Neverio Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Hei Jeg har et spørsmål her: Hvordan man får informasjon ut av en HL server ved å sende kommandoer til den via UDP eller evt. TCP Hvordan jeg kan hente info om antall frags, bane, antall spillere, osv. Tusen takk for all hjelp Endret 19. november 2006 av Neverio Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) //************************************** // // Name: Half-Life RCon Class // Description:This Class is rcon protoc // oll implemantation. It allows u to send commands to a hl based gameserver without any knowledge of the rcon protcoll or udp sockets. code is commented. And dont forget to rate this code :-) // By: Holger Kaslowitz // //This code is copyrighted and has // limited warranties.Please see http:// // www.Planet-Source-Code.com/vb/scripts/Sh // owCode.asp?txtCodeId=2384&lngWId=10 //for details. //************************************** // Public Class HLrCon #Region "Various Variables" Dim UdpSender As Net.Sockets.UdpClient Dim UdpReceiver As Net.Sockets.UdpClient Dim RconId As UInt32 Dim Passwort As String Dim UniqueIdentifier As String = "cdf0c103e995bbd63cb3050a96531ec7" Dim Anfang As Byte() = {255, 255, 255, 255} Dim StringConverter As New Text.ASCIIEncoding Dim uintConverter As New System.ComponentModel.UInt32Converter #End Region Sub New(ByVal Host As String, ByVal Port As Int32, ByVal Password As String) Dim HelloMessage As Byte() Dim ReceiveBuffer As Byte() Dim Temp As New ArrayList 'Adding the 4 255 Temp.AddRange(Anfang) 'Creating a new Socket UdpSender = New Net.Sockets.UdpClient(Host, Port) 'Adding Challenge Message Temp.AddRange(StringConverter.GetBytes("challenge rcon" & Chr(10))) 'Converting to ByteArray for sending HelloMessage = Temp.ToArray(GetType(Byte)) 'Sending...;-) UdpSender.Send(HelloMessage, HelloMessage.Length) 'Receiving ReceiveBuffer = UdpSender.Receive(New Net.IPEndPoint(Net.IPAddress.Any, 0)) 'Parsing Answer Dim Tempstring As String = StringConverter.GetString(ReceiveBuffer) Tempstring = Tempstring.TrimEnd(Chr(10)) RconId = uintConverter.ConvertFromString(Tempstring.Split(" ")(2)) Passwort = Password End Sub Public Function SendCommand(ByVal Command As String) As String Dim TempList As New ArrayList Dim TempArray() As Byte 'Creating the Message TempList.AddRange(Anfang) TempList.AddRange(StringConverter.GetBytes("rcon " & uintConverter.ConvertToString(RconId) & " " & Passwort & " " & Command)) TempArray = TempList.ToArray(GetType(Byte)) 'Sending UdpSender.Send(TempArray, TempArray.Length) 'Waiting for response Return StringConverter.GetString(UdpSender.Receive(New Net.IPEndPoint(Net.IPAddress.Any, 0))).Substring(5) End Function End Class VB.NET kode, du burde klare å "oversette" det til C++ kode. Endret 19. november 2006 av chills Lenke til kommentar
Neverio Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Takk for koden, den virket Men vet du eller noen andre hvordan jeg kan hente ut hvor mange spillere det er, og nick til spillerne? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Kanskje dette kan hjelp: LInk Lenke til kommentar
亚历山大 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Luigi Auriemma har laget en god del programmer som knytter seg opp mot steam / hl og viser en del om hvordan du kan få tak i dette. Link her Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Hvorfor bumper du flere år gamle tråder? Lenke til kommentar
亚历山大 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Hvorfor bumper du flere år gamle tråder? Så ikke på datoen på trådene, tenkte kanskje at forumet var litt mer aktivt enn det igrunn er. Er jo altids kjekt å ha løsninger liggende ute på nett. Men da får jeg vel igrunn finne meg et litt mer seriøst forum da, siden alle her virker afk. (Med enkelte unntak) Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Det er jo så koselig her Ingen grunn til å baile fra diskusjon.no eller kalle forumet for useriøst. Det er en koslig stamgjeng her, som klarer å dra svært mange tråder off-topic med koseprat når problemet er løst. En del andre er inaktive, men istedenfor å ditche diskusjon.no er det vel bare å vanke andre steder i tilegg? Lenke til kommentar
亚历山大 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Jau, trakk vel igrunn en litt for tidlig konklusjon. Men jeg iaf. skal bli nokkså aktiv etter som jeg får tid. (I og med jobb) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå