abene Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Universal Music Group har saksøkt MySpace for å tilby en fildelingstjeneste som kan brukes til å laste ned multimediafiler ulovlig. Les mer Lenke til kommentar
Strepto91 Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Overkill deluxe? På platekompaniet: Supertilbud, lovlig musikk bare 1mill kr plata! 10 ganger så billig som universal skal ha! Endret 19. november 2006 av proffen_nr1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Dette er jo interessant, skal virkelig en eier av en nettside der man fritt kan legge ut innhold ha ansvaret for det som legges ut? Spesielt om man fjerner innholdet om man mottar klager? AtW Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Det blir iallefall ekstremt dyrt for Myspace hvis saksmålet går gjennom, noe det antagelig kommer til å gjøre.. Drit bra , go amerika.. Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 blir jo helt teit da.... så hvis jeg velger å foreksempel ha et bilde med opphavsrett på i avataren min her på hw.no så kan de som eier det saksøke hw og kreve 1 mill. per bruker som har sett det? nei håper virklig ikke de får pengene sine... Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Helt vilt! Kan jeg da saksøke busselskapet fordi jeg ikke ligger taggingen på seteryggen foran meg? Som en protest, kan ikke alle sammen bare stoppe å kjøpe musikk fra de store plateselskapene noen måneder eller et års tid? Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Én million kroner pr. låt? Dette blir bare for dumt. Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Dette er jo heilt bak mål! Og 1mill per nedlastede låt ? Vi snakker heilt sikkert om fleire hundre tusen nedlastninger her, dette er jo fantasi beløp! Ser for meg hos bmg: oj folk kan høre på våre låter på myspace, la oss saksøke dei for 1000 fantasiliarder! Blir litt dr evil over dette her... Eneste grunnen til at dei setter ein såpass høg sum er for å vere 100% sikker på at myspace går konkurs og blir lagt ned... Håper virkelig dette går heile vegen til retten og ikkje dei ingår ein avtale, hadde vert virkelig morro å sett utfallet av denne saken. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Problemet til UMG er nok ikke bare at de kan høre på låtene direkte på siden, men også laste ned låten. Skal alle som hører på radio saksøkes for én millioner kroner pr. låt de har lyttet til? Her er det snakk om fantasillioner kroner. Endret 19. november 2006 av Kadmium Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Helt vilt! Kan jeg da saksøke busselskapet fordi jeg ikke ligger taggingen på seteryggen foran meg? Som en protest, kan ikke alle sammen bare stoppe å kjøpe musikk fra de store plateselskapene noen måneder eller et års tid? 7315560[/snapback] har ikke kjøpt verken cder dvder spill eller noe på flere år nå jeg :!: ...... Endret 19. november 2006 av csViRuS Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Dette er måten man skal tjene penger på i 2006 Kommer det ikke noen snart og saksøker meg for at den første bokstaven i dette innlegget, nesten er den samme som var midt i en sang, som nesten kom på radio for 28 år siden Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Dette er måten man skal tjene penger på i 2006 Kommer det ikke noen snart og saksøker meg for at den første bokstaven i dette innlegget, nesten er den samme som var midt i en sang, som nesten kom på radio for 28 år siden 7315952[/snapback] [Platebransjetankegang] Jeg saksøker deg for 1 000 000kr per kopi for å ha nevnt/brukt/kopiert/masseutsendt bokstaven D som jeg har rettighetene på. Vi saksøker også diskusjon.no, hw.no, og alle ISP'ene som har vært medskyldige i denne ulovlige handlingen. Vi saksøker også alle mediene som har nevnt noe negativt om oss i denne saken som i tilleg har brukt bokstaven D.[/Platebransjetankegang] EDIT: Og ikke minst. Vi saksøker alle som har sett bokstaven D på disse sidene + alle i deres familie. Endret 19. november 2006 av Kurume Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Platebransjen går jo etter pengene, og MySpace ble jo nylig kjøpt opp av mediebaronen Rupert Murdoch. Så dette overrasker egentlig ikke. Youtube kommer sikkert også til å få tøffe tider fremover Lenke til kommentar
asimov Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Problemet til UMG er nok ikke bare at de kan høre på låtene direkte på siden, men også laste ned låten. Skal alle som hører på radio saksøkes for én millioner kroner pr. låt de har lyttet til? Her er det snakk om fantasillioner kroner. 7315746[/snapback] radiokanaler betaler allerede for låtene. og om myspace har sangene lagret på sine servere så er vel ikke saksmålet så rart selvom summen er overdrevet. Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 I grunn rart at ikkje rapidshare har blitt saksøkt endå då med tanke på kor mange prosent av innholdet på deres servere som er warez, men dei har kanskje ikkje blitt kjøpt opp av eit stort nok selskap endå til det er noko å tjene på å gå til rettsak på. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 jeg tror at 1 millon kroner pr nedlastet låt kan bli mere penger enn noen på denne kloden har Eller? Uansettt, idiotiske Amerika jeg får smerter av å tenke på det Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Én million nedlastninger til en million kroner stykket blir en trillion. Vet ikke helt hvor mange nedlastninger de har, men er vel en del. Hvor mange bedrifter har trillioner av kroner? Det er ikke saksmålet som plager meg mest, men summen. Grådigere er det nesten umulig å bli. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Én million nedlastninger til en million kroner stykket blir en trillion. Vet ikke helt hvor mange nedlastninger de har, men er vel en del. Hvor mange bedrifter har trillioner av kroner? Det er ikke saksmålet som plager meg mest, men summen. Grådigere er det nesten umulig å bli. 7316432[/snapback] Strengt tatt så blir det vel en billion? Ikke at det ikke er en latterlig sum, men en trillion er jo en milliard ganger mer enn det igjen... AtW Lenke til kommentar
Bakkem Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Årets dummeste søksmål? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Årets dummeste søksmål? 7316583[/snapback] Så absolutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå