Gå til innhold

Nintendo Wii lansert i USA!

LucarioX

Anbefalte innlegg

Ja faktisk, jeg mener bestemt at Nintendo ikke lenger innehar den statusen eller tryggheten, om du vil, blant dagens kjøpergruppe som de engang hadde, til å konkurrere med MS og Sony. Dette er ser jeg som en konsekvens av manglende "kulhets-faktor" blant de største titlene deres.

Om man vil eller ikke, vil ikke kjøpergruppen forandres over natten, og jeg er ikke i tvil om at langt på vei de fleste ungdommer her til lands finner 360/PS3 langt mer fristende enn Wii....

Greit nok at man satser på og nå en mer variert gruppe klientell, spennende nok i og for seg, og noe Sony har bevist kan fungere med både EyeToy, Buzz og Singstar - Men brorparten av enhetene som har blitt solgt av de spillene har blitt solgt til husstander der en maskin allerede stod under TVen, og der den "nye" typen spill var en liten investering sett i forhold til en helt ny maskin med spill i tillegg.

Endret av TerraMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har vært gamer i mer eller midre 2 tiår, og jegvelger en Wii.. jeg er først og fremst en pc gamer, kassa mi produserer bedre grafikk enn de nyeste konsollene uansett. (får ikke spillt gears.. men kan leve med det tapet :p) Så når jeg kjøper en konsoll er det den med mest "nyhets verdi" jeg velger, skal bare ha en ska jeg kan slakke foran TV'n med. denne gangen er det definitivt nintendo som går av med den seieren. Og etter 21 år med dataspill- er nintendo for meg en av de virkelig store navnene!

Lenke til kommentar

Jeg skal også selvfølgelig ha en Wii under TVen så fort det lar seg gjøre, selv om jeg (selvfølgelig) har vokst opp som en Sega-zealot :p

Håper virkelig at jeg tar feil med mine "spådommer", men jeg skulle uansett gjerne sett at Nintendo virkelig hadde vist litt baller og klint skikkelig til!

Lenke til kommentar
Jeg er i hvertfall sikker på at neste-generasjons krigen ikke vil vinnes ved å følge safety-first prinsippet - noe jeg synes Nintendo i altfor stor grad synes å følge når det kommer til salg/markedsføring (i motsetning til under utviklingen av maskinen).

7340952[/snapback]

Nå er det jo ikke sikkert Nintendo legger så mye inn i å vinne noen konsollkrig som de gjør i å lage en fet konsoll som de tjener penger på. Har man pluss i boka kan man komme med en konsoll neste generasjon også. Mens enkelte andre kun leverer røde tall for gaming divisjonen sin. Hvor mange år gidder en toppleder i et konsern sitte passiv å se på mens en av underavdelingene konsekvent går med tap?

Lenke til kommentar
Skulle gjerne sett at Nintendo/Bergsala viste at de hadde baller, og lansert maskinen til 1798,-...eller kanskje en Zelda bundle til 2298,-?

7340952[/snapback]

Nintendo hadde planer om å lansere den for $200, men de store kjedene i USA syns dette var for lavt og oppfordret Nintendo til å heve prisen.

Hinter du til at Nintendo ikke har merkenavn eller image nok til å kunne konkurere med Microsoft og Sony dersom den koster 2500? Det inntrykket jeg sitter med, er at Nintendo gjennom årenes forløp har seilet opp som et svært merkenavn. I tillegg er jeg av den oppfatning at Wii kanksje har det mest appelerende imaget til folk flest.

Hvis du ser den amerikanske TV-reklamen for Wii, så vil du legge merke til at navnet 'Nintendo' ikke er nevnt en eneste gang. I de siste årene har Nintendo fått det stigma at de bare lager barnevennlige spill ("kiddy" etc.). Tror Nintendo håper på å, istedefor å ri på Nintendo-merket, lage et nytt merke: Wii.

Greit nok at man satser på og nå en mer variert gruppe klientell, spennende nok i og for seg, og noe Sony har bevist kan fungere med både EyeToy, Buzz og Singstar - Men brorparten av enhetene som har blitt solgt av de spillene har blitt solgt til husstander der en maskin allerede stod under TVen, og der den "nye" typen spill var en liten investering sett i forhold til en helt ny maskin med spill i tillegg.

Jeg tror nok Wii kommer til å ha mange flere massemarkedsvennlige spill enn PS2. Nintendo's business-strategi for tiden er å ta seg god tid med storspillene (Mario, Zelda, Metroid etc), og heller lage små, enkle spill for å fylle tiden mellom de store utgivelsene.

(får ikke spillt gears.. men kan leve med det tapet )

99% sikkert (en statistikk som er sponset av ræva mi) at Gears kommer til PC.

Nå er det jo ikke sikkert Nintendo legger så mye inn i å vinne noen konsollkrig som de gjør i å lage en fet konsoll som de tjener penger på. Har man pluss i boka kan man komme med en konsoll neste generasjon også. Mens enkelte andre kun leverer røde tall for gaming divisjonen sin. Hvor mange år gidder en toppleder i et konsern sitte passiv å se på mens en av underavdelingene konsekvent går med tap?

MS's gaming division er den eneste med tap av de tre. Og MS kommer ikke til å gi seg før de er stuas operativsystem, som er deres long-term mål. Ser for meg at på slutten av denne generasjonen kommer de til å ha mer profitt enn forrige gen.

Lenke til kommentar

MS's gaming division er den eneste med tap av de tre.  Og MS kommer ikke til å gi seg før de er stuas operativsystem, som er deres long-term mål.  Ser for meg at på slutten av denne generasjonen kommer de til å ha mer profitt enn forrige gen.

7341135[/snapback]

Tydelig at Maddox (nærmeste stedet jeg gadd å lete etter tall på natta) ser anderledes på den saken da. Sitat: "In fact, PSP sales are part of the reason Sony expects to lose $1.7 billion dollars in their gaming division by March. That means that I and anyone else who makes any money at all between now and March (or at least manages not to lose more than $1,699,999,999.99) will officially make more money than Sony's gaming division."

Link

Så både Sony og MS går tydeligvis med tap da.

Lenke til kommentar

MS's gaming division er den eneste med tap av de tre.  Og MS kommer ikke til å gi seg før de er stuas operativsystem, som er deres long-term mål.  Ser for meg at på slutten av denne generasjonen kommer de til å ha mer profitt enn forrige gen.

7341135[/snapback]

Tydelig at Maddox (nærmeste stedet jeg gadd å lete etter tall på natta) ser anderledes på den saken da. Sitat: "In fact, PSP sales are part of the reason Sony expects to lose $1.7 billion dollars in their gaming division by March. That means that I and anyone else who makes any money at all between now and March (or at least manages not to lose more than $1,699,999,999.99) will officially make more money than Sony's gaming division."

Link

Så både Sony og MS går tydeligvis med tap da.

7341160[/snapback]

Det er sant at Sony taper penger akkurat i begynnelsen av en generasjon (R&D kostnader, Markedsføring, og nylig batteri-saken, rumble-søksmålet), men de har tatt seg opp etterhvert. Dette skjedde med både PS1, og PS2, så får vi se om det skjer med PS3 også.

Lenke til kommentar

Dette ser stygt ut ja. Jeg skal prøve å se om jeg får tak i ca. hvor mange totalt det blir. Sjekker med Bergsala.

Jeg må sjekke om butikken jeg har forhåndsbestillingene inne om jeg får min. Om ikke blir det mye løping/kjøring etter arbeid den 8. desember...

Lenke til kommentar
har vært gamer i mer eller midre 2 tiår, og jegvelger en Wii.. jeg er først og fremst en pc gamer, kassa mi produserer bedre grafikk enn de nyeste konsollene uansett. (får ikke spillt gears.. men kan leve med det tapet :p) Så når jeg kjøper en konsoll er det den med mest "nyhets verdi" jeg velger, skal bare ha en ska jeg kan slakke foran TV'n med. denne gangen er det definitivt nintendo som går av med den seieren. Og etter 21 år med dataspill- er nintendo for meg en av de virkelig store navnene!

7341018[/snapback]

Helt enig med deg. Gleder meg til å få spille Rampage: Total Destruction, Super Monkey Ball: Banana Blitz og ikke minst Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2. Kan nesten ikke vente!

Lenke til kommentar

Ja. :( Å ikke få en på laneringsdagen ville være katastrofe.

Men skal gjøre alt for å få en. Satser på å komme tidlig, tidlig om morgenen på Elkjøp Jessheim, og hvis de får veldig få konsoller blir det sovepose og stillongs. Har i tillegg forhåndsbestilt på AbsoluttSpill.no for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar

Huff ser ut som at det blir sovepose tur på meg og.. Jaja en gang må vel være den første? Btw: Tror dere det vil være noe problem og selge wii kontrollere nå? Kan få en god del sendt ifra usa men da bruker jeg også av wii budsjettet mitt og hvis de ikke selger før den 8ende så er jo jeg litt på tur..

- hsds

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...