Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lynet drepte pcen..?

Anbefalte innlegg

Hei,

I går lynet det noe veldig der jeg bor, og strømmen gikk, og pcen gikk. Etter noen timer skulle jeg skru pcen på igjen, men da virket den ikke. Jeg tror kanskje det er strømforsyningen som har røket, men er ikke sikker. Den har jo overspenningsvern, som skulle beskytte mot lynnedslag?? jeg har en 300w psu.

Jeg testet for noen timer siden en psu på 250 w, på nforce 4 hk'et mitt, og fikk ingen respons. så jeg lurer på om hele pcen min er død, eller er det bare psu'en?? noen som har erfaring med dette? som kan gi svar??

Takker på forhånd for svar:=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har eg nett testet en annen psu, og det blir lys i hk'et, men pcen skrues ikke på.

Nå er denne psu på 250 w også da, så skal egentlig ikke takle mitt hovedkortet mitt. Men med min gamle psu (300 W) kommer det ikke noe lys i hovedkortet, så jeg vurderer å bare kjøpe ny psu.

Hva sier dere?? noen råd?

Lenke til kommentar

opne den og sjekk ossn det ser ut inni før du kjøper ny.. kan hende det bare er sikringen som har kjørt seg..

kan og prøve å jumpstarte som han sier her, men du bør være rimelig sikker på hvilke pinner du skal kortslutte før du prøver. Jeg TROR det var 14 og 15 (fra venstre, nederste rekke når du har den festeclippen opp) men sjekk opp dette før du stapper i bindersen, for det smeller j***ig høyt om du tar feil pinner :p

Endret av r0zie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...