bcharles Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Da jeg skyulle skru på pc'n i dag, ville den ikke starte... Når jeg trykker på "start knappen" hører jeg at pc'n starter i form av vifter og lys som lyser i front, men skjermen er fremdeles "død". Dvs. den starter med det samme, men etter noen sekunder blir den svart, ettersom det ikke kommer noen signaler fra pc'n. (aktiverer strømsparer modus) Hva er galt?? Noen unormale symtomer: 1. Da jeg skrudde av pc'n i går kveld, kom det en liten lyd fra pc'n (pip, pip) Dette har den ikke gjørt før. 2. Viften (turtalle) på skjermkorte går ikke ned ved oppstart. Den har alltid hatt et høyt turtall i noen sekunder ved oppstar, så har den roet seg ned. Pc'n er ikke gammel, bygde den i mai måned. Har etter det byttet ut strømforsyningen med en MIST 600W. Samme problem før: Som jeg skrev over.... Denne pc'n er omtrent "ny". Årsak til jeg bygde med ny pc, var av samme grunn som nå. Jeg fant ikke problemet og kjøpte meg derfor alt nytt, ønsker ikke det igjen nå. Min pc: Sitter på en annen pc nå, men skal forsøke å huske hva jeg hadde av komponenter. Intel Pentium D 940 Asus P5WD2-E Premium 4x Crucial PC6400 DDR2 1GB Sapphire Radeon X1800XT Western Digital Raptor 150GB Mist 600W Hadde vært fint med hjelp.... er fortvilet... Endret 21. november 2006 av bcharles Lenke til kommentar
V-by Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 prøv å resette biosen. ta ut og inn bios batteriet. det kan være noe galt med rammen, ta ut alle untatt ei brikke, og prøv deg fram Lenke til kommentar
bcharles Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Har forsøkt det med å bytter ram brikker, det ga ingen resultat... Skal forsøke det med batteriet... Håper det kan hjelpe. Kom gjerne med flere tips. Om en time reiser jeg hjem igjen, da har jeg ikke tilgang til nett og får lest innleggene. Hadde derfor vært fint med masse tips nå, som jeg kan notere meg og prøve ut når jeg kommer hjem. Endret 19. november 2006 av bcharles Lenke til kommentar
pcsuper Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Prøv å resette CMOS, funker noen ganger har jeg hørt Lenke til kommentar
bcharles Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Prøvde å ta ut betteriet, det ga heller ingen ressultat. Men jeg merket meg en ting.... Det kommer en liter rar lyd fra power'n. Liten dure lyd... høres nesten ut som en transfomator. Kan det være den? Og går det da på garantien?? den er ikke mere enn 4måneder gammel. Lenke til kommentar
pcsuper Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 hvis den er ødelagt , og det er garanti på den. Så har du vel krav på ny. Men jeg vet ikke Lenke til kommentar
bcharles Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Lånte meg en strømforsyning og testet den. Problemet var det samme. Da kan vi utelukke: Rammen Strømmforsyning Har nå fått en mistanke om at det er prossesoren, noen synspunkter på dette? (har tidligere slitt med høy temperatur) Se tidligere post: Hva kan gjøres? (må redusere tempraturen) Det kan nevnes at når jeg starter, lyser begge lampene i front. De slutter ikke å lyse føre jeg holder "power knappen" inne i 5sek, som også er den eneste måten å skru av pc'n igjen. Endret 21. november 2006 av bcharles Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå