Gå til innhold

Nintendo Wii lansert i USA!

LucarioX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snakket med en fyr på EBgames for noen dager siden. Han var rimelig sikker på at de ville ha en bytt inn gc og 10 spill og få Wii for 1500kr deal når den kommer i desember. I tillegg sa han at jeg garantert får en Wii ved launch. Så jeg forhåndsbestilte mens jeg hadde sjansen. En utmerket sjanse til å rydde litt opp i spillsamlingen min :) Men jeg kommer til å avbestille dersom Lefdal/Elkjøp fikser en pris på under 2000kr.

7339380[/snapback]

Bytte inn en GC og 10 spill for å så kjøpe Wii for 1500,-? Det var en UTROLIG dårlig deal spør du meg. Jeg beholder heller mine 10-15 GC spill og kjøper meg en Wii til -+2500,-

7339818[/snapback]

1000kr er ikke dårlig for 10 spill du aldri spiller lenger... Jeg har ikke tenkt å selge Zelda eller RE4 for eksempel :)

Lenke til kommentar
1000kr er ikke dårlig for 10 spill du aldri spiller lenger... Jeg har ikke tenkt å selge Zelda eller RE4 for eksempel :)

7340197[/snapback]

Zelda WW (collectors edition m/ OOT), Resident Evil (nesten alle spillene), Mario Kart, Metroid Prime og Soul Calibur 2 er nesten 10 spill som jeg ikke hadde byttet inn for 1000,-

Lenke til kommentar
Noen som har hørt hva EBGames vil ligge på uten dealen? Er stygt redd for noe opp mot 3000kr nå :S

Zelda er etter min mening verdt hele den summen alene :)

7340697[/snapback]

Ja, men har ikke så utrolig mye å bruke på konsoll nå. Blir Zelda, en ny wiimote, kanskje en nunchuck og Wii selvsagt!

Lenke til kommentar

For å si det sånn, skal en Wii selges her i Norge med tilsvarende kalkyler til hva en 360 og en PS2 normalt selges for, så vil den ligge på ca 2400->2500,-. Dette er 100% sikkert...Butikken sitter da ikke igjen med mange kronene på salget av maskinen, akkurat som hva normalt er.

Jeg driver til daglig med innkjøp av gaming der jeg jobber, så dette er ikke noe jeg tar ut av løse luften.

Så klart kan det hende at noen kjeder kjører en lanserings kampanje, noe vi alle vel bør håpe på (også Bergsala).

Jeg anser i hvertfall en pris rundt 2500,- som ganske lite konkurranse dyktig i et marked som preges av at merkenavn og image i stor grad selger mer enn innovasjon og nytenkning. I tillegg anser jeg ikke launch line-upen til Wii som veldig sterk, det er så klart en system-seller i Zelda som sikkert vil ha en attachment-rate på oppimot 90% men bortsett fra det ser det dessverre ganske dystert ut. Hvor mange som også vil plukke opp en såpass dyr maskin (ytelse/finesser vs pris sett i forhold til konkurrentene) basert på en tittel, blir spennende å se..

Personlig gleder jeg meg enormt til maskinen, men jeg frykter at prisen ihvertfall blir 700,- for mye i forhold til et marked som kan føle seg skeptisk etter å ha "brent seg" på Gamecube og i første omgang vil velge å vente å se hvordan den nye platformen utvikler seg.

Skulle gjerne sett at Nintendo/Bergsala viste at de hadde baller, og lansert maskinen til 1798,-...eller kanskje en Zelda bundle til 2298,-?

Jeg er i hvertfall sikker på at neste-generasjons krigen ikke vil vinnes ved å følge safety-first prinsippet - noe jeg synes Nintendo i altfor stor grad synes å følge når det kommer til salg/markedsføring (i motsetning til under utviklingen av maskinen).

Endret av TerraMan
Lenke til kommentar
Jeg anser i hvertfall en pris rundt 2500,- som ganske lite konkurranse dyktig i et marked som preges av at merkenavn og image i stor grad selger mer enn innovasjon og nytenkning.

Hinter du til at Nintendo ikke har merkenavn eller image nok til å kunne konkurere med Microsoft og Sony dersom den koster 2500? Det inntrykket jeg sitter med, er at Nintendo gjennom årenes forløp har seilet opp som et svært merkenavn. I tillegg er jeg av den oppfatning at Wii kanksje har det mest appelerende imaget til folk flest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...