Gå til innhold

Stjeling på fest! gode råd?..

Anbefalte innlegg

Man kan også "rigge" diverse gjenstander, med for eksempel å kople en fase av 230v på chasiet til mobilen som ofte er aliminium på mange modeller. Så når personene som prøver å stjele/flytte mobilen vil dete føre til at personen jorder mobilen og kortslutter slik at personen får ett sabla støt og skriker til,da vil man ihvertfall merke det :) Hva angår elektronikken til mobilen vil jeg ikke inn på!!

7321781[/snapback]

Du kjenner ikke en fase fra 230 volten hvis du ikke er jorda selv. Somregel når du går inne på et tregulv eller whatever eller har på deg sko, så har du absolutt ingen kontakt med jord. Hvis du legger den på badet derimot så kan du være heldig hvis han har kontakt med jord gjennom flisene (hvis han ikke har sko). Kan jo også legge den bak krana med en fase kobla på så han må være innpå krana for å ta opp mobilen :p, men hvis mobilen kommer borti krana så blir det jordfeil og sikringen slår ut (eller hvis det går mer enn 25 mA eller noe sånnt gjennom hånda hans).

Likevel, det er ingen god løsning. Mest sannsynlig får han bare en karamell og driter i det og ingen får vite hva som har skjedd. Du får kjøpt overvåkning billig ;). Bare å sette opp fire kameraer eller noe så de tar opp på en PC, invitere bare kjente og drekke seg drita. Så hvis noe er stjælt neste dag, så er det bare å finne fram tapen ;).

Endret av chrml
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Hva det er som gjør at folk blir til kleptomane skurker i fylla?! Har selv opplevd å bli frastjålet ting på fest, av folk man ikke skulle ane ville finne på noe sånt! Selv føler jeg det er like galt å stjele, selvom jeg har drukket eller ikke!

Lenke til kommentar

de som stjeler på fest er jo bare sosialt tilbakestående, de blir jo aldri invitert igjen

Skal du ha fest, så inviter kun kjente eller venners venner

Hvis noe blir stjelt er det bedre å si følgende, gjenstand eller gjenstander kan leveres anonymt, og alt vil bli glemt.

Det er den beste måte, men dette er jo egentlig bare slikt som skjer når du er i tenårene.

Lenke til kommentar

Jeg brente meg på den. 'Heldigvis' hadde de gått igjennom mors smykkeskrin. Jeg meldte saken til politiet, og spredte rykte i bygda om at hvis alle tingene ble levert innen neste dag ble saken glemt. Hvis ikke kom politiet til å ta fingeravtrykk på samtlige på festen. Merkelig nok kom det en telefon fra en venn av de jeg mistenkte, og alt kom tilbake :w00t:

Lenke til kommentar
de som stjeler på fest er jo bare sosialt tilbakestående, de blir jo aldri invitert igjen

Hvis noe blir stjelt er det bedre å si følgende, gjenstand eller gjenstander kan leveres anonymt, og alt vil bli glemt.

Det er den beste måte, men dette er jo egentlig bare slikt som skjer når du er i tenårene.

lol, venners venner er ikke alltid til å stole på da. Er ihvertfall sjeldent at det kommer randoms som ingen kjenner på de festene jeg har vært på. Har jo hendt på de større festene at det har kommet folk å bare gått rett inn i huset og tatt det de skulle ha og kjørt bort igjen. Men da var det noen vitner, han fikk grisejuling seinere på kvelden for å si det sånn^^

Det er somregel venner av venner som stjeler, har selv vært med noen kompiser på en bursdagsfest, hu som hadde bursdagen er ei vennine av ei god vennine av oss, selv om vi også kjenner henne litt. Når vi dro derfra dro kompisene mine frem telefoner, klokker osv.. jeg bare wtf :p

Var også på en fest hos en kompis for litt siden, der var det kun folk vi kjente. Men litt utover kvelden var det ei vennine som dro med seg et par gutter som vi ikke kjente og det ble stjelt penger, røyk, mobiltelefoner og alkohol osv... Skal ikke si det helt sikkert at det var de, men de har sånn halveis innrømt det og de snusket litt rundt og sånn.. i tillegg var de dem eneste vi ikke kjente noe særlig så.

Skal du være safe så inviterer du KUN venner, hvis du skal invitere venner av venner burde du se ann litt, du merker

fort hvem som er til å stole på og ikke, selv om vennene dine stoler på dem så burde du ikke la dem komme om ikke du stoler på dem. Folk er frekke.

Til og med bekjente stjeler fra hverandre, med bekjente menner jeg venner du kjenner sånn halveis men ikke er med på fritiden til vanlig. Ihvertfall skjer det her jeg bor.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...