Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan få spill til å fungere på to pc'er?

Anbefalte innlegg

hei!

jeg har fått meg en ny pc, dvs jeg har to pc'er i huset..

har et "veldig" gammelt spill på den gamle pc'en, som jeg ikke finner cd'en til :blush: . har delt den mappen slik at jeg kan gå inn i mappen på den gamle pc'en fra den nye..

men får ikke spilt spillet, kommer opp en feilmeldig som sier at spillet ikke er riktig instalert..

er det noe håp? kan jeg få spillet på den nye pc'en, og få den til å fungere i tillegg..

ellr er det bare å glemme det?

takker for all hjelp

MyoK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skriv "regedit" i kjør, så blar du deg frem til registerverdiene til spillet.

Kopier over spillet til den andre dataen, hvis du har det på "C" på hovedmaskinen så ha det på "C" på den andre.

Bruker spillet D3D (DirectX), så sjekk i sys32 mappen at spillet ikke har ligget inn sin "egen" fil. Kopier i så fall den også over til den andre maskinen.

(Ingen anelse om spill har sine egne D3D filer, opplevde en gang at jeg mangle en D3D fil i sys32 folderen selv om siste versjon av DirectX var installert).

Lenke til kommentar
Skriv "regedit" i kjør, så blar du deg frem til registerverdiene til spillet.

Kopier over spillet til den andre dataen, hvis du har det på "C" på hovedmaskinen så ha det på "C" på den andre.

Bruker spillet D3D (DirectX), så sjekk i sys32 mappen at spillet ikke har ligget inn sin "egen" fil. Kopier i så fall den også over til den andre maskinen.

(Ingen anelse om spill har sine egne D3D filer, opplevde en gang at jeg mangle en D3D fil i sys32 folderen selv om siste versjon av DirectX var installert).

7314850[/snapback]

takker for hjelp..men skjønte ikke helt det der..hvor skal jeg gå på regedit..og hvordan kopiere fra den ene pc'en til den andre?

Lenke til kommentar

Når du installerer et spill blir det registeret/installert også til registeret.

Så du kopierer liksom ikke hele spillet uten og ta med den delen.

Du skriver bare "regedit", så blar du deg nedover.

Software, local machine noe.

(Sitter på archlinux og mangler regedit for øyeblikket)

Så finner du vel programgruppen?

Lenke til kommentar

du kan kjøre det over nettverket, men det kommer an på spillet, er få spill, og ofte bare veldig gamle spill det funker med.

det kan også funke å bare kopiere den installerte mappa til maskin nr 2, men det har samme kriterine for å funke som det jeg sa over.

så det hele koker ned til hvilket spill det er snakk om.

om du må modde regedit så bør du så absolut vite hva du driver med.

har du sjekka om spillet er blitt abandonware? da kan du laste det ned gratis og lovlig.

Lenke til kommentar
du kan kjøre det over nettverket, men det kommer an på spillet, er få spill, og ofte bare veldig gamle spill det funker med.

det kan også funke å bare kopiere den installerte mappa til maskin nr 2, men det har samme kriterine for å funke som det jeg sa over.

så det hele koker ned til hvilket spill det er snakk om.

om du må modde regedit så bør du så absolut vite hva du driver med.

har du sjekka om spillet er blitt abandonware? da kan du laste det ned gratis og lovlig.

7315919[/snapback]

hmm..ok..det er snakk om et spill som kom ut omtrent med fifa 2002..går det da?

hva hvis vi sier at jeg har fifa 2007..det går ikke da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...