Patience Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Hva sier dere? Er det noen som tenner på ideen med en åpen side ala wikipedia som kalles for "Kjære Norge" hvor vi som føler at vi aldri når frem til landets politikere kan poste våre innlegg alle mann? Hvor det er 10-20 moderatorer som modererer for å holde kvaliteten høy? Tenk å ha en side, en skikkelig bra side - hvor vi kan få lov til å kritisere trygdeordningen i Norge. Det offentlige, og statsmakten. Og ikke minst idiotien. Tenk om man hadde fått en slik side kjent. Tenk som siden hadde fått førstesidesoppslag i vg? Herregud for en makt en slik side kunne fått? Nøkkelordet er ærlighet. Og det skal ikke forekomme flaming. Det skal være respektfullt og direkte. Åpne brev til vårt land? Jeg er en av de i allefall som føler at jeg når ikke frem? Og til tider føles det som om dette landet er i ferd med å ramle av hengslene!! Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Er helt enig i hva du sier,skulle ønske vi hadde en sånn side. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Morsom ide, men med mange åpne spørsmål (som du ikke ndøvendigvis har tatt stilling til på idestadiet): Tenker du deg egentlig et oppslagsverk, en blogg-"paraply" eller et forum? Hva ville gjøre en slik side spesiell, i forhold til for eksempel et forum som dette? Trygdeordningene kan man kritisere på vg.no, uten at politikerne bryr seg synderlig mye. (Ikke VG selv heller, for den saks skyld.) Hva skulle være formålsparagrafen til nettstedet? Og hva er definisjonen på "kvalitet" som moderatorene dine skulle moderere etter? Hva med innlegg som ikke hadde den nødvendige kvalitet? Skulle det være slik som på Wikipedia, at andre brukere kunne forbedre artikler? Hva skulle det eventuelt ikke være tillatt å poste, bortsett fra flaming? Geir Lenke til kommentar
Patience Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Hei Jeg må bare svare fort. Skal møte noen. Men jeg ser for meg en "avis" med "dokumenter" på fremsiden som fremstår som "åpne brev" ..og ser ut som sådan. Kanskje 6 brev på fremsiden (de nyeste) og resten i arkivet. Det skal ikke gå an for andre enn moderatorer å redigere brevene. Men ALLE kan poste. Etter godkjennelse fra moderator publiseres disse. Kvalitet er etter ordlegging, språk og sannferdighet. Det skal være konstruktivt. Det skal ikke være tillatt med rasistiske brev. Innvandrerproblemer kan greit taes med, men det skal være basert på fakta og være objektivt. Men hovedsaklig kan man skrive åpne brev til den det måtte gjelde.. Feks "Kjære Jens Stoltenberg".. Osv.. Siden bør være grafisk enkel. Noe ala googles brukergrensesnitt. Reint, pent og enkelt.. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Andre brukere må kunne "digge" artiklene/ brevene som andre har skrevet da? Uten et system hvor folk kan skrive under brevet, sendes det jo ikke noe signal om at det er mange som er for ideen. Det hadde vært fint, men jeg er litt usikker på om noen politikere hadde brydd seg.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå