Gå til innhold

Bærbar PC til "generelt" bruk

Sealine

Anbefalte innlegg

Hei. Er på utkikk etter en laptop som hovedsakelig skal brukes til surfing, se filmer, litt "soft" gaming, og generelt bruk. Har ikke tenkt noe max pris, men burde ikke overstige 8-10 000,-

kriterier;

- fint design

- 1024 ram

- minst 100gb HDD

- en god skjerm, minst 15"

- et OK skjermkort (skal klare enkle spill som feks CS)

- TV UT (så jeg får koblet til prosjektor osv)

- AMD 64 prosessor, ingen spesielle minstekrav men den skal være kjapp

- helst BT

- bra batterilevetid

- trådløs nettverkskort

Det er hva jeg kommer på i farten. Vil bruke så lite som mulig, men ofrer jo litt ekstra for en god PC.

Kom over http://psdata.no/ps.asp?it=130348&pdm=mtext. Selvom den ikke støtter alt jeg spør etter, er det en grei PC? Er all spilling utelukket? Og har den TV ut?

Mvh Petter :yes:

Endret av Sealine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville heller kjøpt denne: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=71029 endel dyrere men et ok skjermkort som du kan greie selv de nyeste spillene på lav grafikk med, over 4 timers batterilevetid når du setter på strømsparing ifølge notebookreview. Bedre prosessor og mer minne.

7316205[/snapback]

tusen takk for svar, den så mye bedre ut ja! :thumbup: Men hvordan er det å få koblet den opp mot prosjektor? Hvilken utganger har den for det?

EDIT: kom nå over denne også; her

Deilig med litt større skjerm også. Men hvordan er denne ellers i forhold? Tenker hovedsakelig på skjermkort (bedre/dårligere) og prosessor(den samme?, står ikke GHz) Noen andre store forskjeller?

Takk igjen

Endret av Sealine
Lenke til kommentar
EDIT: kom nå over denne også; her

Deilig med litt større skjerm også. Men hvordan er denne ellers i forhold? Tenker hovedsakelig på skjermkort (bedre/dårligere) og prosessor(den samme?, står ikke GHz) Noen andre store forskjeller?

Takk igjen

7316911[/snapback]

Skjermkortet er ca likt, men batteriet er endel dårligere pga større skjerm, du betaler egentlig bare 1000,- ekstra for en større skjerm. Du får nesten selv avgjøre hva som er viktigst.

Prosjektor kobler du til utgang for ekstern skjerm.

Lenke til kommentar

Hei igjen. Jeg endte med å kjøpte Acer Aspire 9303 fra elprice.no. Har nå hentet PCn på posten men er noe jeg sliter litt med å godta her.

Jeg regnet da virkelig med at jeg skulle få med operativsystem på en CD så jeg har mulighet til å formatere ved senere anledning? Er ikke dette normalt? De har vel allerede ofret ett serial number så skjønner ikke hva de skal med CDn min uansett. Selvom det sikkert ikke fungerer akkurat slik.

Fint om noen kan opplyse meg litt. -Mvh Petter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...