Gå til innhold

Hvor ofte bytter du skjermkort?


carl-kr.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sitter fremdeles på samme 9800 pro som jeg kjøpte for snart 2,5 år siden. Jeg har planer om å bytte til et 7600GT agp, men for å være helt ærlig så har jeg egentlig ikke behov og i tillegg har jeg andre utgiftsposter å prioritere enn et skjermkort som jeg egentlig ikke har behov for.

Lenke til kommentar

Jeg bytter når jeg ikke kan spille de nyeste spillene lenger.. Trenger ikke all eye-candy så lenge spillet ser bra ut.. Har vel blitt hvert 2. år sånn ca. de senere årene.. Kjøpte et x800gto brukt for 2 mnd siden som et midlertidig kort inntil dx10 kort kommer for fullt.. Hadde ti4200 før det, og i perioder har jeg hatt 9800pro og 6600gt, men solgte dem forde dem ikke ga noen særlig ytelsesøkning. x800gto er det første kortet som har gitt nok ytelsesøkning til at det var verdt å bytte ut mitt ekstremt bra POV ti4200 xp.. Jeg kommer mest sannsynlig aldri til å ha et så bra kort igjen.. 4 år har jeg kunnet bruke det, men nå tvang de nye spillene meg til å oppgradere..

Lenke til kommentar

Får noen her "kick" av å bytte skjermkort oftest mulig ?

 

Selv kjøpte jeg et brukt 800xl kort på høsten og er fornøyd med det.

 

Skifter bare kort når bruktprisene er hyggelig.

 

Regner med at neste bytte er når 7900gt eller 1900xt kort selges billig neste år.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Bytter som regel når jeg bytter hovedkort, sånn ca hver 16 mnd.

I tillegg har det blitt et par bytter pga at kortene har sluttet å fungere.

 

Jeg har vel hatt 8-9 kort de siste 10 årene, fordelt på 7 hovedkort.

 

Sitter nå å sikler på et 8800 kort, men prøver å minne meg elv på at mitt 7800gt holder en stund til ;-)

Lenke til kommentar

Bytter når jeg har penger til rådighet.... :p

 

For omtrent et år siden så satt jeg på et Geforce 2MX 32mb, killer kort!! :D

Så fikk jeg låne et 4600 TI av onkel, det funka nå greit det, litt utdatert men. Så i Mai i år så kjøpte jeg et 6600GT 256mb AGP, ganske greit fornøyd med det, men kjenner at det begynner å bli litt utdatert.... :roll:

 

EDIT: Har bare AGP, kunne nok gjort seg med PCI-E etter vert....

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

rett før jula 2005 kjøpte jeg et sapphire radeon 9600PRO 256Mb, og i vår kjøpte jeg ny komplett pc med et x1800GTO som nå har blitt flashet til XL... så i det siste, hvert halve år :p hehe... tror ikke jeg skal kjøpe nytt kort igjen før om en stund... hvertfall ikke før r600 har kommet godt i gang :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...