Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Guide til påsetting av effektanlegg?

TeggY

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som kan skrive en kort men oversiktlig guide til hva som må gjøres når man skal sette på effektanlegg? Hvordan man gjør det, og hva som trengs mht dyser o.l

7316100[/snapback]

Sette på effektannlegg er ikke store jobben akkurat!

Skru av den gamle og skru på den nye. Walla.

Men gå på mopedportalen sin side, der har de garantert noen guider.

Lenke til kommentar
Også må du skifte dyse i forgassern(tror den er i forgassern :p).

Hvilket effektanlegg kjøpte du? Det har sikkert en plombering i seg, effektanlegget...

7316618[/snapback]

Har ikke kjøpt effektanlegg enda, men kjøper nok et på crash tror jeg.. Men hvis det er plomberinger i det, da skulle det vel ikke gi store effektøkningen, og dermed ikke være ulovlig?

Lenke til kommentar
Også må du skifte dyse i forgassern(tror den er i forgassern :p).

Hvilket effektanlegg kjøpte du? Det har sikkert en plombering i seg, effektanlegget...

7316618[/snapback]

Har ikke kjøpt effektanlegg enda, men kjøper nok et på crash tror jeg.. Men hvis det er plomberinger i det, da skulle det vel ikke gi store effektøkningen, og dermed ikke være ulovlig?

7316788[/snapback]

det gir ikke effekt økning i det heletatt bare litt stiligere lyd, men fult låvelig.

På crash er det vel Ninja anlegge som er og det er best på trimsylinder noe du ikke har :p så jeg vil heller anbefale deg å kjøpe Metrakit som er på www.speedoptions.no (det er et mye bedre effekt anlegg på orginal sylinder)

Lenke til kommentar
Dette RK Replica anlegget til GPR04
Jeg har 05 modellen.. Skulle det være noe forskjell?

Metrakit

Hvordan setter jeg på alt dette? Jeg vet at selve potta skal bakerst på setet, og det lille røret skal fra potta og ned under setet.. Men hvordan setter jeg på den store tjukke lange greia? :blush:

Lenke til kommentar
Dette RK Replica anlegget til GPR04
Jeg har 05 modellen.. Skulle det være noe forskjell?

Metrakit

Hvordan setter jeg på alt dette? Jeg vet at selve potta skal bakerst på setet, og det lille røret skal fra potta og ned under setet.. Men hvordan setter jeg på den store tjukke lange greia? :blush:

7318654[/snapback]

nei det har ikke noe å si for det er samme motoren. Jeg har selv ikke fått på noen potte på min (siden jeg ikke har fått den enda :p ) men skal festes på akkurat samme måte som orginal anlegget og er ikke noe vanskelig. bare ta noen bilder med mobilen din som viser hvordan orginal er festet før du skrur av så ser du hvordan alt skal vere. det føler vel med bruksanvisning og.

Lenke til kommentar

Var ikke vanskelig. Jeg gjorde det selv uten å ha mekka noe serlig før jeg gjorde det.

Bare du har hodet på plass og er litt nevenyttig så skulle vel det gå bra tenker jeg.

Husk å bytte dysa i forgasseren før du kjører! Om ikke kan du sjære sylinderen!

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg om det er fjører eller om du skrur fast eksosanlegget på derbi, men på AM6 er det ihvertfall fjører, og jeg sleit litt med å få på de, for de måtte strekkes en god del lengre på effektanlegget enn på orginale.

Jeg fikk på ene, men den andre spurte jeg pappa om hjelp.

Bytt gjerne drev også, for å ikke måtte ligge på så høyt turtall. Jeg satte på ett 2-taggers større fordrev.

Lenke til kommentar

På mopedportalen finner du mange guider med bilder. Muligens en til Derbi GPR også. Det skal være enkelt å feste effektanlegget ettersom det skal passe med de festene som er på det orginale anlegget. Det følger nok med bruksanvisning også. Du kan jo også få hjelp av en venn eller nabo som vet litt om mopeder. Vet ikke hvilken dyse du bør bruke men husk å bytte den før du kjører.

Mvh Erling

Lenke til kommentar

Det jeg ikke helt skjønner er hvordan jeg skal sette på den som er ringet inn i rødt. For, slik jeg så det på sykkelen min, så går denne "under" sykkelen, og ser særdeles vanskelig ut å få av. Må jeg av med kåper og lignende, for å fjerne den eller?

(bilde funnet på google, bare for å illustrere hva jeg mener)

post-78795-1163973902_thumb.jpg

Endret av TeggY
Lenke til kommentar

Metrakit rk effanleg

Dette anlegget kjøper du.

Mye bedre enn ninja værtfall.

Du må ta av kåpen(e) når du skal skifte.

Er nesten sikker på at du må skru fast en hylse ved inngangen til sylinderen(var værtfall sånn til en kompis), så er det å feste potta ved fjør fester. Hvis det ikke er sånn så er det bare plug'n play.

MÅ skifte dyse ja, ellers så kan du risikere skjærings gankse fort.

Rundt 72-80 dyse, 6mm.

Liten veileder på skifting av dyse

Håper dette var til hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...