Gå til innhold

Hvordan lage en fin layout/meny? samt 1 spørsm til

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe fasitsvar på en "fin layout / meny", skal du ha inspirasjon kan du få det her:

http://www.webcreme.com/

Som regel bør man ikke bruke WYSIWYG editore om man ikke vet hva de gjør. Ergo, du skal helst kunne html/css før du bruker den. Noen sier kanskje at poenget forsvinner da, men da har du mer kontroll over hva den gjør (du kan endre det selv). I tillegg gjør den jo feilsøking lettere fordi du kan se hvordan siden ser ut ettersom du skriver kode selv.

Lenke til kommentar

Du har tonnevis med guides og tutorials på adobe.com

Her er en feks som tar for seg å sette opp en enkel side ved hjelp av Dreamweaver og CSS: http://www.adobe.com/devnet/dreamweaver/ar...umn_layout.html

Det er nok en smule optimistisk av deg å forvente at noen her skal ta tiden til å lære deg opp i DW. Prøv å lær førs og kom heller hitt når du står fast med noe. Ta også høyde for at folk utdanner seg og lever av å gjøre dette...så ikke forvent å bli en ekspert på 1 - 2 - 3. Øvelse og trening må til!

AKIRA

Lenke til kommentar

Jeg brydde meg svært lite om hva slags layout du vil ha. Poenget er at du har en jobb å gjøre med å lære programmet. Når det er gjort kan du lage hva du vil.

Hva som er kult, hip, fett, stilig, groovey er en 100% subjektiv mening og å spørre her om en konkret løsning er noe du bør gjøre når du har prøvd å lære programmet og kan referer til konkrete problemer.

Så den linken du fikk av meg var ikke på noe måte en løsning til hva du ville ha. Men ett sted med hundrevis av tutorials og guider for å mestre programmet du nå har.

Prøv deg frem og eksperimenter. Ett konkret råd jeg kan gi deg nå er som en som starter nå så fokuser hardt på å lære deg CSS. Vi som har jobbet med dette i noen år har litt gamle dårlig vaner med å bruke tabeller for å definere side layout. Det er bad..veldig bad. Så bruk DW og studer guider/tutorials med CSS i seg. Det er mange fine på adobe sine sider.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...