Gå til innhold

Noe misfornøyd med min nye LCD - trenger råd.

HayaoM

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en ny Viewsonic VA712b 17" LCD-skjerm. Jeg var ikke misfornøyd med min "gamle" CRT-skjerm, men siden jeg har slitt med tørre og slitne øyne, så ville jeg prøve en LCD-skjerm som gir et mye mer behagelig bilde. Men etter å ha brukt min Viewsonic et par dager, så er jeg ikke helt fornøyd.

Fargene er litt blasse og sortnivået er ikke tilfredsstillende. Nå vet jeg at CRT-skjermer knuser LCD-skjermer på kontrast og sortnivå, men jeg antar det finnes bedre alternativer enn denne Viewsonic-skjermen.

Jeg vurderer å bytte inn skjermen og kjøpe en litt dyrere og forhåpentligvis bedre LCD-skjerm. Men jeg trenger råd, for jeg er helt blank når det kommer til data.

-Skal kun brukes til surfing, og noe avspilling av videoklipp (ikke filmer). Kontrast og sortnivå er viktig.

Hvilken 17" eller 19" rundt 3000 kr burde jeg vurdere, og trenger jeg Widescreen?

Jeg setter stor pris på informasjon og tips om modeller. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svarene folkens.

Tre anbefalinger fra fornøyde brukere er lovende. Men trenger jeg Widescreen, eller kan 4:3 ha sine fordeler? Jeg antar de fleste nettsider er i 4:3, og jeg ser ikke filmer på PC-en, så jeg er litt usikker på om WS er det beste for meg.

Endret av HayaoM
Lenke til kommentar

Spille spill i widescreen er flott og ser veldig bra ut...men selvsagt ikke alle spill støtter widescreen..Men siden du ikke ser på filmer eller spiller spill ofte så vil du fint klare deg med en 4:3 skjerm....men en widescreen dataskjerm er kjekt å ha og bruke...men det selvsagt opp til deg..

Lenke til kommentar

Takk for alle innspill.

Min nåværende skjerm har oppløsningen 1280 x 1024, er det for lite?

Hvis jeg bestemmer meg for å kjøpe denne LG-skjermen, så regner jeg med at nettsider, bilder og videoer blir dradd for å fylle skjermen, eller...?

Det er grunnen til at jeg er litt skeptisk til WS-skjermer.

Lenke til kommentar

NEttsider blir ikke dradd i det hele tatt, windows tilpasser ved å lage skrivebordet bredere, du får rett og slett mer plass i bredden.

Det blir ingen strekking, unntatt i noen spill og programmer som kjører fullscreen.

Problemet er att noen spill blir dratt ut, fordi de ikke støtter WS skikkelig. Andre derimot, støtter det fullt ut, så du ser mer i bredden.

Les mer her:

http://www.widescreengamingforum.com/wiki/...Video_Card_List

Hvis du er interesert.

Lenke til kommentar

watercool: Ok, men da er det jo ingen problemer.

KenBjork: Brede ansikter er ikke ønskelig, nei. ;)

En siste ting, må jeg ha et spesielt skjermkort for å kunne utnytte en WS-skjerm?

Hvis jeg ikke trenger det, så skal jeg bytte inn Viewsonic-skjermen og kjøpe den LG-skjermen.

Lenke til kommentar
watercool: Ok, men da er det jo ingen problemer.

KenBjork: Brede ansikter er ikke ønskelig, nei. ;)

En siste ting, må jeg ha et spesielt skjermkort for å kunne utnytte en WS-skjerm?

Hvis jeg ikke trenger det, så skal jeg bytte inn Viewsonic-skjermen og kjøpe den LG-skjermen.

7326342[/snapback]

Nei, ikke noe spesielt skjermkort kreves.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...