Gå til innhold

Hvor mye kommer det i toll på dette?

SteelDragon89

Anbefalte innlegg

Skal bestille en del styling til mopeden og har funnet alt jeg skal kjøpe nå. Det kom på til sammen 1950 kroner(inkl frakt)

Hvor mye vil det komme i toll og andre gebyrer på en så stor pakke som dette? Er størrelsen og vekta med på å bestemme hvor mye toll?

Kan noen som har bestilt fra denne siden før si det de kjøpte og hvor mye det kom i toll osv?

Hadde vært kjempefint ! smile.gif

Må vite dette før jeg bestiller!

(bestiller fra easyparts.nl)

Takker for svar smile.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikker på at dette også gjelder klær?

7359943[/snapback]

Ja, så lenge varene er tollklarert i en EU/EØS-land så har man ikke toll innenfor disse landene.

7359965[/snapback]

Så hvis jeg kjøper spill fra England for over 200 blir det ikke toll på de?

Endret av Cry
Lenke til kommentar
Alle varene fra EU/EØS landene er tollfrie. (transitlager unntatt)

7359836[/snapback]

Feil, feil, feil.

De fleste varer med verdi under kr 200,- er fritatt for toll og avgifter, med unntak av sigaretter og alkohol. Varer med verdi over kr 1000,- må fortolles på ordinær måte.

Sjekk forøvrig www.toll.no

Under spørsmål og svar finner du mye nyttig info.

Lenke til kommentar
Alle varene fra EU/EØS landene er tollfrie. (transitlager unntatt)

7359836[/snapback]

Feil, feil, feil.

De fleste varer med verdi under kr 200,- er fritatt for toll og avgifter, med unntak av sigaretter og alkohol. Varer med verdi over kr 1000,- må fortolles på ordinær måte.

7365411[/snapback]

Kan jeg få et eksempel på en vare som har sin opprinnelse innen EU/EØS-området og man må betale toll for til Norge?

(kan hende landbruks/fiskeridep. har noen egne saker ang. matvarer)

Lenke til kommentar
Så hvis jeg kjøper spill fra England for over 200 blir det ikke toll på de?

Nei, man må ikke betale toll for dette, man må derimot betale moms på 25% moms og toll er to forskjellige ting, toll er f.eks det du har på biler, som kommer på toppen av moms

Feil, feil, feil.

7365411[/snapback]

Som jarmo fortvilet forsøker å forklare deg, så er det en forskjell på toll og moms. Du må betale MOMS på varer over 200kr.

Toll derimot er noe du f.eks betaler på biler o.l toll er noe du betaler i tillegg til momsen. :roll:

Tilbake til poenget, Du skal kunne få tilbakebetalt momsen fra det landet der du kjøper delene fra, slik at du ikke betaler moms på momsen. Dette kan butikken gjøre direkte, ved at de trekker fra momsen før de sender det til deg. Det er flere måter, men jeg kan ikke de i hodet (det er f.eks mulig å få en "momslapp" etter det jeg har skjønt, da får du refundert momsen på grensa og må deretter betale ny moms. Da må du dog fysisk kjøpe produktet i utlandet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...