Gå til innhold

standard PC2700 DDR FSB 333 MHz klarer ikke å kjøre 400 MHz

fAight

Anbefalte innlegg

hei,

har to stk. 256 DDR PC 2700 FSB 333 MHz (den ene er en standard brikke, mens den andre har Samsung-moduler, kjøpt på PCMax, de brikkene som byggern' på wwww.slapps.com har klart å overklokke til 400MHz) i et hk av typen Asus P4S533 (SiS 645DX) + en p4 [email protected], [email protected].

Jeg prøver å klokke opp minnebrikkene, siden CPU FSB er på 133MHz (133*20 = 2.667 GHz) setter jeg minne ratio'en til 4:6, noe som skal gi meg 199.5*2 = 400Mhz FSB.

Dette får jeg som sagt ikke til. Er det pga av den ene standard minnebrikken? eller er det bare å øke volten på minnet. Er det nødvendig med kjøleribber på minnet for å gjøre dette (har ikke det nå), eller går det bra?

Noen som har klart å oc standard pc2700 brikker uten kjøleribbe på minnet?

på forhånd takk for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge PC2700 brikkene som vi testet ble testet uten ekstra kjøling. Minnespenningen ble satt til 2.9V.

Men overklokking er ingen eksakt vitenskap, og kan variere fra komponent til komponent. En test som viser ytelse i overklokket tilstand, bør derfor bare oppfattes som en indikajon på hva som er mulig å oppnå. Den eneste måte å være garantert DDR400 hastighet, er tross alt å kjøpe minne spesifisert for dette :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Dette får jeg som sagt ikke til. Er det pga av den ene standard minnebrikken? eller er det bare å øke volten på minnet. Er det nødvendig med kjøleribber på minnet for å gjøre dette (har ikke det nå), eller går det bra?

Noen som har klart å oc standard pc2700 brikker uten kjøleribbe på minnet?

Hei

Prøv å sette opp spenningen til minnet, jeg måtte opp på 2,7v på Samsung brikken for å greie ddr400. Den orginal brikken vil du vel muligens ha problemer med, men du kan jo være heldig.

Lenke til kommentar

takk til begge for fine svar...kan alltid regne med deg byggeren :smile:

Har dog et lite tilleggsspørsmål. Klarer HK'et mitt (Asus P4S533) å kjøre minne på FSB 400 MHz selv om det offisielt støtter FSB 333 MHz?

igjen takk...

EDIT:

Trenger ikke å svare på mitt siste spørsmål, da jeg så på http://www.slapps.com at de nettopp hadde testet samsung minnet på Asus P4S533 :smile:

[ Denne Melding var redigert av: ridgea på 2002-11-14 14:35 ]

Lenke til kommentar

Jada, P4S533 hovedkortet har støtte for DDR400 hastighet (uoffisielt). Alt du trenger å gjøre er å sette FSB:MEN på 4:6 slik som du allerede har gjort når du har en prosessor med 133MHz FSB.

Har du prøvd å øke spenningen på minnet? (Det gjøres med en jumper på hovedkortet)

Det er værre å oppnå DDR400 med 2 brikker installert, enn når det bare er 1 brikke installert. Prøv derfor å kjøre DDR400 når bare Samsung brikken installert.

Lenke til kommentar

Hei

Har samme hk, men bare 256MB orginal pc2700 minne.

Kan man finne ut hvilken hastighet minnet går på utenfor bios? Innstillingen er satt til 'auto'. Jeg burde kanskje prøve med 4:5? (141*(5/4)*2=352..?)

NW 1600@2256(2,575V)

[ Denne Melding var redigert av: Errror på 2002-11-14 14:49 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...