rulleguru Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 tror man skal ta de tallene med en klype salt, hvordan vet de hvor mange konsoller som er solgt? Butikker har da ikke noe system som til enhver tid sender ut informasjon om hvor mye de selger? Dette er intern informasjon og oppdateres ihvertfall ikke kontinuerlig. Det er også rimelig mange forskjellige butikker som selger disse konsollene, elektrobutikker, lekebutikker, matbutikker og nettbutikker 7317142[/snapback] Butikkene har ikke et slikt system, men MS, Sony og Nintendo får jo helt klart tilbakemeldinger på salget gjennom nye bestillinger. Så i teorien kan f.esk Nintendo fortelle nexgenwar.com hvor mye som er sendt ut samt hvem som er tomme osv. Så er det jo bare og regne. Men tviler på at dette faktisk skjer og jeg setter mine tvil ved tallene deres. 7317226[/snapback] Ingen butikker bestiller direkte fra nintendo etc, de bestiller fra distributører som igjen bestiller stoooore partier fra produsentene, og ikke hvert tiende sekund som de skal ha det til her. Er bare vill gjetning. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Det forandrer seg jo bare eg går ut av siden og så inpå igjenn teller denne helt korekt? Endret 19. november 2006 av gas Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 du kan jo lese det jeg har skrevet. Nei. HVIS de ikke har en person som rapporterer ved hver butikk i USA som selger spillkonsoller (sannsynligvis noen tusen) som rapporterer hver gang noen går i kassa. Lenke til kommentar
Looke Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 uansett den greia gir vel en pekepinne på hvem som selger best Lenke til kommentar
Starscream12 Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Er da samma det. Skal ha Wii uansett om det selger mer eller mindre. Dessuten tar PS3 Wii igjen når Sony shipper ut mer konsoller. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Blir det mange her i Noreg som skal overnatte utanfor Elkjøp natt til 8 Desember? Eg veit eg er ein av dei, eit par eingangsgriller, sovepose, varm sjokolade og kaffi som eg skal ha til frukost Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Oioioi! Gleder meg mer til 8 desember enn 24 desember Lenke til kommentar
Hansiii Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Bare 250 000 solgte PS3'er, trodde de skulle klare 400 000 til USA pluss 80 000 til Japan. Ble leveringen til USA mindre enn ventet? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Sony sliter med prod.tallene foreløpig ja, men det tar seg vel opp utover de neste mnd. Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Jaffal nå i begynnelsen så vil nok begge produsentene selge alle konsoller de klarer å pumpe ut fra frabrikkene... Det er først om noen måneder når bølgen har roet seg at vi ser hvem som holder ut i lengden. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Bare 250 000 solgte PS3'er, trodde de skulle klare 400 000 til USA pluss 80 000 til Japan. Ble leveringen til USA mindre enn ventet? 7318003[/snapback] De sliter tydeligvis litt med USA, men de leverte 88 000 til Japan på release date. Ser forøvrig ut som Wii kommer til å gjøre det godt. Endret 19. november 2006 av Nimrad Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Vi fikk oss Nintendo Wii i dag. Kongekult! Lenke til kommentar
Vaktmestern Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 er det solgt like mange wiier på en dag, som playstation på 3? 7316190[/snapback] Det på en søndag Hvem sa prisen ikke teller? 7317285[/snapback] Det at det er søndag vil bare hjelpe til på salget ettersom mange ikke er på jobb da. Prisen har ikke mye å si, om det var 1 million PS3 til salgs ved launch ville nok alle blitt solgt uansett. Grunnen til at Wii har solgt mer enn PS3 er at det ikke er flere PS3 å få tak i mens det fortsatt er butikker som har Wii inne. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Hvis de tallene stemmer så har jo WII solgt noe helt enormt på første dagen. Lenke til kommentar
Lxz Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 er det solgt like mange wiier på en dag, som playstation på 3? 7316190[/snapback] Det på en søndag Hvem sa prisen ikke teller? 7317285[/snapback] Det at det er søndag vil bare hjelpe til på salget ettersom mange ikke er på jobb da. Prisen har ikke mye å si, om det var 1 million PS3 til salgs ved launch ville nok alle blitt solgt uansett. Grunnen til at Wii har solgt mer enn PS3 er at det ikke er flere PS3 å få tak i mens det fortsatt er butikker som har Wii inne. 7319309[/snapback] Ok. skal bare si noe som nintendo sa E3 2005 eller hva det 04. Det var slik at nintendo ds hadde solgt bedre en PsP og da sa nintendo. "jeg vet hva noen av dere tenker, psp har ikke kommet ut til europa ennå! da kan jeg bare svare det slik: det er sony sin problem ikke Nintendo sin" Go wii go! eller kansje jeg skal si kom wii kom hit til europa. Lenke til kommentar
Hansiii Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Hvis de tallene stemmer så har jo WII solgt noe helt enormt på første dagen. 7319420[/snapback] Det ser vel ut til at de solgte greit ut alle de klarte å lage til launch med Wii også, virker som det er ganske mange som forventa å bare dra på butikken å kjøpe en, men det var mange som ble møtt av tomme butikkhyller Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Wii bare selger og selger, har jo solgt 100000 siden igår. Veldig høyt tall dette her om de stemmer som sagt. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Jeg ville ikke tatt den siden der særlig alvorlig. Så langt som jeg vet er det ingen hentydninger til kilder den siden får tallene fra. Uansett er det ikke overraskende at Wii selger mer enn PS3, da Wii har 2-3 ganger flere enheter til salg enn PS3. Ikke lenge til Wii kommer til Norge nå, 18 dager igjen! Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Vil egentlig Europa lanseringen på virke salge mye? Eller er et for få mennesker her. Å hva med Afrika? Når kommer Wii dit? Har hørt at 360 lanseres der til jul. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Europa har nok en god del å si. I Afrika blir det vel ingen Wii, annet enn i Sør-Afrika og sånt. Xbox 360 ble lansert i Sør-Afrika i høst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå