P1ndy Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Hei ! Har fått oppgaver i gymlekse og jeg finner ikke svaret, verken i boken eller på internett (jeg har en litt annen bok enn den vi egentlig skal ha). Svaret skal være kort, 3-4 linjer. Jeg har prøvd å spørre læreren, men hun kommer fra Polen, så ingen forstår hva hun sier. Spørsmålet er: "Forklar kort hvordan blodet sirkulerer i det lille og i det storekretsløpet, og hvor utvekslingen av gasser og næringsstoffer skjer." Takker for svar Endret 19. november 2006 av Andy-P Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Det vetle krinslaupet: Frå hjartet til lungene (der blodet skil ut karbondioksid og tek opp oksygen) og attende til hjartet. Det store krinslaupet: Frå hjartet og ut i kroppen til musklane (der oksygen vert avlevert, og karbondioksid tatt opp) via arterier, arterioler og kapillærer. Attende til hjartet via venene, og so inn i det vetle krinslaupet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå