Gå til innhold

Post problemer på qxl

Anbefalte innlegg

Hei og håi! Noen som kan hjelpe?

Hadde bestilt meg noen nye varer på qxl fra ett firma. Og lurer på om jeg kan gjøre som han fyren sagt til meg på telefonen, at jeg skal sende penger på kontoen hans først, også skal han sende varene.

Synes bare at det var litt annerledes fra når jeg bestilte fra katalogen, altså at varene kommer til posthuset, du går ditt, betaler for alt og får varene dine..

hjeeeelp!! :)

Endret av Leasch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det er ikke alltid det. Flere har blitt lurt , ikke fått varen , måtte mase for å få varen .. osv. Med mindre du stoler 100% på vedkommende foreslå oppkrav - si også at du betaler oppkravsgebyret selv - da har vedkommende ingenting å innvende mot.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det står spesifisert i annonsen du har bydd på hvordan betaling ordnes. Står det forskuddsbetaling, og du vinner auksjonen, så må du vel bare belage deg på det.

Min erfaring er at det går veldig bra. Bruk hodet, og kjøp ting fra folk med god rating i karakterboka :)

Lenke til kommentar

om du skal betale først er litt avhengig av hvem du kjøper av. Jeg har selv forskuddsbetalt flere ganger med da har dette vært til personer jeg har handlet endel av fra før.

det tryggeste er å få tilsendt pakken i oppkrav. da betaler du når du henter pakken på postkontoret. Det er noen som prøver seg med at du må forskudsbetale og dette er noe som de også skriver i auksjonene sine (men som ingen gidder å sjekke på forhånd).

Lenke til kommentar

men som alle bør lese :) husk på at når du legger inn et bud på qxl er det som å skrive under en kjøpskontrakt (dersom du vinner auksjonen). Og det er alltid lurt å lese kontrakter ..

vil du ikke betale forskudd så ikke by på auksjoner der selger krever forskuddsbetaling. Det sparer både deg og selger for unødvendig bry..

Lenke til kommentar
Hvis de først er ute etter å svindle deg så hjelper det nok ikke mye å få den tilsendt som oppkrav. Du vet jo ikke hva som ligger i pakken uansett

7323319[/snapback]

Hvis jeg får gammle sokker i posten istedet, så skal jeg sende de tilbake, og det blir mye bråk. Tror ikke at den firma vil ha bråk. :)

I tillegg så hørtes denne fyren som en grei kar, rundt 30-40 år gammel. Så jeg tror nok at går bra.

Lenke til kommentar

1) Det står som regel i auksjonen hvordan betaling skal skje. Byr du på auksjonen, så godtar du også dette.

2) Sjekk personens karakterer. Har han massevis av pluss'er, og få/ingen minuser, kan det være et tegn på at han er til å stole på. En helt fersk person med få/ingen karakterer bør man kanskje være litt mer tilbakeholden med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...