikke norge lengre, men blir noe annet, som feks northallah land eller noe:P

så derfor må vi slutte å ta inn andre folk og kaste ut flest mulig som ikke er norske, andre folk fra europa osv er ikke noe problem da disse ikke er som muslimer og følger som regel alle regler og blir fakktisk norske noe som ikke kan sies om de andre.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar

7342660[/snapback]

7342825[/snapback]

Vil jo bli det hvis man forsetter å slippe inn så mange muslimer som man gjør nå vil

jo dem ettervært ta over landet. og da taper vi jo landet til dem siden dem er i flertall og dem vil få sine folk på stortinget osv. og pluteslig er ikke norge lengre, sidem dem da kan innføre sitt språk osv. har skjedd med andre små land dette nede i afrika feks.

Men vil ikke akkurat kalle dem nordmenn da siden da er det ikke norge lengre, men blir noe annet, som feks northallah land eller noe:P

så derfor må vi slutte å ta inn andre folk og kaste ut flest mulig som ikke er norske, andre folk fra europa osv er ikke noe problem da disse ikke er som muslimer og følger som regel alle regler og blir fakktisk norske noe som ikke kan sies om de andre.

7342887[/snapback]

:roll:

Lenke til kommentar

Egentlig så sliter vi litt når det gjelder definisjonen "nordmann". Teknisk så er det jo en definisjon på personer som har statsborgerskap i dette landet. Men da blir det plutselig ikke særlig teknisk korrekt å kalle en nordmann utlending fordi han snakker best somalisk, er muslim, og støtter de ekstreme holdningene og kulturelle tingene som kommer fra somalia. Kanskje denne personen er sågar født i norge. Dette begynner det jo å bli endel av nå.

Det som er tydelig, og greia, er at vi "ordentlige" nordmenn er ikke så himmla begeistra i ekstreme fremmede ting.

Jeg tror de aller fleste normenn syns svensker og dansker er ålreite. Polakker er ikke så gærnt det heller, hadde de bare ikke komt hit og jobbet for 20kr timen. Russiske .... damer .... er jo populære hos noen ....

Ser hvor jeg vil hen? Jo mer fremmed og ekstremt ting blir i forhold til det vi er vannt med, jo mindre begeistret er vi for det. Er vel helt greit om det bare er en familie her, og en familie der. Men når vi får inn store bolker med personer, som bosetter seg på konsentrerte områder i oslo, hvor de kan leve mer eller mindre "unorskt", så blir det litt tull og tøys.

Når vi da sitter på pub, kafee og snakker om temmelig dagsaktuelle problemstillinger, så ender man ofte opp å diskutere utlendinger. Normale folk gidder ikke å diskutere politisk korrekt med å henvise til den, han, enkelt personer, når vi ser at problemet er generellt, hos en synlig og definerbar gruppe. Da blir diskusjonen generell der vi omtaler generellt og tar alle over en kam. Feil muligens, men folk må jo forstå at det er generellt, og at synspunkt derfra er generelle myntet på den generelle forståelsen.

er så slitsomt med "jeg like ikke de utlendingene, ikke alle da for noen er jo ok, men de andre liker jeg ikke fordi ...". Ja seff, vet hva du mener. Slitsomt å diskutere der man må "cover your ass" for å få frem et poeng liksom.

Men hva skal vi kalle disse folka som vi på en måte har litt anstrengt forhold til? Og hvordan skille de som faktisk er norske blandt gruppen med "fremmede", og de som faktisk er fremmed for oss?

Bare det å beskrive en pakistansk utseende mann er jo komplisert ... "han med svart hår og ser pakistansk ut" ... du blir klubba til hvis du preike med feil folk da altså. Kan ikke si mørk heller, med mindre du mener hår ... utlending? nei, han snakker jo flytende norsk og er født her.... Homo er jo mer tillatt å bruke for å beskrive en person.

Jeg blir faktisk litt irritert når man i anti-rasismens navn skal stemple alle stempel som rasistisk. For da forsvinner jo diskusjonen om de fremmede .... så praktisk ....

Så kommer han bjarte håkon hanseman og sier han vil ha fri flyt inn igjenn fordi vi mangler arbeidskraft .... NEEEEEEEIIIIII. Kommer an på da, men søren ikke hva som helst.

Ikke kan vi snakke om integrering heller, for det er assimilering, og det er rasistisk. Så da skal vi liksom ikke gjøre noe.

Men nå går det jo relativt greit i norge da. England, Tyskland og Frankrike har jo langt større og mer brutale problem enn oss. De har jo sine opptøyer og drap på innvandrere, og det er nå tross alt mindre kult.

Vi har A og B gjengen liksom .... England er vel godt inni 3bokstav forkortelse tror eg....

Lenke til kommentar
Joda, skjærgård er kjekke saker. Men å spontansynge nasjonalsangen gir meg assosiasjoner til indremisjonske og/eller nynazistiske miljøer. :)

7342325[/snapback]

Jeg synes det er trist hvis nasjonalsangen skal oppfattes som indremisjonsk eller nynazistisk. Den er jo ingen av delene.

Lenke til kommentar

7342325[/snapback]

Jeg synes det er trist hvis nasjonalsangen skal oppfattes som indremisjonsk eller nynazistisk. Den er jo ingen av delene.

7343486[/snapback]

Som jeg har gitt uttrykk for;

Fullstendig enig! Nasjonalsangen er for meg stolt og ærefull, og jeg er hverken indremisjonær eller neonazi.

Det er fullt mulig å elske landet og folket sitt uten å dermed hate andre land og folk.

Om noen er flaue av nasjonalsangen, det være seg høre den, synge den eller whatever, så er jeg heller flau av dem, som "dårlige" nordmenn.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...