Boneraw Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Har opplevd en del stjeling på små fester vi har vært på, seinest i går lørdag. ( var bare ca 20 stk) det blir stjelt penger, mobiltlf og lignende..noen som har noen gode erfaringer med hvordan man kan finne de skyldige? såkalte feller!.. takk for gode svar!! Lenke til kommentar
Snufi Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Dt går jo å legga noen pengar eller noe ein plass me eit kamera så overvåke det? du kan jo foreksempel bruka webcam viss du vett kem alle e? Endret 19. november 2006 av Snufi Lenke til kommentar
akarno Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Gjemme ting før fester? En jeg vet om drev å plukket med seg verdier til flere tusen en kveld! Han gikk frem og tilbake til bilen og fylte den opp litt etter litt... Alle var for fulle til å reagere o,O Lenke til kommentar
V-by Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 se hvem som har en veldig kjent mobil, og så finne baltreet Du må vel spørre rundt. Er det to som veit om det, kommer det fram etterhvert Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) med så få som 20 stykker burde du vel ha en magefølelse over hvem som har stjålet? invitér bare folk dere stoler på Endret 19. november 2006 av Pinglebolle Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Veldig kjett dette, har selv opplevd å få frastjålet sekk, genser, skjerf og votter på en fest. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 På en fest jeg var på i sommer ble de splitter nye DC Barce-skoene mine til litt over 1000kr stjålet. Det jeg har lært av den hendelsen er å aldri sette skoene midt i inngangen, men gjemme de vekk bak skap, hyller o.l. Det går vel egentlig for det samme inne på selve festen, er det noe du ikke vil ha stjålet, så gjør det utilgjengelig for andre. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 På russetreffet på lillehammer i våres, ble jeg frastjålet lommebok med penger i. Lå i lomma mi med glidelås, så ikke bli alt for drita heller Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Om man ikke passer på tinga sine på fest, så blir de stjelt. I mine øyne kan du ikke klage på om sekken din blir borte om du bare lar den ligge og slenge et sted. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Leste navnet på tråden og fant frem en masse gode tips til hvordan du kan stjele mest mulig på fest, men neida; var ikke det du ville. Nei altså; har blitt frastjålet en god del gjennom tidene på forskjellige fester, men har jeg fest hjemme inviterer jeg bare folk jeg kjenner godt, så det har gått fint hittil. Hvis du ikke kjente alle på festen tror jeg nok det er umulig å finne ut hvem som stjal. Kan bli vanskelig selv om du kjente de med mindre noe så det. Neste gang gjemmer du alt av verdi eller så driter du i å invitere folk du ikke kjenner/stoler på. Lenke til kommentar
starks Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Looks like a case for the CSI! Det var sikkert han arbeidsledige som stjal det Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Det var sikkert han arbeidsledige som stjal det 7321326[/snapback] hhahahaaha :!: Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hvordan unngå at ting blir stjålet på fest: Be folk du kjenner. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Spørsmålet var vel hvordan man skulle ta den personen som driver å stjeler. Webcam bør jo funke greit.. evnt kjøre litt mer stil over det.. sette opp webcam på en pc, mens du sitter på et annet rom å overvåker i realtime på en annen pc med et balltre i hånden... Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Blir en koselig fest. Alle fester og har det gøy, mens du sitter inne på et rom aleine og ser på et web cam der det mest sannsynlig ikke skjer stort. Endret 20. november 2006 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Gjør som følgendes Om du hoster fester ofte: Skaff deg et lite "skap med lås" som du kan putte det mest verdifulle i. (pleier å funke) Har du en bod eller et gjesterom som ikke blir brukt? Putt alle ting inn der og lås døra, broren min låser alt verdifult inn på rommet sitt. ALDRI blitt stjålet noe fra han.. Kanskje fordi han er 2 meter og fra Nord Norge, eller fordi han låser døra? Ikke vet jeg Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Spørsmålet var vel hvordan man skulle ta den personen som driver å stjeler. Webcam bør jo funke greit.. evnt kjøre litt mer stil over det.. sette opp webcam på en pc, mens du sitter på et annet rom å overvåker i realtime på en annen pc med et balltre i hånden... 7321544[/snapback] litt dumt å sitte med ett kroppstemperert balltre mens vennene dine har en artig fest i stua de, og du sitter der på ett anna rom og bygger opp adrenalin for å bli voldsforbryter da.. Men litt fremtidig overvåkning kommende lørdags-fest er vel ok, for så å ta en tur på besøk til vedkommende på søndag med tapen og trussel om en tur til purken.. Samtidig vet man hvem man ikke skal invitere flere ganger. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Ta med deg en jente innpå rommet sammens med deg? eller gutt for dere som foretrekker det... Altså en person som jevnlig er på fester å stjeler ifra dine betkjente og deg, hadde jeg ville tatt hånd om så fort som mulig...om det så hadde "kostet" en fest... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) En ting som ofte hjelper er å slå av musikken, dra frem et balltre og rope "INGEN forlater festen før [sett inn manglende objekt her] har kommet til rette!" Så må du selvsagt finne ut en måte de kan levere fra seg tinga uten å miste ansikt foran alle som er der. Endret 20. november 2006 av L4r5 Lenke til kommentar
web76 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Man kan også "rigge" diverse gjenstander, med for eksempel å kople en fase av 230v på chasiet til mobilen som ofte er aliminium på mange modeller. Så når personene som prøver å stjele/flytte mobilen vil dete føre til at personen jorder mobilen og kortslutter slik at personen får ett sabla støt og skriker til,da vil man ihvertfall merke det Hva angår elektronikken til mobilen vil jeg ikke inn på!! Endret 20. november 2006 av web76 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå