Gå til innhold

Stjeling på fest! gode råd?..

Anbefalte innlegg

Har opplevd en del stjeling på små fester vi har vært på, seinest i går lørdag. ( var bare ca 20 stk) det blir stjelt penger, mobiltlf og lignende..noen som har noen gode erfaringer med hvordan man kan finne de skyldige?

såkalte feller!..

takk for gode svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På en fest jeg var på i sommer ble de splitter nye DC Barce-skoene mine til litt over 1000kr stjålet. Det jeg har lært av den hendelsen er å aldri sette skoene midt i inngangen, men gjemme de vekk bak skap, hyller o.l. Det går vel egentlig for det samme inne på selve festen, er det noe du ikke vil ha stjålet, så gjør det utilgjengelig for andre. :)

Lenke til kommentar

Leste navnet på tråden og fant frem en masse gode tips til hvordan du kan stjele mest mulig på fest, men neida; var ikke det du ville.

Nei altså; har blitt frastjålet en god del gjennom tidene på forskjellige fester, men har jeg fest hjemme inviterer jeg bare folk jeg kjenner godt, så det har gått fint hittil.

Hvis du ikke kjente alle på festen tror jeg nok det er umulig å finne ut hvem som stjal. Kan bli vanskelig selv om du kjente de med mindre noe så det.

Neste gang gjemmer du alt av verdi eller så driter du i å invitere folk du ikke kjenner/stoler på.

Lenke til kommentar

Spørsmålet var vel hvordan man skulle ta den personen som driver å stjeler. Webcam bør jo funke greit.. evnt kjøre litt mer stil over det.. sette opp webcam på en pc, mens du sitter på et annet rom å overvåker i realtime på en annen pc med et balltre i hånden...

Lenke til kommentar

Gjør som følgendes

Om du hoster fester ofte: Skaff deg et lite "skap med lås" som du kan putte det mest verdifulle i. (pleier å funke)

Har du en bod eller et gjesterom som ikke blir brukt?

Putt alle ting inn der og lås døra, broren min låser alt verdifult inn på rommet sitt.

ALDRI blitt stjålet noe fra han.. Kanskje fordi han er 2 meter og fra Nord Norge, eller fordi han låser døra? Ikke vet jeg :p

Lenke til kommentar
Spørsmålet var vel hvordan man skulle ta den personen som driver å stjeler. Webcam bør jo funke greit.. evnt kjøre litt mer stil over det.. sette opp webcam på en pc, mens du sitter på et annet rom å overvåker i realtime på en annen pc med et balltre i hånden...

7321544[/snapback]

litt dumt å sitte med ett kroppstemperert balltre mens vennene dine har en artig fest i stua de, og du sitter der på ett anna rom og bygger opp adrenalin for å bli voldsforbryter da..

;)

Men litt fremtidig overvåkning kommende lørdags-fest er vel ok, for så å ta en tur på besøk til vedkommende på søndag med tapen og trussel om en tur til purken..

Samtidig vet man hvem man ikke skal invitere flere ganger.

Lenke til kommentar

En ting som ofte hjelper er å slå av musikken, dra frem et balltre og rope "INGEN forlater festen før [sett inn manglende objekt her] har kommet til rette!"

Så må du selvsagt finne ut en måte de kan levere fra seg tinga uten å miste ansikt foran alle som er der.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Man kan også "rigge" diverse gjenstander, med for eksempel å kople en fase av 230v på chasiet til mobilen som ofte er aliminium på mange modeller. Så når personene som prøver å stjele/flytte mobilen vil dete føre til at personen jorder mobilen og kortslutter slik at personen får ett sabla støt og skriker til,da vil man ihvertfall merke det :) Hva angår elektronikken til mobilen vil jeg ikke inn på!!

Endret av web76
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...