petterg Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Mest sansylig er jeg blind, men nå har jeg kasta bort mange timer for å finne ut hvor pakken com.sun.security.auth kan lastes ned fra. Skal ha den på en gentoo boks. Noen som har en link? Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Hvilken JDK bruker du? Bruker selv sun-jdk 1.5.0 og har com.sun.security.auth i rt.jar (/opt/sun-jdk-1.5.0.08/jre/lib/rt.jar) Edit: Fikset linken. Endret 19. november 2006 av balletryne Lenke til kommentar
petterg Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 jeg har også sun-jdk 1.5.08. Hvis den ligger i rt.jar, så er det hvertfall noe som gjør at det ikke virker. Jeg prøver å følge eksempelet her: http://java.sun.com/j2se/1.5.0/docs/guide/...ralAcnOnly.html Det funket, så jeg endret configen fra sample.module.SampleLoginModule required debug=true; til com.sun.security.auth.module.UnixLoginModule required; Det gir følgende feil: Cannot create LoginContext. Configuration Error: Line 4: expected [module class name], found [null] Det peker nøyaktig til nevnte linje i konfigen. Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Merkelig. Jeg gjorde det samme som deg nå og fikk "Authentication succeded!" på første forsøk. Du kan jo eventuelt ta en manuell titt i rt.jar og se hva du finner. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Hvordan ser jeg hva som finnes i en jar-fil? Om jeg prøver jar -xv /opt/sun-jdk-1.5.0.08/jre/lib/rt.jar * blir terminalen bare stående og vente på en Ctrl+C Det samme skjer om jeg prøver meg på samme fil fra sun-jdk-1.4.2.10 distribusjonen. Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Jeg ville bare pakket den opp med zip. unzip /opt/sun-... Bør fungere fint. Da får du jar-fila pakket opp i mappen du står i. Endret 20. november 2006 av balletryne Lenke til kommentar
petterg Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 tja, unixmodulen ligger der den... Hvorfor virker ikke dette da? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 ved å kjøre med det hele utpakket så virket det jo... bortsett fra at modulen ikke ber om brukernavn / passord Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Tyder kanskje på classpath-problemer? Den spurte ikke meg heller om brukernavn og passord. Endret 20. november 2006 av balletryne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå